Урок № 23 Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 23 Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами.


Урок № 23

Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами.
Протидія виявам агресії та насилля в учнівському середовищі

Мета уроку: розглянути особливості стосунків учнів у класі, молодіжному середовищі; розвивати знання учнів про необхідність дружніх стосунків між хлопцями й дівчатами; розвивати розуміння необхідності протидії виявам агресії і насилля в учнівському середовищі.

Очікувані результати: учні мають наводити приклади поведінки, що сприяє дружбі, та ситуацій, коли не варто погоджуватися на пропозиції однолітків; учні мають розпізнавати вияви насилля в учнівському середовищі; учні мають протидіяти агресії та насиллю в учнівському середовищі.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n   1.   Організаційний момент

n   2.   Актуалізація опорних знань

2.1. «Ланцюжок».

Учні по черзі називають по одному правилу спілкування.

2.2. «Театр здоров’я».

Два учні біля дошки моделюють спілкування «дорослий — учень». Інші учні пропонують певні ситуації для діалогу.

Приклади ситуацій: учень хоче, щоб батьки купили йому останню модель мобільного телефону; учень не може визначитися з подарунком другу; батько хоче, щоб син відвідав бабусю в лікарні.

2.3. «Відверта розмова».

Учні за бажанням розповідають про проблемні ситуації у спілкуванні з дорослими (родичами, сусідами, учителями).

Обговорення, поради, допомога й підтримка товариша у складній ситуації.

n   3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Проблемні запитання.

— Чи можливі дружні стосунки між хлопцями й дівчатами?

— Чому в учнівському середовищі виникає агресія та насилля?

4.   Етап засвоєння нових знань

1.   Спілкування з однолітками

Ознаки позитивних стосунків у компанії:

•    поважливе ставлення до кожного члена групи;

•    рівні права та обов’язки;

•    толерантність;

•    відчуття безпеки, захищеності;

•    лідери компанії конструктивно та демократично спілкуються з іншими;

•    відкритість компанії до інших;

•    відсутність тиску на особистість;

•    здоровий спосіб життя;

•    спільні цілі;

•    взаємодопомога.

Ознаки негативних стосунків у компанії:

•    уживання ненормативної лексики, образливих прізвиськ;

•    принизливе ставлення до оточуючих;

•    жорсткий вплив лідерів компанії на інших її членів;

•    заборона повідомляти іншим про те, що відбувається в компанії;

•    куріння, уживання алкоголю, наркотиків;

•    протиправні дії;

•    негативне спілкування, почуття страху та небезпеки;

•    залякування та підкорення «новачків» у компанії;

•    заважання навчанню, обмеження можливості спілкування з іншими компаніями.

Звернути увагу учнів

Останнім часом у підліткових компаніях відбувається зміна системи цінностей. Якщо раніше члена компанії оцінювали запитанням: «Який ти?» (сильний, чесний, вірний, сміливий), то зараз це запитання: «Скільки ти коштуєш?».

2.   Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі

Агресія — модель поведінки, що загрожує життю і здоров’ю оточуючих, або коли людину виставляють на посміховище.

Також до агресії належать дії, що спрямовані на позбавлення гідності та поваги людини.

Типи агресії




•    Фізична

•    психічна

•    Пряма

•    непряма

•    Активна

•    пасивна

 

Зазвичай агресія може поєднувати різні типи.

Запитання до учнів

Ситуація: учні насміхаються з однокласника, який тільки почав вивчати нову для нього іноземну мову.

— Який це тип агресії? (Психічна, пряма, активна.)

 

Причини агресії:

•    невихованість;

•    хизування своїми можливостями;

•    невміння спілкуватися;

•    жорстокість;

•    неадекватна самооцінка;

•    відсутність порозуміння в колективі;

•    неуважність або поблажливість дорослих;

•    досвід одержання користі від агресивної поведінки;

•    заздрощі.

Запитання до учнів

— Наведіть приклади різних типів насилля.

Фізичне:

•    побиття, драки;

•    відбирання речей;

•    обмеження дій.

Психічне:

•    загрози;

•    образи;

•    приниження.

Можливості протидії виявам агресії і насилля:

1.   У жодному разі не підтримувати вияви агресії і насилля.

2.   Голосно висловити свою думку, підтримати потерпілого.

3.   Не погоджуватися брати участь у негативних діях.

4.   Не боятися розповісти про вияви агресії або насилля до себе та інших людей батькам, учителям, іншим дорослим (яким ти довіряєш).

5.   Зателефонувати до «Служби довіри» (реквізити є на стендах у кожній школі).

Це цікаво

•    Людина із сильним типом темпераменту більше схильна до агресії.

•    Високий рівень чоловічого гормона тестостерону визначає агресивну поведінку.

•    Агресію збільшує надмірна психічно-рухлива збудженість.

•    Виявам агресії у дитини сприяють:

— жорстоке ставлення до дитини вдома;

— байдужість батьків до дитини (або одного з батьків);

— виховування дитини в перші роки життя не батьками;

— уседозволеність дій дитини;

— завищена самооцінка;

— надмірна регламентованість життя дитини, тотальний контроль з боку батьків;

— поведінка улюблених героїв фільмів.

 

n   5.   Узагальнення й систематизація знань

5.1. Самостійна робота з підручником.

Учні доповнюють опорний конспект та відповідають на запитання до параграфа.

5.2. «Казкові стежинки». (Робота в групах.)

Аналіз казки «Гидке каченя».

Опорні запитання для роботи груп:

1)   Чому мешканці пташиного двору виявили агресію до головного героя?

2)   Чому ніхто не захистив бідолашне каченя?

3)   Що відчувало каченя на пташиному дворі?

4)   Чи можлива подібна ситуація серед учнів? Що робити дитині за таких обставин?

5.3. Моделювання ситуації протидії насильству. (Робота в групах.)

1 група: відбирання грошей старшими учнями;

2 група: словесні погрози від старших учнів;

3 група: звернення до дитини за прізвиськом, образи, насмішки.

Завдання групам:

1)   Обговорити проблемну ситуацію.

2)   Запропонувати шляхи вирішення проблеми.

3)   Скласти правила поведінки, щоб уникнути подібної ситуації у майбутньому.

4)   Підготувати виступ для представників групи.

5.4. «Поштове привітання».

Відпрацьовування навичок позитивного спілкування з однолітками.

Учні складають (за вибором):

а)   вітальну листівку з днем народження для сусіда по парті;

б)   лист однокласнику, який довго хворіє у лікарні.

5.5. Відповіді на проблемні запитання.

n   6.   Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда

Учні самостійно оцінюють свою діяльність на уроці.

n   7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Склади поради для нового учня в класі.

2.   Добери народні прислів’я про дружбу.

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 8122 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: