Урок № 22 Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членам родини - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 22 Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членам родини


Урок № 22

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членам родини

Мета уроку: розглянути правила спілкування учнів з дорослими; розвивати в учнів повагу до батьків та вчителів, сформувати в учнів необхідність взаємодопомоги в родині.

Очікувані результати: учні мають упевнено спілкуватися з дорослими; учні мають пояснювати особливості спілкування з батьками, учителями, іншими дорослими.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

n   1.   Організаційний момент

n   2.   Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Фронтальна бесіда.

1.   Яке спілкування є ефективним?

2.   Назвіть ознаки упевненої поведінки.

3.   Як впливає настрій на спілкування?

4.   Як впливає поведінка на здоров’я?

2.3. Тестове завдання

Тест № 11

Позначте всі правильні відповіді.

1.   Спілкування буває:

А   уявне

Б    контактне

В   опосередковане

Г    біологічне

2.   Ознака ефективного спілкування:

А   усі слухають уважно один одного

Б    ніхто не слухає, а всі говорять одночасно

В   співрозмовники перебивають один одного

Г    усі доброзичливі

3.   До вербального спілкування належать:

А   жести

Б    мова

В   дотики

Г    погляди

4.   До невербального спілкування належать:

А   міміка

Б    поза

В   діалог

Г    рукостискання

5.   Здоров’я зміцнюють:

А   дружня поведінка

Б    взаємоповага

В   конфлікти

Г    агресивна поведінка

6.   На здоров’я негативно впливають:

А   агресивна поведінка

Б    стреси

В   доброзичлива поведінка

Г    образлива поведінка

Відповіді: 1АБВ; 2АГ; 3Б; 4АБГ; 5АБ; 6АБГ.

 

n   3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Проблемні запитання.

— Чи можливе однакове спілкування з однолітками й дорослими?

— Чому до дорослих звертаються на ім’я та по батькові, а до учнів тільки на ім’я?

n   4.   Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Особливості спілкування з дорослими. (Робота в групах.)

1 група: спілкування з батьками;

2 група: учителями;

3 група: сусідами;

4 група: бабусями й дідусями.

Завдання групам:

1)  скласти 3–5 правил спілкування, що є важливими для стосунків саме із цією категорією дорослих, та записати їх на окремому аркуші;

2)  розіграти невелику рольову сценку, де продемонструвати ці правила спілкування.

Після того як усі групи продемонстрували свої роботи, по два представники від кожної групи опрацьовують інформацію, що записана на всіх аркушах:

а)  визначають, що спільного в правилах спілкування;

б)  які правила є особливими для певної групи дорослих.

Формування загального висновку.

2.   Повага до батьків та вчителів. («Мозковий штурм».)

Поясніть народні прислів’я:

•    За науку цілуй батька й матір у руку.

•    Шануй учителя як родителя.

Запитання до учнів:

— Що спільного у ставленні до дитини в батьків та вчителів?

— Чому необхідно виявляти повагу до батьків та вчителів?

3.   Взаємодопомога членів родини. (Робота в малих групах.)

Парні групи: допомога батьків дітям;

непарні: допомога дітей батькам.

Завдання групам:

1)  скласти примірний перелік справ, де необхідна допомога, навести відповідні приклади;

2)  підготувати презентацію колективної роботи у вигляді невеликих сценок.

n   5.   Узагальнення й закріплення знань

5.1. Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих. (Продовження роботи в групах.)

У кожній групі обирається «дорослий». Він пропонує певну ситуацію, а всі члени групи по черзі звертаються до нього. Після обговорення всіх звертань і визначення помилок група обирає найкращого учня, який стає «дорослим» і пропонує свою ситуацію.

5.2. «Фольклорна скарбничка». (Обговорення прислів’їв.)

•     Хто батька-матір зневажає, той добра не знає.

•     Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

•     Син мій, а розум у нього свій.

•     Вразливе слово від дітей гірш за болячку, бо не гоїться.

•     Як батьки ставляться до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них.

Запитання до учнів:

— Чому в народній творчості з давніх часів приділяється багато уваги стосункам батьків і дітей?

5.3. Відповіді на проблемні запитання.

 

n   6.   Підбиття підсумків уроку

«Вільний мікрофон»

— Сьогодні на уроці найцікавішим було…

n   7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

1.   Чим я можу допомогти батькам.

2.   Чим я можу допомогти вчителям.

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (01.01.2014)
Переглядів: 6299 | Рейтинг: 3.2/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: