Урок №17 Тема. ВПЛИВ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І КОМП'ЮТЕРА НА ЗДОРОВ'Я - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок №17 Тема. ВПЛИВ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І КОМП'ЮТЕРА НА ЗДОРОВ'Я

Урок №17

Тема. ВПЛИВ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І КОМП'ЮТЕРА НА ЗДОРОВ'Я

Практична робота: розробляння пам'ятки про перегляд телепередач, користування комп'ютером

Мета: формувати знання про вплив телебачення і комп'ютера на здоров'я; розвивати навички безпечного перегляду телепередач і користування комп'ютером; вихову­вати свідоме бажання користуватись отриманими знаннями,

Обладнання: ілюстративний матеріал для створення колажу, аркуші паперу формату АЗ (2шт.).

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання вчителя

2. Установка на позитивний настрій

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

III. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Мікрофон»

Знання, отримані на уроках із розділу «Фізична складова здоров'я», вико­ристовую... (допомогли мені, дали змогу тощо).

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

Вправа «Мозковий штурм»

— Назвіть дії, які ви робите щодня. (Проводять доти, доки не прозвучить «дивлюсь телевізор», «граю на комп'ютері»).

Життєві навички, які ви здобудете на сьогоднішньому уроці, допоможуть:

•   навчитися користуватися комп'ютером без шкоди для здоров'я;

•   обирати телепередачі для перегляду;

•  уникати шкідливого впливу телебачення на свідомість тощо.

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

1. Рольова гра «Зйомки кінофільму»

Завдання: показати типові ситуації під час перегляду телепередач, гри за комп'ютером.

— Знімаємо фільм про вашого однолітка, який увесь вільний час проводить біля телевізора;

— ...який «поринає» у віртуальний світ під час комп'ютерних розваг;

— ...який полюбляє допізна переглядати фільми жахів;

— ...який замінив спілкування з реальними друзями на товаришів із соці­альної мережі. /

2. Проблемне запитання

—Телевізор і комп'ютер: друзі чи вороги?

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕ­РІАЛУ

1. Розповідь учителя

— У наш час загострюються актуальні й болісні для українського суспіль­ства проблеми, зокрема посилення негативного впливу на дітей засобів масо­вої інформації (і в першу чергу Інтернету й телебачення). Телевізор стає для дитини чи підлітка основним джерелом інформації. За даними дослідників, український підліток проводить біля телевізора 3-5 годин на добу (для порів­няння: польський підліток дивиться телевізор 2-4 години на добу, у вихід­ні — до 5 годин. У США телевізору діти присвячують більше часу, ніж навчан­ню. У Швеції учні впродовж 10 років навчання проводять 18 тисяч годин перед телевізором). За даними Американської медичної асоціації, за роки, проведе­ні в школі, середньостатистична дитина бачить по телевізору 8000 убивств та 100 000 актів насильства. Не менш небезпечним для дітей може бути й Інтернет. Комп'ютерні ігри (у тому числі он-лайнові) призводять до звикання чи на­віть залежності, що можуть виникнути досить швидко, навіть через півроку. Інтернет-залежний не може контролювати кількість часу, проведеного перед монітором, для нього характерні сухість очей, розлади сну, брак апетиту. Ігри, у яких герой може стрибати з високого будинку, перелітати прірви тощо, про­вокують дітей робити щось подібне, ризикуючи своїм здоров'ям та життям.

2. Складання таблиці «Телебачення й комп'ютер: «за» і «проти» (Додаток23)

3. Оздоровлювальна вправа

Щось не хочеться сидіти,

Руки вгору, руки в боки

 Трохи треба відпочити.                                      

 І зроби чотири кроки.

Руки вгору, руки вниз,                                        

Крок назад і крок вперед

— На сусіда подивись.                                            

 Покажи, як любиш мед.

VII. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 100-101)

2. Практична робота: розробляння пам'ятки про перегляд телепередач, користування комп'ютером

2.7. Робота в групах. Створення колажу

Завдання: використовуючи ілюстративний матеріал, створити колажі. Група «Телепузики» — про вплив телебачення на здоров'я людини; група «Віртуальні»—про вплив комп'ютера на організм людини.

2.2. Колективне складання пам'яток ,

3. Гра «Корисна чи шкідлива?»

Учитель називає відомі телепередачі, учні відносять їх до розряду корисних чи шкідливих. (Наприклад: прогноз погоди, новини, кримінальні вісті тощо).

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Рефлексія

— «Знання про те, як впливають телебачення і комп'ютер на здоров'я лю­дини, дозволять мені бути (стати, відчувати, переживати, змінити тощо)...»

2. Вправа «Минуле, теперішнє, майбутнє»

Діти говорять про цінність для них отриманих знань: «Я ще вчора..., я сьо­годні, тепер..., я надалі, відтепер, у майбутньому...»

3. Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів

4. Висновки

— Яке додаткове домашнє завдання обере кожен для себе, виходячи з попе­реднього аналізу?

I.. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Обов'язкове: опрацювати матеріал підручника із вивченої теми (§15, с. 99—103); додаткові (на вибір, за бажанням): придумати ситуаційну задачу з теми й алгоритм виходу з неї; скласти поради для батьків «Телебачення і комп'ютер у вашому житті».

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (14.12.2013)
Переглядів: 6470 | Рейтинг: 3.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: