Урок № 16 Тема. ВІДПОЧИНОК ШКОЛЯРА. ОЗНАКИ ПЕРЕВТОМИ. УМОВИ ЗДОРОВОГО СНУ - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок № 16 Тема. ВІДПОЧИНОК ШКОЛЯРА. ОЗНАКИ ПЕРЕВТОМИ. УМОВИ ЗДОРОВОГО СНУ

Урок № 16

 Тема. ВІДПОЧИНОК ШКОЛЯРА. ОЗНАКИ ПЕРЕВТОМИ.  УМОВИ ЗДОРОВОГО СНУ

    Мета: поглиблювати знання учнів про фізичні компоненти здоров'я (відпочинок, здоровий сон; дати уявлення про ознаки перевтоми; розвивати здоров'я формувальні життєві навички (дотримання правил відпочинку, умов здорового сну, профілак­тики перевтоми); виховувати мотиваційну установку на збереження і зміцнення   здоров'я.

Обладнання: аркуші паперу формату А5 із зображенням контурів квітки, сюжетний , ілюстративний матеріал, музичний супровід (мелодії різних характерів, стилів). ,     Тип уроку: засвоєння нових знань.

 Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Слід зобразити свій настрій кольором. Зафарбуйте пелюстки Квіточки- Привіточки.

 II. АКТИВІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ, ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

 1. Вправа «Твоє місце»

 Мета: визначити прихильників або противників відпочинку різних видів

  (активний, пасивний).

 Посередині класної кімнати проводять умовну лінію (кладуть стрічку тощо). З одного боку стають ті, хто вважає кращим видом відпочинку активні ' його форми, з іншого — пасивний. Решта учнів можуть займати місця відпо-' відно до своєї думки (ближче до того чи іншого боку, посередині тощо). Охочі ' пояснюють свої позиції.

' Висновок: не можна стверджувати про вагому перевагу активного відпо-'     чинку над пасивним, оскільки організм має чергувати процеси збудження і гальмування; сон відносять до пасивного відпочинку, він є невід'ємною скла­довою здорового способу життя.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

• Вправа «Мені важливо»                                                                         .

Мета: сприяння формуванню навичок фіксації інтересу й зосередженості уваги на темі й завданнях уроку.

ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вступне слово вчителя

 — Брак вільного часу, надзвичайна зайнятість, постійний поспіх, численні проблеми, часті стреси, навколишній гамір — і так майже кожного дня. Як , результат — зниження працездатності, денна сонливість, частий головний   біль...

 2. Поняття «перевтома»

Додаткове навантаження на організм, яке ми ненавмисно самі собі створюємо, сигналізує відповідною реакцією — перевтомою. Вона виникає й накопичується непомітно, тому дуже важливо вчасно її виявити та попередити.

 3. Ознаки перевтоми (підручник, с. 95) (Додаток23)

 VI. ОСМИСЛЕННЯ УЧНЯМИ ЗНАНЬ

 1. Робота за підручником (с. 96-97)

2. Робота в парах (за сюжетним ілюстративним матеріалом; підручник, с. 98)

Завдання: розглянути світлини, малюнки й визначити, які з них містять зображення людей із ознаками втоми і перевтоми. Пояснити свій вибір.

VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Вправа «Музика — засіб відпочинку»

Завдання: прослухати зразки мелодій, різних за характером, темпом, сти­лем, жанром тощо. Визначити особисто для себе ті, під супровід яких можна приємно відпочити. (Учні обирають різні мелодії. Висновок: важко визначити чіткі правила відпочинку, які підходили б до уподобань усіх або більшості. Ви­сновок: відпочинок — справа індивідуальна. Тому існують різні клуби, гуртки за інтересами, різнопланові кінокартини, різні за жанрами літературні чи му­зичні твори тощо).

2. Оздоровлювальна вправа

Імітація рухів і дій, описаних у сюжеті вірша (за допомогою невербальних засобів передачі інформації).

У моєї доні

Оченята сонні.                                     

Рученьки, мов з вати,—

Доня хоче спати.

Ніч прийшла тихенька,      .

Спи, моя гарненька!

(П. Воронько)

3. Вправа «Мозковий штурм»

Дефіцит сну не можна заповнити — спати необхідно кожен день, а точні­ше ніч, так як денний сон не може дати стільки енергії, скільки отримуємо ми вночі. Важливим є і та обстановка, у якій ми засипаємо. Необхідно правильно обладнати простір спальні. Для цього слід постійно підтримувати порядок, не перевантажувати простір численними елементами декору, вибирати кольори стін і постільної білизни відповідно до смакових уподобань (бажано лаконіч­них теплих відтінків, не дратівливих і таких, що не збуджують нервову сис­тему), тканина постільної білизни має бути натуральною. Важливо засипати в добре провітреному приміщенні. Необхідно звести до мінімуму гамір, гучні розмови, музику тощо.

Складіть пам'ятку «Умови здорового сну».

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Робота за прислів'ям

Поясніть зміст прислів'я. Чи не протирічить воно тому, про що ми говори­ли на уроці?

 Цікава робота — кращий відпочинок.                          

2. Ритуал завершення уроку (колективне проговорювання слогана)

Урятувати своє здоров'я можемо тільки ми самі. Кожен із нас створює пра­вила свого життя, сам їх дотримує і сам може їх змінювати.

Я здоров'я збережу, Сам собі допоможу!

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Обов'язкове: опрацювати матеріал підручника із вивченої теми (§14, е. 95-98); додаткові (на вибір, за бажанням): придумати ситуаційну задачу з теми й алгоритм виходу з неї; скласти поради для батьків «Профілактика перевтоми». 

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (14.12.2013)
Переглядів: 3186 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1  
тупий сайт

Ім`я *:
Email *:
Код *: