Урок №15 Тема. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТРАВМ ПІД ЧАС РУХЛИВИХ ІГОР І ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ ТА СПОРТОМ. ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ. ПОВЕДІНКИ В БАСЕЙНІ - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок №15 Тема. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТРАВМ ПІД ЧАС РУХЛИВИХ ІГОР І ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ ТА СПОРТОМ. ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ. ПОВЕДІНКИ В БАСЕЙНІ

Урок №15

Тема. ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТРАВМ ПІД ЧАС РУХЛИВИХ ІГОР І ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНОЮ КУЛЬТУРОЮ ТА СПОРТОМ. ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ.  ПОВЕДІНКИ В БАСЕЙНІ ТА НА ЛЬОДУ

Практична робота: моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодо­помоги в разі спортивних травм і тим, хто провалився під лід

Мета: формувати в учнів уявлення про попередження травмувань під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом; ознайомити з правилами безпечної поведінки в басейні та на льоду; розвивати навички само- та взаємодопомоги; ви­ховувати відповідальне ставлення до власного життя і здоров'я.

Обладнання: ілюстративний матеріал із теми уроку, картки із завданнями, плакат «Перша допомога під час кровотеч», таблиці «Правила поведінки в басейні», «Пра­вила поведінки на льоду». ,

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Привітання вчителя

2. Установка на позитивний настрій

II. ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ УЧНЯМИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Фронтальне опитування

2. Виступи учнів за додатковими завданнями

Інформація про профілактику порушень постави під час шкільних занять: якщо ти пишеш правою рукою, якщо ти — шульга; комплекс вправ для відпо­чинку тулуба й очей під час виконання домашнього завдання.

НІ. ПЕРЕВІРКА РАНІШЕ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ

Які рухливі ігри ви любите? Чи можуть виникати небезпечні ситуації під час гри, занять фізкультурою і спортом? Які саме? Наведіть приклади.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ І ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ Розв'язування ситуаційної задачі (Додаток 22)

V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЧУТТЄВОГО ДОСВІДУ УЧНІВ

Відповіді на запитання вчителя

* Як ви можете пояснити прислів'я «Гроші втратив — нічого не втратив, час утратив — багато втратив, здоров'я втратив — усе втратив»? (Вислів напи­саний заздалегідь на дошці).

* Що для вас означає вислів «Здоровим бути модно»?

* Чи підтримуєте ви закономірність, що в житті найчастіше потерпають не­знайки та невмійки?

. * Пригадайте, які чинники зміцнюють здоров'я, а які — навпаки погіршу­ють його.

VI. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вправа «Асоціативний кущ»

Пригадаймо, які несподівані ушкодження і травмування можуть трапи­тись із вами під час гри чи спортивних занять, у басейні чи на льоду? Складемо «асоціативний кущ».

•  Випадкові ушкодження •  У куси тварин

•  Дрібні рани •  Забиття

•  Кровотечі •  Потрапляння води в легені

2. Робота за таблицями «Правила поведінки в басейні», «Правила поведінки на льоду»

Правила поведінки в басейні (с. 90)

3. Обговорення ситуацій (за сюжетними малюнками (с. 92))

* Хто з дітей ризикує отримати травмування, провалитися під лід?

* Де зображено найкращий спосіб допомоги тому, хто провалився під лід?

* Як треба діяти, вибравшись із ополонки?

4. Оздоровлювальна вправа «Кінофільм про спортсменів»

Покажи товаришу імітацію рухів різних спортсменів так, щоб твій одноклас­ник відгадав вид спорту (наприклад: ковзаняр, штангіст, гімнастка тощо).

МИ. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 90-93)

2. Вправа «Переваги й недоліки»

Завдання: колективно продовжити складати таблицю за поданим зразком.

Плавання в басейні

                      ПЕРЕВАГИ

НЕДОЛІКИ

1 1. Корисний вид рухової активності

1 . Басейн — спільна ванна для багатьох людей

2. Приємний вид загартовування

2

3. Чудовий спосіб формування постави

3

3. Практична робота: моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги в разі спортивних травм і тим, хто провалився під лід (с. 93)

ЗЛ. Робота за плакатом «Перша допомога під час кровотеч»

3.2. Робота в групах

Учні об'єднуються у 2 групи («спорт», «лід»). Завдання: ознайомлення із відповідними інформаційними картками, презентація вивченого. Інша група може ставити запитання.

4. Узагальнювальна бесіда

* У які ігри полюбляють грати і хлопчики, і дівчатка?

* Які рухливі ігри можуть бути небезпечними?

* Які частини тіла можна травмувати під час занять фізкультурою і спортом?

 Що треба робити, щоб цього не трапилося?

* Чому в басейні заборонено бігати?

Чому йти гратися на льоду самому, не попередивши нікого, небезпечно?

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Рефлексія ,               

— «Знання, отримані на уроці, дозволять мені бути (стати, відчувати, переживати)...»

1.1. Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів ;,

7.2. Висновки

Яке додаткове домашнє завдання обере кожен для себе, виходячи з попе­реднього аналізу?

IX. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Обов'язкове: опрацювати матеріал підручника із вивченої теми (§13, с. 87-94);

додаткові (на вибір, за бажанням): придумати ситуаційну задачу з теми й алгоритм виходу з неї; скласти пам'ятки «Правила безпечної поведінки в басейні», «Безпека на льоду»; створення рекламного ролика «Моя улюблена гра».

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (13.12.2013)
Переглядів: 3902 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: