Урок №14 Тема. ПРОФІЛАКТИКА ПОРУШЕНЬ ПОСТАВИ Й ГОСТРОТИ ЗОРУ - Основи здоров ’я 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Основи здоров ’я 5 клас

Урок №14 Тема. ПРОФІЛАКТИКА ПОРУШЕНЬ ПОСТАВИ Й ГОСТРОТИ ЗОРУ

Урок №14

 Тема. ПРОФІЛАКТИКА ПОРУШЕНЬ ПОСТАВИ Й ГОСТРОТИ ЗОРУ

 Практична робота: виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей

 Мета: сприяти формуванню потреби в дотриманні санітарно-гігієнічних правил щодо  профілактики порушень постави й гостроти зору; розвивати інтерес до виконання  відповідних вправ; виховувати в учнів мотивацію дбайливого ставлення до життя  і здоров'я, пропагування здорового способу життя у своїй родині. 

Обладнання: аркуші формату А5 із зображенням контурів квітки, картки-бланки для вправи «Хочу, можу, треба», ілюстративний матеріал із зображенням правильної постави, очей людей; картки з назвами вітамінів А, Е, С, В та продуктів, у яких вони містяться; пам'ятки: «Вправи для зняття зорової втоми», «Вправи для формування правильної постави» (за кількістю учнів).

 Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.

Хід уроку

 І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Зобрази свій настрій кольором. Зафарбуй пелюстки Квіточки-Привіточки.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, НАВИЧОК І ВМІНЬ

 Зверніть увагу, як ви стоїте, сидите, ходите. Оберіть серед світлин ту, на якій зображено поставу вашої мрії.

 Розгляньте зображення очей. Як би ви назвали подібний фотоальбом?

 Навіщо людині потрібні очі?

 Чи можна відновити втрачений зір, виправити порушення постави? Як?

' III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

* Вправа «Хочу, можу, треба»

 Учні отримують картки-бланки, де вміщено таблицю з трьох колонок: ф «Хочу», «Можу», «Треба». Учитель пропонує за 2 хвилини заповнити їх інформацією про себе (наприклад: хочу перемогти в спортивних змаганнях, , можу вчитися краще, треба відповідальніше ставитися до навчання в школі).

* Яка колонка була для вас проблемною під час заповнення?

* Чому записи отримали нерівномірні?

Якими мають бути на уроці ваші зосередженість, увага, сприймання?

 * Як отримані якісно знання допоможуть кожному з вас у самовдосконаленні?

Висновок: часто наші бажання переважають над зусиллями; кожному є над чим працювати, розвиватись, удосконалюватися.

'IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ

 — У правильній поставі — краса та здоров'я людини, її визначають як поєднання стрункості, величності й краси.

Очі — орган зору, чуття, що дозволяє нам бачити світло, розрізняти кольори та милуватися навколишнім світом. За допомогою очей людина отримує уявлення про форму й величину предмета, відстань, на якій він знаходиться, напрямок і швидкість його руху.

У давнину очам приписували всілякі містичні властивості. Зоровий аналізатор часто символізував суть і сенс життя, його вважали амулетом і оберегом.

 Стародавні греки малювали очі на носі кораблів. А єгиптяни на пірамідах зображували всевидне око бога Ра. Античний філософ Геракліт Ефеський зауважив, що «очі — точніші свідки, ніж вуха».

Уже більше 100 років наука вивчає зір. Кожен учений, відкриваючи його нові властивості і таємниці, відчуває захоплення перед його досконалістю.

Ось чому сьогодні ми обговорюватимемо питання профілактики порушень постави й гостроти зору.

V. ОСМИСЛЕННЯ УЧНЯМИ ЗМІСТУ РОБОТИ ТА ПОСЛІДОВНОСТІ ДІЙ

1. Поняття про поставу

Звичне положення тіла, коли ти стоїш, сидиш або ходиш, називають поставою.

Порушення її: сутулість, сколіоз (викривлення хребта вбік), кіфоз (викрив­лення назад).

2. Оздоровлювальна вправа «Твоя постава сказала "спасибі"»

Пройдись, ніби...(пінгвін, космонавт у костюмі, канатоходець, балерина тощо).

3. Робота за підручником (с. 83-86)

VI. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ ПІД КОНТРОЛЕМ І З ДОПОМОГОЮ ВЧИТЕЛЯ

Вправа «Перевір свою поставу!»

Учні перевірять свою поставу відомим їм способом: стати біля стіни, визна­чити, якими чистинами тіла вони торкаються її. Норма: потилиця, лопатки, сідниці, литки, задня частина п'ят.

VII. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ РОБОТИ УЧНІВ

Оздоровлювальна вправа «Відпочинок для твоїх очей»

Намалюй у повітрі, не повертаючи головою, уявні цифри 1,2,3, 4, 5,... Подивись у вікно якомога далі. Оглянь дальній предмет. Який предмет знаходиться найближче до тебе? Обведи його контур поглядом.

VIII. КОНТРОЛЬ УЧИТЕЛЯ, САМОКОНТРОЛЬ І ВЗАЄМОКОНТРОЛЬ У ПРОЦЕСІ ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ

Практична робота (за пам'ятками; підручник, с. 200-202) (Додаток21)

I.. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Аналіз змісту образних порівнянь

Струнка, як тополя. Зігнувся, як верба над водою. Сидить, як гість на покуті. Гарна дівка, як маківка. Ходить, наче пава.

2. Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів

3.Висновки

— Яке додаткове домашнє завдання обере кожен для себе, виходячи з попе­реднього аналізу?

.. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Обов'язкове: опрацювати, матеріал підручника із вивченої теми (§12, с. 81—86); додаткові (на вибір, за бажанням): робити вдома вправи для формування правильної постави; придумати комплекс вправ для відпочинку тулуба й очей під час виконання домашнього завдання; підготувати інформацію про профілактику порушень постави під час шкільних занять (2 варіанти — якщо ти пишеш правою рукою і якщо ти — шульга)

Категорія: Основи здоров ’я 5 клас | Додав: uthitel (13.12.2013)
Переглядів: 4064 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: