Урок № 4 Порівняння натуральних чисел - Математика 5 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Математика 5 клас (нова програма)

Урок № 4 Порівняння натуральних чисел

Урок № 4

Порівняння натуральних чисел

Мета уроку: сформувати в учнів розуміння поняття нерівності, домогтися засвоєння правила порівняння натуральних чисел, вчити розв’язувати вправи, що передбачають порівняння чисел; розвивати пам’ять, логічне мислення; виховувати цікавість до математики, працелюбність.

Очікувані результати: учні повинні знати, які записи називають нерівностями, знати правило порівняння натуральних чисел, вміти застосовувати його під час розв’язування вправ.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, _____________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

 

■ II. Перевірка домашнього завдання

▪ Перевірка наявності виконаного домашнього завдання

▪ Графічний диктант 

Чи правильно, що:

1) у сотні десять десятків;

2) в тисячі сто сотень;

3) число, у якому 5 сотень 0 десятків і 5 одиниць, — це 505;

4) сума найменшого і найбільшого двоцифрового числа дорівнює 100;

5) найменше трицифрове число — це 101;

6) число, яке має 32 сотні й 3 одиниці, — це 3203?

Запропонувати учням здійснити самоперевірку за ключем-відповіддю, заздалегідь підготовленим на відкидній дошці.

■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Зібрали урожай більший у цьому році, чи у минулому? Більше учнів у 5-А чи у 5-Б класі? Люди здавна порівнювали числа. Що ж означає порівняти два числа? Як з’ясувати, яке з двох натуральних чисел більше, а яке менше? Відповіді на ці запитання ми й спробуємо отримати на сьогоднішньому уроці.

 

■ IV. Актуалізація опорних знань

▪ Фронтальне опитування

1. Назвіть усі натуральні числа, які менші за 5.

2. Назвіть усі натуральні числа, які менші за 10, але більші від 4.

3. Дано числа 999, 35 653, 72 368, 252 300, 2051, 567. Виберіть серед них:

а) число, у записі якого найбільша кількість цифр;

б) число, у записі якого найменша кількість цифр;

в) числа, які мають однакову кількість цифр.

 

■ V. Засвоєння нових знань  

План викладання нового матеріалу

1. Що означає порівняти два числа.

2. Нерівності, знаки «менше», «більше» (<, >).

3. Порівняння чисел із різною кількістю цифр.

4. Порівняння чисел із однаковою кількістю цифр.

5. Приклади порівняння чисел.

 

1. Що означає порівняти два числа.

Порівняти два натуральних числа означає визначити, яке з них більше, а яке менше, або показати, що вони рівні.

2. Нерівності, знаки «менше», «більше»; (<, >).

Порівняємо два числа. Наприклад, число 45 більше від 20. Порівняємо ці числа і результат запишемо за допомогою знака > (більше): . Тепер порівняємо числа 6 і 10: число 6 менше за 10. Результат запишемо за допомогою знака < (менше): . Такий запис називають нерівністю, а знаки — знаками нерівності.

Порівняти одночасно можна й три числа. Наприклад, число 25 менше за 30, але більше 20, тобто . Такий запис називають подвійною нерівністю.

3. Порівняння чисел із різною кількістю цифр.

Із двох натуральних чисел більшим є те, у записі якого більша кількість цифр.

Наприклад, порівняємо числа 144 і 98. Оскільки перше число трицифрове, а друге — двоцифрове, то маємо: .

4. Порівняння чисел із однаковою кількістю цифр.

Із двох натуральних чисел із однаковою кількістю цифр (розрядів) більшим є те, у якого більша перша (зліва направо) з неоднакових цифр, тобто більшим є те із двох чисел, у якому більше одиниць у найвищому розряді. Якщо ж цифри найвищого розряду однакові, то порівнюють розряди «сходинкою» нижче.

Пам’ятайте! Якими б не були два числа, можливим є тільки один із трьох варіантів: або ці числа рівні, або перше число більше від другого, або перше число менше за друге.

5. Приклади порівняння чисел.

Розглянемо приклад.

Порівняйте числа:

а) 5673 и 3546;

б) 5673 і 5763;

в) 5656 і 5643;

г) 5656 і 5656.

Розв’язання

а) , оскільки в першому числі 5 тисяч, а в другому — 3 тисячі;

б) , оскільки тисяч у числах порівну, але сотень у першому числі менше, ніж у другому;

в) , оскільки в першому числі більше десятків;

г) числа мають порівну тисяч, сотень, десятків й одиниць, отже, .

2. Порівняйте 6 км 34 м і 6145 м.

Розв’язання

Оскільки

 

 

■ VI. Первинне закріплення знань

▪ Виконання усних вправ

1. Яке з чисел більше:

а) 64 або 302; б) 203 або 667?

2. На скільки 25 більше від 3?

3. У скільки разів 6 менше за 30?

4. Якою дією знаходять, на скільки одне число більше від другого?

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник _____________________________________________________________  

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

▪ Індивідуальна робота за картками

Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.

 

■ VII. Підбиття підсумків уроку

▪ Запитання до учнів

1. Порівняйте:

а) 337 і 457;                                г) 7 дм і 63 см;

б) 593 і 356;                                д) 3 т і 2482 кг.

в) 5673 і 754;

2. Назвіть усі натуральні числа, які:

а) більші від 563, але менші за 570;

б) більші від 129, але менші за 135.

 

■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________  

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

▪ Індивідуальне завдання  

 

Категорія: Математика 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (03.10.2016)
Переглядів: 72 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: