Урок № 3 Цифри. Десятковий запис натуральних чисел - Математика 5 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Математика 5 клас (нова програма)

Урок № 3 Цифри. Десятковий запис натуральних чисел

Урок № 3

Цифри. Десятковий запис натуральних чисел

Мета уроку: удосконалити вміння учнів читати й записувати натуральні числа; розвивати, логічне мислення, творчі здібності; виховувати працелюбність, посидючість.

Очікувані результати: учні повинні вміти читати й записувати натуральні числа, записувати натуральні числа у вигляді суми розрядних доданків.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, _____________________________

Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.

 

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

 

■ II. Перевірка домашнього завдання

▪ Перевірка письмового завдання біля дошки

Самостійна робота

 

Варіант 1

1. Запишіть словами число:

а) 6 326 523 111.

6 _______________ 326 _____________ 523 ____________ 111;

б) 2 010 013 300.

2 ________________ 10 ______________ 13 ____________ 300.

2. Запишіть у вигляді суми розрядних доданків число 7 333 758.

7 333 758 = 7 · _____ + 3 · _____ + 3 _____ + 3 _____ + 7 · ______ + 5 · _______ + 8.

 

Варіант 2

1. Запишіть словами число:

а) 5 112 325 756.

5 _______________ 112 _______________ 325 _______________ 756;

б) 3 020 005 400.

3 _______________ 20 _______________ 5 _______________ 400

2. Запишіть у вигляді суми розрядних доданків число 6 239 156.

6 239 156 = 6 · ___ + 2 ___ + 3 · ___ + 9 · ___ + 1 · ___ + 5 · ___ + 6 · ___.

 

Відповіді до самостійної роботи

Варіант 1

1. а) 6 мільярдів 326 мільйонів 523 тисячі 111;

б) 2 мільярди 10 мільйонів 13 тисяч 300..

 

Варіант 2

1. а) 5 мільярдів 112 мільйонів 325 тисяч 756;

б) 3 мільярди 20 мільйонів 5 тисяч 400.

2.

Перевірити шляхом коментування з місця.

 

■ III. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

▪ Оголошення теми уроку

▪ Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

▪ Мотивація навчальної діяльності

Ми користуємося десятковою системою числення, у ній 10 одиниць становлять десяток, 10 десятків — сотню, 10 сотень — тисячу тощо. Ви сьогодні почули, що є й інші системи числення. Сьогодні ми спробуємо краще розібратися у тій системі числення, якою користуємося, тобто десятковій, познайомимося з римською нумерацією, яка також використовується у повсякденному житті.

■ IV. Актуалізація опорних знань

▪ Фронтальне опитування

1. Скільки десятків і скільки сотень має число 536?

2. Скільки сотень і скільки тисяч має число 5693?

3. Скільки знаків використовують для запису натуральних чисел у десятковій системі? Як називаються ці знаки?

4. Назвіть розряд, у якому стоїть цифра 5 у записі числа 32 563.

5. Яка цифра не може стояти першою у записі натурального числа?

6. Прочитайте число, яке утворюється, якщо записати число 35 два рази підряд.

 

■ V. Удосконалення знань, умінь і навичок

▪ Виконання усних вправ

Підручник _____________________________________________________________  

▪ Робота учнів біля дошки

Підручник _____________________________________________________________  

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

 

■ VI. Самостійне виконання учнями практичних завдань  

Самостійна робота

 

Варіант 1

1. Запишіть цифрами число:

а) 25 тисяч 345;

б) 36 мільйонів 123 тисячі 3;

в) 5 мільярдів 203 мільйони 15 тисяч 1.

2. Запишіть цифрами число, у якого 23 сотні й 15 одиниць.

3. Якому числу в натуральному ряді чисел передує число 132 012? Запишіть це число та два числа, що йдуть за ним.

4. Запишіть число, що є:

а) більшим від найбільшого двоцифрового числа на 5;

б) меншим за найменше чотирицифрове число на 1.

5. Запишіть усі трицифрові числа, для запису яких використовують цифри 0, 2 і 3.

 

Варіант 2

1. Запишіть цифрами число:

а) 34 тисячі 165;

б) 27 мільйонів 156 тисяч 4;

в) 3 мільярди 104 мільйони 16 тисяч 4.

2. Запишіть цифрами число, у якого 35 сотень і 12 одиниць.

3. Якому числу в натуральному ряді чисел передує число 143 011? Запишіть це число та два числа, що йдуть за ним.

4. Запишіть число, що є:

а) меншим за найменше трицифрове число на 3;

б) більшим від найменшого чотирицифрового числа на 2.

5. Запишіть усі трицифрові числа, для запису яких використовують цифри 0, 3 і 4.

 

Відповіді до самостійної роботи

Варіант 1. 1. а) 25 345; б) 36 123 003; в) 5 203 015 001. 2. 2315. 3. 132 013; 132 014; 132 015. 4. а) 99+5 = 104 б) 1000 - 1 = 9999 5. 203, 302, 230, 320.

Варіант 2. 1. а) 34 165; б) 27 156 004; в) 3 104 016 004. 2. 3512. 3. 143 012; 143 013; 143 014. 4. а) 100 - 3 = 97  б) 1000 +2 = 1002. 5. 304; 403; 340; 430.

 

■ VІI. Підбиття підсумків уроку  

▪ Завдання учням

Розв’яжіть кросворд.

По горизонталі

1. Перше натуральне число.

2. Що утворюють усі натуральні числа, записані
у порядку зростання?

По вертикалі

3. Знак, яким позначають числа.

4. Скільки цифр існує?

Обговорити шляхом коментування з місця.

 

■ VIІI. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

▪ Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________  

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

▪ Індивідуальне завдання  

1. Дано деяке натуральне число m, більше від 5. Запишіть:

а) три натуральних числа, що передують числу m;

б) три натуральних числа, що є наступними за числом m.

2. Запишіть усі двоцифрові числа, для запису яких використовують тільки цифри 2, 4, 9 без повторень.

 

Категорія: Математика 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (03.10.2016)
Переглядів: 46 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: