Урок № 1 Натуральні числа. Число нуль - Математика 5 клас (нова програма) - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Математика 5 клас (нова програма)

Урок № 1 Натуральні числа. Число нуль

Урок № 1

Натуральні числа. Число нуль

Мета уроку: сформувати в учнів знання про натуральні числа, вчити розпізнавати натуральні числа і наводити приклади, розглянути властивості натурального ряду чисел; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення; виховувати наполегливість, акуратність.

Очікувані результати: учні повинні знати, які числа є натуральними, наводити приклади натуральних чисел, вміти їх записувати й читати, знати властивості ряду натуральних чисел.

Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, _____________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

■ I. Організаційний етап

▪ Привітання

▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку

Вступне слово вчителя

В цьому році ми продовжуємо вивчати математику, дуже давню науку, її деякі поняття і загальні методи розв’язування задач знали вже у Стародавньому Вавилоні та Єгипті понад 4000 років тому.

Вивчення математики у 5 класі базуватиметься на знаннях, отриманих вами під час вивчення математики у початковій школі. Основу курсу становлять натуральні, дробові числа та дії над ними, розв’язання різноманітних текстових задач, побудова геометричних фігур тощо.

Вивчати математику вам допоможе підручник, за яким будемо працювати протягом року: розглянемо його структуру (з яких розділів складається, на які параграфи поділений, які рубрики містить), звернемо увагу на умовні позначення, інші особливості.

 

■ II. Формулювання мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Оголошення теми уроку

Формулювання разом із учнями мети й завдань уроку

Мотивація навчальної діяльності

Число — одне з основних понять математики. Воно дозволяє виразити результати лічби предметів або вимірювання. Скільки книжок на парті? Скільки днів залишилось до канікул? Щоб відповісти на ці запитання, необхідно вміти лічити, а зробити це можна за допомогою чисел. Сьогодні ми поговоримо про натуральні числа, дізнаємося, коли вони виникли.

 

 

■ III. Актуалізація опорних знань

Запитання до учнів

1. Обчисліть:

а) 15Х4  б)200 + 45; в) 123-21

2. Прочитайте число:

а) 2314; б) 1234; в) 2004; г) 139.

3. Яке ви знаєте найменше двоцифрове число?

4. Яке ви знаєте найбільше двоцифрове число?

 

■ IV. Засвоєння нових знань

План викладання нового матеріалу

1. Поняття про натуральні числа. Приклади.

Із давніх-давен людям доводилося лічити здобич, свійських тварин, дні, години тощо. Число — одне з основних понять математики, яке дозволяє виразити результати лічби або вимірювання.

Числа, які використовують для лічби предметів, називають натуральними.

Наприклад, 63, 1000, 124 — натуральні числа.

Але не всі числа, які ви знаєте, є натуральними. Приміром, не кажуть про нуль ручок або 1\2 корови.

2. Найменше натуральне число.

Найменшим натуральним числом є 1.

3. Ряд натуральних чисел, його нескінченність.

Натуральних чисел існує безліч.

Найбільшого натурального числа не існує, оскільки яке велике число ми не вибрали б, завжди до нього можна додати одиницю й отримати ще більше число.

Усі натуральне числа, записані в порядку зростання, утворюють ряд натуральних чисел. Він нескінченний.

Натуральні числа показують кількість (число) предметів або порядок, у якому вони розташовані одне за одним.

 

■ V. Первинне закріплення знань

Виконання усних вправ

1. Яке число у натуральному ряді йде за числом 47?

2. Яке число у натуральному ряді йде за числом 50?

3. Яке число у натуральному ряді передує числу 33?

4. Яке число у натуральному ряді передує числу 100?

5. Скільки чисел стоїть у натуральному ряді між числами 6 і 10?

6. Скільки чисел стоїть у натуральному ряді між числами 22 і 30?

Робота учнів біля дошки

Підручник _____________________________________________________________  

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

Індивідуальна робота за картками

Перевірити й оцінити кілька робіт за бажанням учнів.

 

■ VI. Підбиття підсумків уроку

Фронтальне опитування

1. Чи може сума двох різних натуральних чисел дорівнювати 0; 1; 2; 3?

2. Серед чисел 0, 4,  2\3, 1\3,  5, 1 визначте натуральні числа.

3. Назвіть число, яке у натуральному ряді передує числу 51.

4. Чому числа 1, 2, 3, 4, 6, 7, ... не утворюють натурального ряду?

5. Зробіть висновки про властивості натурального ряду чисел.

 

■ VII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Завдання для всього класу

Підручник _____________________________________________________________  

Дидактичні матеріали ____________________________________________________

▪ Індивідуальне завдання

1. Якщо a означає число 100, то чому дорівнює:

а) а + 1;             в) а + 20;

б) а - 1 ;             г) а - 20?

2. Скільки всього існує трицифрових чисел?

3. Підготуйте історичну довідку про історію виникнення натуральних чисел.

 

Категорія: Математика 5 клас (нова програма) | Додав: uthitel (03.10.2016)
Переглядів: 59 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: