Урок 46 Тема. Практична робота № 4 «Властивості оцтової кислоти». - Хімія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Хімія 9 клас

Урок 46 Тема. Практична робота № 4 «Властивості оцтової кислоти».
Урок 46
Тема. Практична робота № 4 «Властивості оцтової
кислоти».
Мета: дослідити фізичні та хімічні властивості оцтової кисло ­
ти, закріпити знання про карбонові кислоти на прикла ­
ді оцтової кислоти, повторити реакції йонного обміну;
формувати навички спостерігати і робити висновки.
Матеріали: безводний натрій ацетат, порошок магнію, магній
оксид, натрій карбонат, розчини сульфатної (10%­ї),
оцтової кислот, натрій або калій гідроксиду, лакмусу.
обладнання: штатив із пробірками, пробіркотримач, шпатель, пі­
петка, пальник.
Базові поняття
та терміни:
карбонові кислоти, карбоксильна група, оцтова кис ­
лота.
Тип уроку: урок­практикум.
Методи
навчання: словесні, репродуктивні, дослідницькі, практичні.
структура уроку
I. Організаційний етап ................................. 6 хв
II. Актуалізація опорних знань ........................... 5 хв
III. Проведення практичної роботи........................ 30 хв
IV. Підбиття підсумків уроку ............................. 3 хв
V. Домашнє завдання ...................................1 хв
хід уроку
I. о рганізаційний етап
Привітання. Інструктаж з проведення практичної роботи і правил тех -ніки безпеки.
Учитель повідомляє тему практичної роботи, просить учнів сформу -лювати мету практичної роботи, а також пояснює принципи оформлення
результатів практичної роботи в зошитах.
II. Актуалізація опорних знань
Бесіда
1. Які хімічні властивості мають карбонові кислоти?
2. З яким речовинами реагує оцтова кислота?
3. Які хімічні властивості карбонових кислот є спільними з властивос -тями неорганічних кислот?
4. Назвіть фізичні властивості оцтової кислоти.
5. Як можна отримати оцтову кислоту?
6. Які ви знаєте правила техніки безпеки при роботі з кислотами?
III. Проведення практичної роботи
Дослід 1. Помістіть у пробірку півшпателя безводного натрій ацетату
та додайте декілька крапель 10%-ї сульфатної кислоти так, щоб вона змо -чила сіль. Нагрійте пробірку на спиртовому пальнику протягом 1–2 хвилин,
дотримуючи правил техніки безпеки. Зробіть висновок про перебіг реакції
за зміною запаху в пробірці. Складіть рівняння реакції.
Дослід 2 . Налийте у дві пробірки по 1 мл розчину оцтової кислоти. До пер -шої пробірки додайте декілька крапель розчину лакмусу, а потім нейтралізуйте
кислоту розчином лугу. До другої пробірки насипте трохи порошку магнію.
За якими ознаками можна робити висновок про перебіг реакції в обох випад -ках? Складіть рівняння реакцій у молекулярному та йонному вигляді.
Дослід 3. Налийте у дві пробірки по 1 мл розчину оцтової кислоти. До
однієї пробірки додайте трохи магній оксиду, а до другої — натрій карбона -ту. За якими ознаками можна судити про перебіг реакції в обох випадках?
Складіть рівняння реакцій у молекулярному і йонному вигляді.
Учні описують результати роботи, складають рівняння реакцій, роблять
висновки.
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
Підготувати стислі повідомлення про особливості окремих представ-ників карбонових кислот.
Категорія: Хімія 9 клас | Додав: uthitel (01.03.2014)
Переглядів: 3044 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: