Основні класи неорганічних сполук. Урок – мандрівка. - Хімія 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Хімія 8 клас

Основні класи неорганічних сполук. Урок – мандрівка.
Тема: Основні класи неорганічних сполук. ( 8 клас)
Урок – мандрівка.
Цілі: повторити й закріпити знання основних класів неорганічних сполук; активізувати розумову діяльність учнів, логічне вирішення питання; удосконалити знання уміння розв’язувати рівняння.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь учнів.
Форма проведення: урок – мандрівка.
Обладнання: карта із зображенням шляху до Країни Хімії. Картки із завданнями.

Хід уроку.
1. Організаційний момент.
На початку уроку учням роздаються листки з завданнями,де вказано етапи уроку.( для зручності і індивідуальної роботи кожного учня)

2. Мотивація пізнавальної діяльності.
Учитель: ми з вами закінчили вивчення теми і сьогодні вирушаємо в захоплюючу подорож країнами, що входять до складу Хімії. Але спочатку перевіримо вашу готовність і для цього проведемо розминку. Клас поділяється на 2 команди. У кожній команді обирається командир, який фіксує результати.

3. Повторення і узагальнення матеріалу.

1. Конкурс 1 РОЗМИНКА (по 1 бал за кожну правильну відповідь)
Учні повинні дати відповіді на питання:
1. Які речовини називають простими?
2. Які речовини називають складними?
3. Дати визначення поняття оксид.
4. Дати визначення поняття кислота.
5. Дати визначення поняття основа.
6. Дати визначення поняття сіль.
7. Яка реакція називається реакцією нейтралізації?
8. Які речовини називають лугами?

2. Зупинка 2
Країна ОКСИД
Учитель: команди готові до подорожі. Ми приземлилися в столиці держави Аш-два-О. Екскурсовод ознайомить нас із прекрасним містом.

Учень: жителі нашої держави називають столицю ВОДА, що в перекладі означає «еліксир життя». Це найпопулярніша та найзагадковіша рідина. Без неї нема життя. Вода є компонентом кожної живої клітини. Для підтримки життя людина повинна одержувати близько 2,5 л води на добу. Тому всі жителі нашої держави дбайливо ставляться до чистоти нашої столиці.

1.Серед оксидів вибрати: а) основні оксиди; б)кислотні оксиди в)амфотерні оксиди. (1 бал)
SO3, CuO, BaO, Na2O, CO2, Al2O3, Cl2O7,FeO,WO3

2.Зібрати прислів’я про воду ( 1 бал).
Без води і ні туди, і ні сюди.
У воді стоїть,а води просить.
Він ,як вода, скрізь просочиться.
Він такий,що й у ложці води втопиться.
Він у десятьох водах митий.
Вода найде собі дорогу.

3. Зупинка 3
Країна КИСЛОТА
Учень: З кислотами людині доводиться стикатися кожного дня, вони нам знайомі з дитинства. Їмо зелене яблуко і відчуваємо кислий смак яблучної кислоти. Їмо лимон, а тут лимонна кислота. А кефір містить молочну кислоту. Ми розглядаємо неорганічні кислоти, які теж мають кислий смак. Вчені намагалися правильно назвати кислоти – хлоридну кислоту – «водень хлорович», а сульфатну – «водень сіркович чотирикислов».

3. Пояснити, як можна розбавити соляну кислоту? Що до чого приливають? (1 бал)
Лий кислоту поверх води, а то не довго до біди !!!

4. Гра «Пасьянс». На столи учнів даються картки, необхідно скласти формули кислот. (Правильна відповідь 2 бали)

5. В кожному ряді вказати зайву кислоту та вказати, за яким принципом це визначили (1 бал): а) H2S, H2CO3, H3PO4, H2SO4, H2SO3
Б) HNO3, HCl, HI, HF, HBr
4. Зупинка 4
Країна ОСНОВА
Учень: Морська вода є слабким розчином лугу. Кальцій гідроксид використовують для виготовлення будівельних розчинів. Натрій та калій гідроксид використовують для виробництва акумуляторів, соди, мила, скла. На основі гідроксидів мангану, феруму, купруму виготовляють фарби.

6. Розставити коефіцієнти в реакціях, назвати основи. (2бали)
CuO + H2O = Cu(OH)2
Na + H2O = NaOH + H2
Al2O3 + H2O = Al(OH)3
K2O + H2O = KOH

7. Які оксиди відповідають таким гідроксидам: Fe(OH)3, NaOH, Ca(OH)2. (1 бал)
5. Зупинка 5
Країна СІЛЬ
Учень: В давнину у київського князя ставили в золоту посудину цю речовину лише на стіл, де сидів князь і його рідні. А гості із княжого застілля йшли «не солоно хлебавши». Так, це кухонна сіль. Вона раніше заміняла гроші багатьом народам. У Китаї із солі виготовляли монети. Вважають, що масова загибель наполеонівських солдатів під час їх відступу з Москви була зумовлена нестачею солі в їжі.

8. Завдання «Утвори пару». Скласти формулу солей. (2 бали)

кислота Zn (II) K(I)
HCl

HNO3

H2SO4


9. Гра «Третій зайвий». Знайти зайву речовину. (1 бал)
а) NaCl, Mg(OH)2, FeSO4, K3PO4.
б) CaCo3, NaCl, NaNO3, NaF.

4. Підсумок уроку.
Учитель підбиває підсумки конкурсів.

5. Домашнє завдання.
Повторити вивчений матеріал.

Завдання для учнів

1. Конкурс 1 РОЗМИНКА (1 бал за кожну правильну відповідь)
2. Зупинка 2 Країна ОКСИД
1. Серед оксидів вибрати: а) основні; б)кислотні оксиди. (1 бал)
SO3, CuO, BaO, Na2O, CO2, Al2O3, Cl2O7,FeO,WO3

2. Зібрати прислів’я про воду ( 1 бал).
Без води і ні туди, водах митий
Він такий собі дорогу
Він ,як вода а води просить
У воді стоїть і ні сюди
Він у десятьох що й у ложці води втопиться
Вода найде скрізь просочиться
3. Зупинка 3 Країна КИСЛОТА
3. Пояснити, як можна розбавити соляну кислоту? Що до чого приливають? (1 бал)

4. Гра «Пасьянс». На столи учнів даються картки, необхідно скласти формули кислот. (Правильна відповідь 2 бали)

5. В кожному ряді вказати зайву кислоту та вказати, за яким принципом це визначили (1 бал): а) H2S, H2CO3, H3PO4, H2SO4, H2SO3
Б) HNO3, HCl, HI, HF, HBr
4. Зупинка 4 Країна ОСНОВА
6. Розставити коефіцієнти в реакціях, назвати основи. (2бали)
CuO + H2O = Cu(OH)2
Na + H2O = NaOH + H2
Al2O3 + H2O = Al(OH)3
K2O + H2O = KOH

7. Які оксиди відповідають таким гідроксидам: Fe(OH)3, NaOH, Ca(OH)2. (1 бал)
5. Зупинка 5 Країна СІЛЬ
8. Завдання «Утвори пару». Скласти формулу солей. (2 бали)

кислота Zn (II) K(I)
HCl

HNO3

H2SO4


9. Гра «Третій зайвий». Знайти зайву речовину. (1 бал)
а) NaCl, Mg(OH)2, FeSO4, K3PO4.
б) CaCo3, NaCl, NaNO3, NaF.
Категорія: Хімія 8 клас | Додав: Эдита (11.02.2015) | Автор: Дмитренко Едіта Борисівна E
Переглядів: 486 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: