Урок № 50 Особливості розвитку культури регіону та краю наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст. - Історія України 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Історія України 9 клас

Урок № 50 Особливості розвитку культури регіону та краю наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст.
Урок № 50
Особливості розвитку культури регіону та краю наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст.
Мета: з’ясувати особливості розвитку культури, духовного життя, повсякденного життя різних верств населення краю наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст.; розвивати в учнів уміння дослідницької роботи, уміння використовувати матеріали краєзнавчих музеїв та історико-краєзнавчої літератури для вивчення історії краю; виховувати в учнів інтерес до вивчення історії України та зокрема історії краю, виховувати гордість за земляків — видатних діячів краю.
Обладнання: підручник, карта, роздавальний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: учень/учениця розповідає про особливості розвитку культури, духовного та повсякденного життя різних верств населення краю наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст.; розвиває вміння дослідницької роботи, використовує матеріали краєзнавчих музеїв та історико-краєзнавчої літератури для вивчення історії краю; відчуває інтерес до вивчення історії України та зокрема історії краю, відчуває гордість за земляків — видатних діячів краю.
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
Провести усне опитування учнів за темою попереднього уроку, вибірково перевірити виконання письмових робіт.
III. Актуалізація знань
Бесіда на повторення
Яким був стан розвитку культури в регіоні та краї у ХVІІІ ст.?
IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
План вивчення нового матеріалу
1. Особливості розвитку культури
2. Духовне життя: вірування, звичаї, традиції
3. Повсякденне життя різних верств місцевого населення
1. Особливості розвитку культури
Завдання
1) Поставте запитання, на які маємо знайти відповідь, розглянувши пункт плану.
2) Визначте особливості умов розвитку культури регіону у ХІХ ст.
Повідомлення учнів
Учні виступають із повідомленнями про стан розвитку освіти і науки у краї в ХІХ ст.
Презентація мистецької карти краю ХІХ ст.
Учні презентують мистецькі карти краю: «Літературна карта краю ХІХ ст.», «Театральна карта краю ХІХ ст.», «Живописна карта краю ХІХ ст.».
Презентація творчих робіт
Учні представляють складені вдома каталоги історико-культурних пам’яток краю.
Завдання
Назвіть відомих вам земляків — активних діячів науки, освіти, мистецтва ХІХ ст. Що вам про них відомо?
2. Духовне життя: вірування, звичаї, традиції
Завдання
Поставте запитання, на які маємо знайти відповідь, розглянувши пункт плану.
Метод «Навчаючи — вчуся»
Методичний коментар — див. урок № 10.
Запитання
Які звичаї й традиції, що виникли у краї в ХІХ ст., збереглися до наших днів?
3. Повсякденне життя різних верств місцевого населення
Завдання
Поставте запитання, на які маємо знайти відповідь, розглянувши пункт плану.
Робота з ілюстраціями
Використовуючи ілюстрації, складіть розповідь про повсякденне життя різних верств населення краю.
V. Закріплення і систематизація вивченого матеріалу
Варіант І
Метод «Мозковий штурм»
Методичний коментар — див. урок № 2.
Варіант ІІ
Робота в групах
Учні об’єднуються в групи по четверо осіб. Потрібно за допомогою художніх засобів (малюнок, графіка) на аркуші формату А4 відобразити ключові моменти теми, що вивчалася. Групи по черзі біля дошки презентують виконані роботи. У презентації беруть участь усі члени групи, які працювали над малюнком.
VI. Підсумки уроку
Перевірка виконання завдань, аналіз типових помилок.
Основні висновки:
VIІ. Домашнє завдання
1) Опрацюйте текст підручника.
2) Підготуйтесь до уроку підсумкового контролю.


Категорія: Історія України 9 клас | Додав: uthitel (16.02.2014)
Переглядів: 844 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: