Урок № 30–31 Форматування графічних об’єктів. Операції над графічними об’єктами. Практична робота № 12 «Створення векторних зображень» - Інформатика 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 9 клас

Урок № 30–31 Форматування графічних об’єктів. Операції над графічними об’єктами. Практична робота № 12 «Створення векторних зображень»

Урок № 30–31  Форматування графічних об’єктів. Операції над графічними об’єктами. Практична робота № 12 «Створення векторних зображень»

Мета уроку: сформувати в учнів навички створення векторних зображень, малювання об’єктів, встановлення параметрів тла, додавання тексту до графічних зображень та його форматування; навчити працювати з багатошаровими зображеннями, керувати розміщенням об’єктів за шарами, вирівнювати і групувати об’єкти.

Очікувані результати: учні повинні знати можливості редакторів векторної графіки, операції над графічними об’єктами, спеціалізовані програмні засоби для перегляду зображень, учні повинні вміти створювати об’єкти, рисунки з кривих і ламаних, зафарбовувати об’єкти, встановлювати параметри тла, додавати текст до графічних зображень та форматувати його, керувати розміщенням об’єктів за шарами, вирівнювати і групувати об’єкти.

Обладнання: ПК, підручники, картки із завданнями практичної роботи, плакат [9], таблиця.

Тип уроку: комбінований.

(Автори рекомендують вивчати теоретичний матеріал на одному уроці, а другий — присвятити практичній роботі.)

1.   Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя і учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

1.3. Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у комп’ютерному класі (файл D8.doc).

2.   Перевірка домашнього завдання

2.1. Запитання за підручником __________________________.

2.2. Проведення конкурсу.

Учні презентують створені вдома блок-схеми майбутнього персонального комп’ютера. Учитель разом з учнями оцінює роботи і вибирає три найкращі. Учитель виставляє оцінки.

3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Дискусія на тему «Графічні зображення: їх суть і значення»

Учитель пропонує учням поміркувати над значенням графічних зображень. Якими повинні бути зображення. Яке їх значення для людини? Наприкінці дискусії вчитель робить висновки, що графічне подання інформації використовується в багатьох галузях візуальної комунікації: від творів образо­творчого ми­стецтва, яке викликає у людини емоції, відчуття прекрасного, до всіляких символів, наприклад, дорожніх знаків, які призначені тільки для інформативних цілей і в досвідчених водіїв можуть навіть не досягати області усвідомлюваного сприйняття.

Графічні образи складають основу мислення багатьох фахівців, в ряду яких почесне місце посідають графічні дизайнери — люди з наочно-образним складом.

Отже, під графічною інформацією ми розуміємо всю сукупність інформації, яка нанесена на найрізноманітніші носії — папір, плівку, кальку, полотно, оргаліт, скло тощо. Певною мірою графічною інформацією можна вважати і об’єктивну реальність, на яку спрямовано об’єктив фотоапарата або цифрової камери.

3.2. Повідомлення теми та мети уроку.

4.   Актуалізація опорних знань

Опитування (відповіді — у файлі O1_30–31.doc).

Запитання для опитування

1.   Що становить основу побудови векторного зображення?

2.   З яким редактором ми ознайомилися минулого уроку?

3.   Які операції дозволяє виконувати цей редактор?

Лекція вчителя

План

  1. Графічні елементи вбудованого графічного редактора.

2.

3.

4.

  1. Перелік команд для роботи у графічному редакторі.

Графічні елементи вбудованого графічного редактора Word складаються з геометричних фігур та ліній. Їх легко трансформувати, змінити їхній колір, до них можна застосувати тривимірні ефекти та додавання тіні. Декілька об’єктів можна об’єднувати у групу, до якої застосовувати перетворення.

Проаналізуємо кнопки панелі Малювання. (Учні за комп’ютерами разом з учителем, дії якого відображаються на екрані, наводять курсор на позначки інструментів, спливає підказка. Діти малюють декілька об’єктів, змінюють колір, тло, роблять копії, трансформують об’єкти.)

Для виконання будь-яких дій над графічним об’єктом він має бути виділеним.

Виділення та перетягування об’єктів:

— один об’єкт — зафіксуйте курсор на будь-якому фрагменті об’єкта, навколо нього з’являться маркери;

— декілька об’єктів — утримуйте натиснутою клавішу Shift і послідовно клацайте на кожному об’єкті або натисніть кнопку й охопіть курсорною рамкою всю групу;

— долучення об’єкта — клацніть курсором на об’єкті, утримуючи натиснутою клавішу Shift;

— вилучення зайвого об’єкта з групи — натисніть клавішу Shift і клацніть курсором на зайвому.

Вилучення об’єкта — виділіть і натисніть клавішу Delete.

Перетягування — на виділеному фрагменті встановіть курсор (він набуде форми чотиринапрямленої стрілки). Перемістити фрагмент, утримуючи ліву кнопку миші.

Зміна розміру — потягніть за один з оточуючих маркерів.

Якщо при цьому утримувати клавішу Shift, то розміри об’єкта змінюватимуться пропорційно.

Копіювання об’єкта — перетягування з натиснутою клавішею Ctrl.

Вирізати, копіювати та вставляти графічні об’єкти можна за допомогою команд Вирізати, Копіювати, Вставити.

Рисунки можна розміщувати в одному з багатьох графічних шарів: у тексті, за текстом або перед текстом, а також розміщувати на передньому або задньому плані.

Зміна порядку розташування об’єктів — команда Дії і Порядок із панелі Малювання.

Об’єднання об’єктів: усі елементи майбутньої групи мають бути виділені, і до них застосовують команду Дії і Групувати. Для розгрупування складного об’єкта виконують команду Дії і Розгрупувати.

Порада: пам’ятайте, що ми працюємо в об’єктно-орієнтованому середовищі, тому деякі операції простіше виконати за допомогою контекстного меню.

Учні аналізують вміст контекстного меню графічного об’єкта.

Перелік команд для роботи в графічному редакторі

Команди

Дії, які виконують ці команди

Групувати / Розгрупувати / Перегрупувати

Групують, розгруповують або перегруповують виділені об’єкти

Порядок

Змінюють порядок розташування об’єкта, якщо об’єкти перекривають один одного

Повернути / Відбити

Застосовують різні спроби повертання об’єктів

Обтікання тексту

Вибирають характер розташування графічного елемента в тексті

Вільне обертання

Повертають об’єкт на будь-який кут (потрібно навести курсор на зелений маркер, що обмежує об’єкт, і потягти)

Автофігури

Застосоують шаблони фігур, які розподілені по категоріях

Лінії

Провести пряму лінію (при натиснутій клавіші Shift лінію можна провести під кутом, кратним 15 градусам)

Фігурні стрілки

Малюють фігурні стрілки

Блок-схема

Малюють блок-схеми

Зірки та стрічки

Малюють зірки та стрічки

Виноски

Малюють виноски

Стрілка

Малюють напрямлену лінію зі стрілкою

Прямокутник

Креслять прямокутник (при натиснутій клавіші Shift буде накреслено квадрат; при натиснутій клавіші Ctrl прямокутник креслитиметься з центру)

Еліпс

Креслять еліпс (при натиснутій клавіші Shift буде накреслено коло)

Надпис

Утворюють текстовий блок. Текст уводиться в рамку, яка попередньо утворюється за допомогою «+» — курсора

Колір заливки

Фарбують вибраним кольором тло об’єкта. У нижньому полі можна вибрати потрібний колір із палітри; змінити колір або застосувати градієнтну заливку

Колір лінії

У нижньому полі вибирають колір лінії з палітри, змінюють колір або для широких ліній застосовують штрихове заповнення

Колір тексту

Змінюють колір шрифту в текстовому блоці

Тип лінії

Вибирають тип та товщину лінії

Тип штриха

Вибирають тип штрихової лінії

Тінь

Вибирають шаблон із готовим отінюванням

Об’єм до виділеного об’єкта

Надають фігурам об’ємність. Можна обрати готовий шаблон з ефектом або зробити власні, зокрема поворот, довжину, нахил, освітлення, тип поверхні, а також колір бічної поверхні

 

6.   Закріплення набутих знань

Фронтальне опитування (відповіді — у файлі O2_30–31.doc).

1.   За допомогою якої панелі створюють малюнки у середовищі векторного редактора Word? Де вона розташована?

2.   Що треба зробити, щоб повернути об’єкт?

3.   Як змінити розмір об’єкта?

4.   Назвіть клавішу, за допомогою якої можна намалювати правильні фігури?

5.   Як виділити декілька об’єктів?

6.   Що треба зробити для об’єднання декількох об’єктів?

7.   Як встановити параметри тла?

7.   Застосування набутих знань і вмінь

Практична робота № 12 «Створення векторних зображень» (файл Pr_30–31.doc).

8.   Підбиття підсумків уроку

Самоперевірка практичної роботи.

Учні порівнюють отримані зображення. Учитель відзначає найкращі роботи і виставляє оцінки за практичну роботу.

9.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Категорія: Інформатика 9 клас | Додав: uthitel (09.04.2014)
Переглядів: 1833 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: