Урок № 21 Всесвітня павутина та пошук інформації в Інтернеті. Практична робота № 8 «Пошук інформації в Інтернеті» - Інформатика 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 9 клас

Урок № 21 Всесвітня павутина та пошук інформації в Інтернеті. Практична робота № 8 «Пошук інформації в Інтернеті»

Урок № 21  Всесвітня павутина та пошук інформації в Інтернеті. Практична робота № 8 «Пошук інформації в Інтернеті»

Мета уроку: ознайомити учнів із засобами пошуку інформації в Інтернеті, принципами функціонування веб-каталогів та пошукових систем, навчити стратегії пошуку інформації.

Очікувані результати: учні повинні знати браузери для навігації Інтернетом, веб-каталоги і пошукові системи для знаходження інформації в Інтернеті; учні повинні вміти використовувати браузер для навігації Інтернетом, відкривати у вікні браузера веб-сторінку із заданою адресою, вибирати систему кодування для перегляду веб-сторінок, створювати та редагувати список сайтів, обраних для швидкого перегляду, зберігати веб-сторінки на локальному комп’ютері, знаходити в Інтернеті інформацію на задану тему, обирати стратегію пошуку інформації в Інтернеті.

Обладнання: ПК, картки із завданнями практичної роботи, мультимедійний проектор, екран.

Тип уроку: використання знань, умінь і навичок.

1.   Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

1.3. Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у ком­п’ютерному класі (файл D8.doc).

2.   Перевірка домашнього завдання

Учні усно відповідають на запитання підручника, демонструють виконані практичні вправи.

3.   Мотивація навчальної діяльності

3.1. Вправа «Коло ідей».

Учитель пропонує учням обговорити, яку інформацію можна знайти в Інтернеті (текстова інформація, зображення, аудіо-, відео тощо), як ефективно здійснити пошук інформації в Інтернеті, визначити можливі проблеми, що можуть виникнути під час пошуку.

3.2. Розповідь учителя.

Пошук інформації в Інтернеті — це пошук не тільки у веб-просторі, а і в інших типах ресурсів мережі. Знання цих основних типів, особливостей доступу до них є необхідною умовою для успішного виконання пошуку. Основними об’єктами, які можна використовувати під час планування пошуку, є гіпертекстова система WWW, система телеконференцій, електронна пошта, бази даних, списки розсилки, пошукові системи тощо. Частіше ми звертаємося до служби World Wide Web, про яку буде йти розмова на цьому уроці.

4.   Актуалізація опорних знань

Тестовий контроль

Учні відповідають на запитання тесту № 18 [6] або виконують самостійну роботу (файл K_21.doc ).

У завданнях А і Б учні першого варіанта відповідають на запитання з непарними номерами, учні другого — з парними. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Після виконання завдання учні здають роботи учителю для перевірки.

5.   Вивчення нового матеріалу

5.1. Лекція вчителя

План

1.      Пошукові каталоги.

2.      Пошукові системи.

3.      Мова запитів.

4.      Робота з веб-сторінками.

Пошукові каталоги (каталоги ресурсів) — це сторінки, що містять систематизовані посилання на сайти.

Посилання об’єднані у групи за певними ознаками, як правило, за тематикою, кожна група може мати декілька рівнів. Пошукові каталоги мають різноманітний сервіс: пошук за ключовими словами, надання списків останніх вступів тощо (демонстрація найстарішого каталогу Yahoo! (www.yahoo.com)).

Пошукові машини — це інформаційно-пошукові системи, які безперервно сканують інформацію в мережі та виконують індексацію документів. На основі утворених індексних баз даних користувачу за його запитом надається інформація.

Приклади пошукових систем: Alta Vista, HotBot, Rambler, Яndех, МЕТА, Апорт!, Google тощо.

Мова запитів

На пошукових системах можна формувати прості й складені запити для пошуку. У пошукових машинах є можливість використовувати в запиті логічні оператори ТА, АБО, НІ (and, or, not), проводити пошук фрази, зменшувати область пошуку (за окремими полями документа, за веб-вузлами, за датою тощо). Іноді є можливість уточнювати запит за результатами попереднього запиту.

Відкриття веб-сторінки:

— у полі адреси ввести URL-адресу необхідної веб-сторінки;

— у розкривному списку з ресурсами Інтернету обрати URLадресу необхідної веб-сторінки, якщо її було переглянуто раніше.

Збереження веб-сторінки:

Файл Зберегти як обрати папку, в якій буде збережено веб-сторінку ввести ім’я обрати тип файлу для збереження сторінки.

6.   Застосування знань, умінь і навичок у стандартних та змінених умовах

6.1. Вступне слово вчителя.

Зараз ми дізнаємось, які правила для пошуку існують у різних пошукових системах, а потім скористаємося цими правилами для пошуку необхідної інформації.

6.2. Практична робота № 8 «Пошук інформації в Інтернеті»

Практична робота № 8 «Пошук інформації в Інтернеті»

Мета: сформувати навички роботи з браузером, навчити знаходити необхідну інформацію та зберігати її на комп’ютері.

Хід роботи

1. Створіть на Робочому столі свого комп’ютера папку Пошук_прізвище.

2. Запустіть браузер, встановлений на вашому ПК.

3. В адресному рядку браузера введіть адресу пошукової системи Яndех www.Яndех.ru (1-й варіант), Google www.google.com.ua (2-й варіант).

4. Додайте адресу пошукової системи Яndех (Google) до Вибране (Вибране → Додати до папки Вибране).

5. Уведіть у поле для пошуку ключові слова для отримання правил пошуку в обраній пошуковій системі. Ключові слова запишіть у зошити.

6. Збережіть сторінку з правилами пошуку як текстовий файл у папці Пошук_прізвище (Файл Зберегти як Текстовий файл (*.txt) вибрати папку Пошук_прізвище).

7. Користуючись отриманими правилами, знайдіть музеї свого міста.

8. За допомогою розширеного пошуку знайдіть адреси сайтів музеїв, які розповідають про історію міста. Додайте адресу головної сторінки музею у Вибране та запишіть у зошит.

9. Використовуючи пошук за тематичними каталогами чи за ключовими словами, знайдіть адресу сайту Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. Ключові слова або каталоги запишіть у зошити.

10. Збережіть головну сторінку сайту як веб-сторінку в папці Пошук_прізвище.

11. У новому вікні перейдіть на головну сторінку сайту університету. Додайте адресу сайту до Вибране.

12. Перебуваючи на мапі сайту університету, виберіть розділ «Про сайт». Випишіть авторів сайту.

13. Використовуючи свої пошукові системи та правила пошуку, знайдіть таку інформацію:

№ з/п

Завдання

Адреса сайту, відповідь на запитання

1

Оповідання А. П. Чехова «Нищий»

 

2

Національний Уманський парк «Софіївка»

 

3

Фотографії Національного Уманського парку «Софіївка»

 

4

Ціни на продовольчі товари мережі супермаркетів «Велика кишеня»

 

5

Вартість квитків на потяг «Москва — Сімферополь»

 

 

7.   Контроль і самоперевірка знань

Взаємоперевірка практичної роботи.

Учні порівнюють заповнення таблиці. Звіряють їх з таблицею вчителя. Учитель виставляє оцінки за тестовий контроль і практичну роботу.

8.   Підбиття підсумків уроку

Вправа «Дерево знань».

Учитель на дошці малює стовбур дерева з гілочками. Учні записують на «дереві», що нового вони вивчили на уроці. Наприкінці виконання вправи учні мають дерево знань із теми «Всесвітня павутина та пошук інформації в Інтернеті».

9.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник___________________________________________________________________

Робочий зошит ______________________________________________________________

Додаткове завдання __________________________________________________________

____________________________________________________________________________       

Категорія: Інформатика 9 клас | Додав: uthitel (03.03.2014)
Переглядів: 1567 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: