Урок № 20 Використання та настроювання веб-браузера - Інформатика 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 9 клас

Урок № 20 Використання та настроювання веб-браузера

Урок № 20 Використання та настроювання веб-браузера

Мета уроку: сформувати в учнів поняття гіпертекстового документа, гіперпосилання, веб-сторінки та веб-сайту, ознайомити з поняттям Всесвітньої павутини та навігацією нею, сформувати навички використання та настроювання браузера, списку сайтів, обраних для швидкого доступу.

Очікувані результати: учні повинні знати поняття гіпертекстового документа й гіперпосилання, веб-сторінки та веб-сайта, Всесвітньої павутини; учні повинні вміти працювати з браузерами для навігації Інтернетом, використовувати список сайтів, обраних для швидкого доступу.

Обладнання: ПК, підручники, плакат № 9 [11].

Тип уроку: комбінований.

1.   Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо. Повідомлення теми, мети уроку.

2.   Перевірка домашнього завдання

Учні усно відповідають на запитання підручника, демонструють виконані практичні вправи.

Потім учні разом з учителем перевіряють заповнені таблиці (файл T_20.doc ).

3.   Мотивація навчальної діяльності

Опитування

Запитання для опитування

1.   Назвіть основні служби Інтернету.

2.   Що таке URL-адреса?

3.   Розшифруйте адресу сервісу: http://win.mail.ru/cgi-bin/ms.

4.   Яка зі служб сьогодні є найпопулярнішою?

Учні повинні назвати Всесвітню павутину, адже завдяки їй можна скористатися усіма іншими послугами на веб-порталах.

4.   Актуалізація опорних знань

Тестовий контроль.

Учні відповідають на запитання тесту № 17 [6] або виконують тестові завдання (файл K_20.doc).

Наприкінці виконання вправи учні обмінюються зошитами. Учитель оголошує правильні відповіді. Учні перевіряють відповіді одне в одного, результати повідомляють учителю.

Відповіді: 1. А. 2. В. 3. А, Б, Г. 4. А, В, Г. 5. А, Б, В. 6. Б. 7. Б. 8. Можуть бути правильними всі варіанти. 9. А, Б, Г. 10. A. 11. А, Б, В, Г. 12. А.

5.   Вивчення нового матеріалу

5.1. Розповідь учителя (файл R_20.doc).

5.2. Робота з підручником.

Учні читають текст підручника та записують у зошити визначення таких термінів: веб-сторінка, веб-сайт, веб-портал, веб-браузер, гіперпосилання, гіпертекстовий документ, теги.

6.   Сприйняття й осмислення практичних дій

Лекція вчителя

План

1.   Основні можливості браузера Internet Explorer.

2.   Запуск браузера і підключення до Інтернету.

3.   Вікно Internet Explorer.

4.   Режим автономної роботи.

5.   Відключення від Інтернету і вихід з Internet Explorer.

6.   Настроювання програми Internet Explorer.

 

Основнi можливостi браузера Internet Explorer:

—     відображення текстової iнформацiї, вiдтворення звуку, анiмацiї, вiдео;

—     перехiд до веб-сторiнок, якi переглядалися раніше;

—     автоматичне створення списку вузлiв, якi вiдвiдувалися ранiше;

—     вiдстежування вибраних веб-сторiнок шляхом накопичення ярликiв у системнiй папцi Вибране;

—     пошук веб-вузлiв за заданими ключовими словами або фразами;

—     збереження веб-сторінок на носіях;

—     перегляд HTML-коду;

—     друк тощо.

Аналогiчно програмi Провідник Internet Explorer виконує роль менеджера файлiв. Браузер дозволяє також вiдкривати веб-сторiнки i файли, якi зберiгаються на жорсткому диску.

Запуск браузера i пiдключення до Інтернету:

— за допомогою іконки (ярлика) програми або документа;

— за допомогою головного меню операційної системи, пункт «Програми»;

— за допомогою позначки Internet Explorer на панелi Швидкий запуск на Панелі завдань.

Вiкно Internet Explorer

1. Панель Меню Internet Explorer: Файл, Правка, Вигляд, Вибране, Сервіс, Довідка.

2. Панель Звичайні кнопки з iнструментами:

а) Назад — виведення веб-документа, який переглядався ранiше;

б) Вперед — виведення на екран наступної сторiнки;

в) Зупинити — припинення завантаження поточної веб-сторiнки;

г) Оновити — повторне завантаження сторiнки, яка переглядається;

д) Додому — повернення на основну (домашню) сторiнку;

е) Пошук — вiдкриття панелi пошуку;

є) Вибране — вiдображення списку «вибраних» ресурсiв у лiвiй частинi вiкна;

ж) Журнал — вiдображення списку вузлiв, якi переглядалися ранiше;

з) Пошта — вiдкривається вiкно програми електронної пошти;

і) Друк — друк поточної веб-сторiнки.

3. Панель Адреса:

а) поле для введення адреси (рядок адреси) містить URL поточної веб-сторiнки або шлях до файлу документа на жорсткому диску. До рядка адреси можна вводити URL нового ресурсу, який ви намагаєтеся завантажити, або ім’я файлу на диску, який ви хочете переглянути за допомогою браузера;

б) розкривний список із ресурсами Інтернету, що вiдвiдувалися раніше.

4. Зона документа, в якій вiдображається поточна веб-сторiнка або документ, вiдкритий за допомогою Internet Explorer.

5. Рядок стану з iнформацiєю про поточнi операцiї, що виконуються програмою (наприклад, установка з’єднання, завантаження сторiнки тощо).

Пiсля пiдключення до Інтернету автоматично почнеться завантаження основної (домашньої) веб-сторiнки.

Якщо ви захочете дiзнатися про обсяг здобутої та вiдправленої iнформацiї, а також тривалiсть роботи в Інтернетi, наведiть покажчик мишi на значок комп’ютера.

 

Режим автономної роботи

Браузер Internet Explorer може працювати у двох основних режимах: on-line i off-line. В автономному режимi (off-line) можна виконувати операцiї із файлами i папками, як у програмi Провідник, а також переглядати веб-сторiнки, скопiйованi на жорсткий диск.

 

Вiдключення вiд Інтернету i вихiд з Internet Explorer:

—     за допомогою кнопки закриття вiкна, яка розмiщена в рядку заголовка;

—     за допомогою вiдповiдного пункту системного меню в лівому верхньому кутi.

 

Настроювання програми Internet Explorer:

—     за допомогою Сервіс Властивості оглядача Вкладки: Загальні, Безпека, Зміст, Підключення, Програми, Додатково;

—     за допомогою Пуск Настройка Панель керування позначка Інтернет.

7.   Закріплення набутих знань, умінь та навичок

7.1. Гра «Світлофор».

Учитель називає терміни: навігація, веб-сторінка, ІР-адреса, текстовий документ, гіпертекстовий документ, домен, провайдер, Internet Explorer, тег, гіперпосилання, браузер, портал, http, wap, технологія DSL.

Якщо вони належать до служби World Wide Web (WWW), учні піднімають руку.

7.2. Практична вправа.

Учні на своєму комп’ютері завантажують браузер та, уводячи запропоновані учителем адреси, виконують навігацію:

http://itosvita.ucoz.ua;

http://uk.wikipedia.org;

http://www.osvita.org.ua.

8.   Підбиття підсумків уроку

Аналіз перегляду веб-сторінок.

Учитель з’ясовує, чи всі учні зайшли на необхідний сайт, які були труднощі в процесі навігації.

9.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник___________________________________________________________________

Робочий зошит ______________________________________________________________

Додаткове завдання __________________________________________________________

____________________________________________________________________________       

Категорія: Інформатика 9 клас | Додав: uthitel (03.03.2014)
Переглядів: 1812 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: