Поняття комп’ютерних мереж. Класифікація та призначення комп’ютерних мереж - Інформатика 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 9 клас

Поняття комп’ютерних мереж. Класифікація та призначення комп’ютерних мереж


 

Поняття комп’ютерних мереж.
Класифікація та призначення комп’ютерних мереж

Мета уроку: сформувати поняття «комп’ютерна мережа», ознайомити з видами комп’ютерних мереж; розглянути різноманітні топології комп’ютерних мереж, надати визначення сервера та клієнтського комп’ютера, мережних протоколів.

Очікувані результати: учні повинні знати поняття глобальної та локальної комп’ютерних мереж, робочої групи, домену, користувача й сеансу користувача сервера та клієнтського комп’ютера; протоколи, які застосовуються в локальних мережах, та їх призначення; учні повинні вміти розрізняти локальну та глобальну мережі, аналізувати топологію комп’ютерних мереж.

Обладнання: ПК, підручники, схеми або таблиці.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо. Повідомлення теми, мети уроку.

1.3. Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у комп’ютерному класі (файл D8.doc).

2. Перевірка домашнього завдання

2.1. Учні демонструють виконані практичні вправи.

2.3. Виставлення оцінок за домашнє завдання.

3. Актуалізація опорних знань

Опитування (відповіді — у файлі O1_16.doc).

Запитання для опитування

1. Які ви знаєте інформаційні процеси?

2. Які інформаційні ресурси використовують для передавання інформації?

3. Як ви розумієте поняття «телекомунікація»?

4. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь учителя.

Із початком масового використання комп’ютерів різко зросла ефективність роботи в усіх сферах людської діяльності. Стало можливим швидко передавати необхідну інформацію на відстань, використовувати разом спільні пристрої.

5. Вивчення нового матеріалу

5.1. Бесіда

Учитель звертається до учнів: уявіть собі, що в мене і в мого сусіда за стіною (ми живемо в різних під’їздах) є комп’ютери, але в мене є велика колекція фільмів, а в нього немає: у мене є принтер, а в нього ні. Що треба зробити, щоб мій сусід зміг використовувати інформаційні та апаратні ресурси моєї системи? Учні пропонують свої варіанти, серед яких обов’язково буде пропозиція з’єднати комп’ютери між собою.

Логічним буде запитання: що для цього потрібно? Звичайно, спеціальне обладнання та спеціальне програмне забезпечення.

Учитель пропонує записати в зошити означення: комп’ютерні мережі — це сукупність комп’ютерів, обладнаних спеціальним комунікаційним (мережним) обладнанням і комунікаційним (мережним) програмним забезпеченням та з’єднаних між собою лініями (каналами) зв’язку.

Учитель продовжує бесіду: отже, ми із сусідом підключилися один до одного. Що змінилося? Які можливості з’явились у кожного з користувачів мережі? Учні повинні відповісти, що тепер кожний має можливість скористатися ресурсами іншого комп’ютера.

Учитель робить висновки, учні записують в зошити: за допомогою комп’ютерних мереж забезпечується колективне використання загального апаратного обладнання, програм та даних, обмін даними між користувачами мережі в реальному часі.

Але мережа з двох комп’ютерів є малою. Які взагалі існують мережі?

 

 

5.2. Робота з підручником.

Завдання. За допомогою підручника заповніть таблицю класифікації мереж та з’ясуйте, до якого типу належить мережа, про яку йшлося в бесіді (файл T1_16.doc ).

Класифікація мереж

За територіальним розміщенням

 

За призначенням

 

Глобальні

 

Інформаційні

 

Регіональні

 

Обчислювальні

 

Локальні

 

Інформаційно-обчислювальні

 

 

5.3. Лекція вчителя (файл L_16.doc).

План

1.   Види комп’ютерних мереж.

      Завдання. За допомогою підручника заповніть таблицю аналізу мереж (файл T2_16.doc).

2.   Топологія мережі.

3.   Поняття мережного протоколу.

6. Осмислення набутих знань

Інтерактивна вправа «Незакінчені речення».

1. За територіальним розміщенням створена мережа є ... (локальною).

2. За типом локальних мереж ця мережа є ... (одноранговою).

3. Якщо ще один комп’ютер підключити до мережі через один із комп’ютерів, то топологія мережі стане ... (типу «зірка»).

7. Узагальнення і систематизація знань

Опитування (відповіді — у файлі O2_16.doc).

Запитання для опитування

1. Для чого створюються комп’ютерні мережі?

2. До якого типу належить мережа в нашій школі?

3. Якою є топологія шкільної мережі?

4. Чим відрізняється однорангова мережа від мережі типу «клієнт—сервер»?

8. Підбиття підсумків уроку

Перевірка заповнених таблиць.

Учні разом із учителем аналізують заповнені таблиці й роблять висновки щодо класифікації комп’ютерних мереж.

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник___________________________________________________________________

Робочий зошит ______________________________________________________________

Додаткове завдання __________________________________________________________

____________________________________________________________________________       

Категорія: Інформатика 9 клас | Додав: uthitel (02.03.2014)
Переглядів: 917 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: