Безпечний Інтернет - Інформатика 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 9 клас

Безпечний Інтернет
Підготував:
вчитель математики
та інформатики
Савельєв О.П.

Тема. Безпечний Інтернет.
Мета: формувати в учнів необхідну компетентність з питань інформаційних технологій; ознайомити з правилами безпечної роботи в Інтернеті; створити умови для партнерського спілкування; розвивати у школярів навички і вміння працювати з інформацією.
Завдання:
Учні зможуть:
- забезпечити собі захист від основних загроз в Інтернеті;
- шукати цікаві веб-сайти та ділитися посиланнями зі своїми друзями;
- запобігти розповсюдженню небажаних програм.
Тип заняття: тренінгове заняття.
Обладнання та матеріали: аркуші паперу А-1, різнокольорові стікери - павучки, маркери, плакат для формування очікувань «Планета Земля, вкрита павутинною сіткою», картинки з зображенням комп’ютера, ноутбука, планшета (для об’єднання у три групи), картки із завданнями – анаграмами, назви команд («вчителі», «учні», «батьки»), плакат-кошик.
Що підготувати заздалегідь: плакат для формування очікувань «Планета Земля, вкрита павутинною сіткою», картинки з зображенням комп’ютера, ноутбука, планшета (для об’єднання у три групи), картки із завданнями – анаграмами, назви команд («вчителі», «учні», «батьки»), стікери, плакат-кошик.
Вік учнів: 13-14 років.
Тривалість: 75 хвилин.
Хід заняття:
І. Стартові завдання:
1. Привітання учнів – учасників тренінгу (1 хв.).
2. Актуалізація теми заняття. Слово вчителя (3 хв.):
Сьогодні майже кожен комп’ютер підключений до мережі Інтернет. Шоста частина світу користується мережею, а через 2 роки, за прогнозами аналітиків, це робитиме кожен третій житель планети.
З однієї сторони – це благо цивілізації, а з іншої – комп’ютеризація та інтернетизація населення є причиною повторних явищ людського суспільства.
За статистикою, кожна дитина семирічного віку, яка користується Інтернетом, хоча б раз побувала на порнографічному сайті. Вони відгукуються на запрошення надіслати електронною поштою своє фото, не здогадуючись, що його використають. Більше того, діти через Інтернет стають жертвами насилля. Сьогодні дуже модно шукати друзів і спілкуватися з ними через Інтернет. Цим користуються злочинці. Україна зайняла перше місце у світі серед постачальників дітей для порнографії. Чи можливо вберегти дітей?
За ініціативою Європейської комісії, 9 лютого в Україні оголошено День безпечного Інтернету, ініціатором якого є Коаліція за безпеку в Інтернеті. Міністерство освіти і науки є партнером коаліції та активно підтримує соціальну ініціативу компанії «Майкрософт Україна» - програму «Онляндія: безпека дітей в Інтернеті», що діє в Україні вже 2 роки.
3.Повідомлення теми і завдань заняття (2 хв.).
4.Очікування (5 хв.): на плакаті «Планета Земля, вкрита павутинною сіткою»:учні формулюють свої очікування від заняття на стікерах - павучках та приклеюють їх на плакат, озвучуючи свої очікування.
ІІ. Вправа «Знайомство»(3 хв.).
Продовжити фразу: «Якби я був сайтом, то я б містив…».
ІІІ. Рухавка – мотивація (5 хв.).
Учасники стають в коло і, перекидаючи один одному клубок ниток в довільному порядку, продовжують фразу: «Я вважаю, що Інтернет – це…». Так створюється «макет» мережі Інтернет.
ІІІ. Вірш (читає учень-волонтер) (2 хв.):
«Павучий патент»
Стильні мушки-цокотушки,
Їхні друзі та подружки
зависають по годині
в чудернацькій павутині.
Тут є форуми і чати, —
можна вдосталь подзижчати,
в «Однокласниках» зустрітись,
у «Контакті» засвітитись.
Ця всесвітня павутина
і безпечна, і гостинна,
бо підступний павучисько
не підійде надто близько.
З павутини, що на липі,
Павучок голодний глипав:
— І за що така зневага,
до традицій неповага?
Дотепер порядні мушки,
Їхні друзі та подружки,
в павутину попадали,
а не в чатах засідали.
Переманюють клієнтів.
В суд подам на конкурентів,
бо патент на павутини, —
у павучої родини.
Леся Вознюк
ІV. Об’єднання у групи (1 хв.).
Учні об’єднуються у три групи, обираючи за бажанням картинки – зображення комп’ютерів, ноутбуків або планшетів.
V. Робота у групах (15 хв.).
Завдання для груп:
1) група «Комп’ютери»: визначити позитивні сторони у користуванні Інтернетом;
2) група «Ноутбуки»: визначити негативні сторони у користуванні Інтернетом;
3) група «Експерти»: визначити значення Інтернету в цілому для людства.
Роботу групи виконують на аркушах формату А-1.
Презентація наробіток груп.
Питання для обговорення:
Чого більше нам приносить Інтернет: позитиву чи негативу?
Від чого залежить наша безпека в чаті?
VІ. Робота у дружньому колі (7 хв.).
Кожен учасник тренінгу ( за кількістю учасників тренінгу) отримує картку із анаграмами, розшифровують її та озвучують і пояснюють. Якщо виникають труднощі, то вчитель – тренер допомагає та пояснює дане поняття.
Наприклад:
1) ЦАФІНОРМЯІ - ІНФОРМАЦІЯ;
2) ТЕРНТЕНІ – ІНТЕРНЕТ;
3) РОРВЕЙПДА - ПРОВАЙДЕР;
4) РАНТУСІВИ – АНТИВІРУС;
5) ЯДІКІПІВЯ – ВІКІПЕДІЯ;
6) ВСЕ-БЕВРЕР – ВЕБ-СЕРВЕР.
7) МЕЙННІК – НІКНЕЙМ.
VІІ. Рухавка «Автограф» (5 хв.).
Учням роздаються аркуші формату А-5. За дві хвилини діти повинні назбирати якомога більше автографів учасників тренінгу. Тренер на декількох аркушах ставить свій автограф. Після виконання даного завдання тренер запитує в учасників: «У кого на аркуші є мій підпис?». Діти відповідають. Тренер просить підняти руки тих учасників вправи, чиї автографи є на підписаних аркушах.
Висновок (робить тренер): «Мій автограф був носієм комп’ютерного вірусу. Той учасник, який поставив свій автограф після мене, також отримав цей вірус і передав по мережі іншим учасникам тренінгу. Одже, майже кожен з вас – носій вірусу».
VІІІ. Обєднання в групи (1 хв.): за усним розрахунком за носіями інформації (книга, флешка, диск).
ІХ. Завдання для груп (14 хв.):
«Книга» - «Учні»; «Флешка» - «Батьки»; «Диск» - «Вчителі». Відповідно до назв груп учасники повинні розкрити завдання кожного з учасників виховного процесу щодо використання комп’ютерів та інтернет - ресурсів. Завдання виконується на аркушах формату А-1.
Презентація наробіток груп.
Х. Підсумкове завдання (7 хв.).
Кожен учасник тренінгу записує на стікерах своє правило щодо безпечного поводження в Інтернеті, озвучує його та прикріплює на плакат – кошик.
Таким чином створюється спільна пам’ятка «Правила безпечного використання Інтернету».
Приклади правил:
1. Я буду поводитися в Інтернеті чемно і не ображати інших.
2. Я залишатиму нехороші веб-сайти.
3. Я збережу свій пароль у таємниці.
4. Я розповідатиму своїм батькам про проблеми та користуватимуся їхньою підтримкою.
5. Я шукатиму цікаві веб-сайти та ділитимуся посиланнями зі своїми друзями.
6. Я знаю, що в Інтернеті можуть легко обманути, й не буду повідомляти реальні імена, адреси та номери телефонів.
ХІ. Зворотний зв'язок (3 хвилини).
Продовжіть фразу: «На цьому тренінгу я зрозуміла(в)…».
ХІІ. Прощання (1 хв.).
Всі учасники тренінгу стають у коло, беруться за руки і голосно кричать: «Ми – за безпечний Інтернет!».
Категорія: Інформатика 9 клас | Додав: Александровна (26.04.2014) | Автор: Савельєв Олексій Павлович E
Переглядів: 759 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: