Урок № 7 Тема. Підсумковий урок з теми «Алгоритми та їх виконавці» - Інформатика 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 6 клас

Урок № 7 Тема. Підсумковий урок з теми «Алгоритми та їх виконавці»

Урок № 7  

Тема. Підсумковий урок з теми
«Алгоритми та їх виконавці»

 

Мета: узагальнити й систематизувати знання з теми, перевірити оволодіння навичками роботи в середовищі програми Скретч.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Обладнання: ПК, підручники, картки із завданнями.

Учні повинні знати: поняття команди, системи команд виконавця, алгоритму, виконавця алгоритму; форми подання алгоритмів; середовища виконання алгоритму; поняття об’єкта, його властивості; поняття події; виконавців алгоритму та прості команди виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.

Учні повинні вміти: розрізняти об’єкти та події; складати алгоритм у словесній формі та графічному вигляді; формально виконувати алгоритми з навчальної діяльності та побуту; записувати алгоритм у вигляді послідовності команд виконавця; складати і виконувати алгоритми у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритму; складати план дій з повсякденного життя та з використанням матеріалу навчальних предметів (математики, української мови тощо).

 

Структура уроку

I. Організація початку уроку.

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Закріплення та застосування знань у стандартних і змінених умовах.

V. Підбиття підсумків уроку.

VI. Домашнє завдання.

Хід уроку

I. Організація початку уроку

Учитель вітає учнів, організує увагу, перевіряє наявність робочих зошитів, підручників тощо.

 

 

 

II. Перевірка домашнього завдання

Учні презентують виконані вдома практичні завдання. Учитель перевіряє їх та відповіді на запитання за підручником.

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь учителя

Учитель повідомляє учням, що настав час підбити підсумки з теми «Алгоритми та їх виконавці» і подивитись, на якому рівні їх знання та досягнення з цієї теми. Також треба зауважити, що знайомство з алгоритмами та алгоритмізацією на цьому не закінчується. Учні ще неодноразово будуть займатися процесом створення алгоритмів на іншому рівні в старших класах.

Повідомлення теми та мети уроку

 

IV. Узагальнення та систематизиція знань

Узагальнення знань за допомогою мультимедійної презентації

Перед контрольною роботою учні повторюють навчальний матеріал за допомогою презентації «Що таке алгоритм?».

 

Контрольна робота

Варіант 1

Варіант 2

Бали

Оберіть одну правильну відповідь

1.  Команда — це...

     А      спонукальне речення

   Б      речення або повідомлення, яке спонукає до виконання певної дії

1.  Виконавець команди — це...

     А   істота, яка розуміє і вміє виконувати певну команду

     Б   істота, яка виконує будь-які команди

1

 

2.  Алгоритм — це...

     А      віршований розмір

     Б      ритм у музиці

     В      послідовність однозначних
              вказівок

     Г    біоритм

2.  Система команд виконавця — це команди, які може виконати...

     А    конкретний виконавець

     Б    будь-який виконавець

     В    електричний прилад

     Г    дресировані тварини

1

 

Виберіть потрібне

3.  Базові структури алгоритмів —
     це...

      А   віршовані алгоритми

      Б   алгоритми слідування

      В   музичні алгоритми

      Г    розгалужені алгоритми

      Д   циклічні алгоритми

3.  Способи опису алгоритмів
     бувають...

     А    лінійні

     Б    блок-схеми

     В    розгалужені

     Г    словесні

     Д    навчальна алгоритмічна мова

1,5

 

Дайте визначення

4.  Об’єкт — це ...

4.  Подія — це ...

1,5

Установіть відповідність між блоками та їх призначенням

5. 1  

    2

     3

А введення та виведення даних;

Б виконання дії;

В запис умови;

Г початок та кінець алгоритму

5. 1

    2

    3

А введення та виведення даних;

Б виконання дії;

В запис умови

Г початок та кінець алгоритму

2

 

Виконайте практичне завдання

6. Складіть алгоритм слідування для виконавця Рудий кіт з малювання рівностороннього трикутника та реалізуйте алгоритм у середовищі програми Скретч (кут трикутника становить 60°)

6. Складіть алгоритм слідування для виконавця Рудий кіт з малювання рівностороннього шестикутника та реалізуйте алгоритм у середовищі програми Скретч (кут шестикутника становить 120°)

5

 

V. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Рефлексійний кошик»

Учні отримують по 4 аркуші, на кожному з яких продовжують речення. Після виконання відповіді складають у 4 різні кошики. Учитель зачитує те, що написали учні.

  1. Найцікавішим для мене було...
  2. Найважчим або незрозумілим мені здалося...
  3. Я добре впорався з...
  4. Ще я хочу дізнатись або навчитись...

 

 

VI. Домашнє завдання

За підручниками

Додаткове завдання

[4]

[6]

Проаналізувати матеріал на с. 6–43; виконати завдання 7
на с. 44.

Проаналізувати матеріал на с. 6–43; виконати завдання «Повторити»
на с. 53.

1. Знайдіть інформацію про альтернативні операційні системи, які не було згадано на уроці.

2. Повторіть поняття файла, властивості файла, правила створення імені файла.

 

 

 

Категорія: Інформатика 6 клас | Додав: uthitel (28.10.2016)
Переглядів: 55 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: