Урок № 25 Підсумковий урок з теми «Текстовий процесор» - Інформатика 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 6 клас

Урок № 25 Підсумковий урок з теми «Текстовий процесор»

Урок № 25 

Тема. Підсумковий урок з теми «Текстовий процесор»

Мета: узагальнити, систематизувати та перевірити знання, уміння й навички учнів з теми «текстовий процесор».

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Обладнання: ПК, підручники, картки із завданнями, мультимедійна презентація «вікторина з інформатики «чарівна клавіатира»».

Учні повинні знати: поняття «текстовий документ», «текстовий процесор», «фрагмент тексту», «організаційна діаграма»; призначення текстового процесора, організаційних діаграм; середовище текстового процесора; алгоритми створення, опрацювання текстового документа; різні способи копіювання і вставляння фрагментів тексту; операції редагування і форматування текстового документа; алгоритм вставляння графічних зображень та організаційних діаграм; процес перевірки правопису в середовищі текстового процесора; алгоритм автоматизованого пошуку та заміни фрагментів у тексті; алгоритм знаходження довідкових відомостей у середовищі текстового процесора, об’єктів текстового документа; основні операції, які можна виконувати з текстом у середовищі текстового процесора; режими роботи в середовищі текстового процесора.

Учні повинні вміти: створювати, відкривати, редагувати та зберігати документи в середовищі текстового процесора; вводити кілька абзаців тексту з дотриманням правил орфографії, пунктуації і введення тексту; виділяти фрагменти тексту (слово, рядок, абзац, весь документ); форматувати текст: символи (шрифт, розмір, колір, накреслення), абзаци (шрифт, розмір, накреслення, колір, вирівнювання, встановлення відступів абзацу, міжрядкового інтервалу); виділяти та вилучати, копіювати й переміщувати фрагменти тексту з використанням меню, комбінацій клавіш; вставляти графічні об’єкти в текстовий документ; знаходити й замінювати фрагменти тексту в автоматичному режимі; перевіряти правопис текстових документів та виправляти помилки в автоматичному режимі; нумерувати сторінки документа; здійснювати попередній перегляд документа та роздруковувати текстовий документ.

Структура уроку

I. Організація початку уроку.

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Узагальнення та систематизація отриманих знань, умінь і навичок.

V. Підбиття підсумків уроку.

VI. Домашнє завдання.

Хід уроку

I. Організація початку уроку

Учитель вітає учнів, організує увагу, перевіряє наявність робочих зошитів, підручників тощо.  Учитель проводить інструктаж щодо техніки безпеки під час роботи учнів у комп’ютерному класі.

II. Перевірка домашнього завдання

Учні презентують виконані вдома практичні завдання. Учитель перевіряє їх та відповіді на запитання за підручником.

III. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми та мети уроку

Учитель: «Сьогодні відбудеться незвичайний урок — урок-вікторина «Чарівна клавіатура» (слайд 1 презентації «Вікторина ”Чарівна клавіатура“»). Мета вікторини — перевірити ваші знання, вміння та навички за темою «Текстовий процесор». Зараз я ознайомлю вас із правилами проведення вікторини (слайд 2).

Вікторина складається з таких етапів: розминка, командне змагання, конкурс головних редакторів, конкурс капітанів.

У вікторині беруть участь дві команди.

Кожна правильна відповідь оцінюється певною кількістю балів».

IV. Узагальнення та систематизація отриманих знань, умінь і навичок

Вікторина «Чарівна клавіатура»

Підготовка до вікторини (слайд 3)

Учитель пропонує учням вибрати ведучого вікторини, потім об’єднатися у дві команди. Частина учнів можуть не входити до складу команд, а бути їх уболівальниками. Уболівальники допомагають своїм командам протягом вікторини. Кожна команда обирає капітана і головного редактора.

Розминка (слайд 4)

За 5 хвилин кожна команда повинна придумати собі назву, девіз і емблему (бажано, щоб вони були пов’язані з темою «Текстовий процесор»).

Командне змагання (слайди 5–12)

Правила проведення

• Ведучий ставить командам запитання.

• Команди вибирають із запропонованих варіантів правильні, на їх думку, відповіді.

• Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.

Запитання

  1. У який спосіб можна відкрити програму MS Word?

А      За допомогою команди головного меню Пуск → Усі програми → Microsoft Office → Microsoft Office Word

Б      За допомогою ярлика Microsoft Office Word, розміщеного на Робочому столі ОС Windows

В      Будь-яким із перелічених способів

2.   Для чого призначені команди меню, що відкривається кнопкою Office у вікні програми MS Word?

А      Для налаштування вікна програми

Б      Для роботи з документами

В      Для роботи з вікнами документа

3.   У який спосіб можна зберегти документ Word?

А      Виконати Кнопка Office → Зберегти як… → вибрати папку, в якій буде збережено документ → ввести ім’я документа

Б      Натиснути кнопку Зберегти на панелі швидкого доступу

В      Вибрати вкладку Вставлення на Стрічці

4.   За допомогою якого інструмента на вкладці Вставлення можна додати організаційну діаграму в документ Word?

А      За допомогою інструмента Фігури

Б      За допомогою інструмента SmartArt

В      За допомогою інструмента Діаграма

5.   Як змінити розмір символів виділеного фрагмента тексту?

А      Вкладка Вигляд → Шрифт

Б      Вкладка Основне → Шрифт

В      Контекстне меню → Абзац

6.   Що з наведеного належить до редагування текстового документа?

А      Виправлення орфографічних помилок

Б      Видалення зайвих фрагментів тексту

В      Вирівнювання абзаців

7.   Як надрукувати документ Word на принтері?

А      Скористатися кнопкою Друк на панелі швидкого доступу

Б      Виконати Office → Друк → Швидкий друк

В      Виконати Основне → Надрукувати документ

 

Конкурс головних редакторів (слайди 13–16)

Правила проведення

• Ведучий дає завдання головним редакторам.

• Кожна правильна відповідь оцінюється в 4 бали.

• Гловний редактор може звернутися по допомогу до своєї команди (за це знімається 1 бал).

Завдання

  1. Опишіть алгоритм відкривання текстового документа.
  2. Опишіть алгоритм вставлення графічного об’єкта в документ Word.
  3. Опишіть алгоритм пошуку та заміни фрагментів тексту.

 

Конкурс капітанів (слайди 17–20)

Правила проведення

• Завдання цього етапу виконуються за комп’ютером.

• Капітани можуть доручити виконання двох завдань будь-яким учасникам команди.

• Час на виконання кожного завдання — 5 хвилини.

• Кожна правильна відповідь оцінюється в 5 балів.

Завдання

  1. Створіть текстовий документ, введіть девіз вашої команди та відформатуйте символи за такими параметрами: шрифт — Arial; розмір — 16; накреслення — курсив; колір — зелений.
  2. Створіть текстовий документ із нумерованим списком прізвищ та імен учасників своєї команди.
  3. Скопіюйте створений список прізвищ та імен і перетворіть його на таблицю.

V. Підбиття підсумків уроку

За результатами вікторини вчитель та учні складають таблицю.

 

1 етап

(0-2 бали)

2 етап

(0-4 бали)

3 етап

(0-5 балів)

Всього

 

Номер запитання/завдання

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

1

 

2

 

3

 

1

 

2

 

3

 

1 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оголошення та нагородження переможців вікторини «Чарівна клавіатура»

VI. Домашнє завдання

За підручниками

Додаткове завдання

[4]

[6]

Проаналізувати матеріал на с. 111–145; виконати завдання 5 на с. 157.

Проаналізувати матеріал
на с. 118–131.

Підготувати реферат «Можливості текстового процесора MS Word».

 

Категорія: Інформатика 6 клас | Додав: uthitel (28.10.2016)
Переглядів: 71 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: