Урок № 1 Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця - Інформатика 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 6 клас

Урок № 1 Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця

Урок № 1   

Тема. Поняття команди. Команди і виконавці.
Система команд виконавця

  Мета: ввести поняття команди та виконавця команди, сформувати поняття системи команд виконавця.

  Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь та навичок.

  Обладнання: ПК, підручники, картки із завданнями.

  Учні повинні знати: поняття «команда» та форми подання команд; поняття «виконавець алгоритму» та «система команд виконавця»; випадки, коли виконавець не може виконати команду.

  Учні повинні вміти: наводити приклади виконавців алгоритмів та систем команд виконавців, команд та систем команд із життя; відрізняти команди від речень, що не є командами; виконувати дії за певними командами.

Структура уроку

I. Організація початку уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Вивчення нового матеріалу.

V. Закріплення знань.

VI. Застосування набутих знань.

VII. Підбиття підсумків уроку.

VIII. Домашнє завдання.

Хід уроку

I. Організація початку уроку

Учитель вітає учнів, організує увагу, перевіряє наявність робочих зошитів, підручників тощо.

II. Актуалізація опорних знань

На першому занятті з інформатики необхідно повторити з учнями правила поведінки в комп’ютерному класі, техніку безпеки під час роботи за комп’ютером.

Учитель, використовуючи мультимедійну презентацію «Інформатика в 6 класі», знайомить учнів із темами, які вони вивчатимуть у цьому навчальному році.

Оскільки за комп’ютерами доведеться працювати з першого ж уроку, варто також повторити алгоритм завантаження програм, елементи керування вікном, основні команди вивчених програм.

Командне змагання

Учні об’єднуються у дві команди, кожна з яких методом жеребкування отримує назву програми (Paint або PowerPoint). Протягом однієї хвилини учні готують відповіді на запитання, після чого один з представників кожної команди доповідає всьому класу. Учні тієї групи, відповіді якої виявились найбільш повними та правильними, отримують по 2 бали кожний, іншої — по 1 балу.

Запитання для змагання

  1. Назвіть варіанти завантаження програми. (Відповідь: за допомогою кнопки Пуск; за допомогою ярлика програми на Робочому столі.)
  2. Як відкрити файл на комп’ютері? (Відповідь: подвійним клацанням  лівою клавішею миші на значку файла.)
  3. Укажіть алгоритм збереження файла. (Відповідь: меню Файл → Зберегти як... → вибрати диск → вибрати папку → у полі для імені файла ввести імя файла → ОK.)
  4. Які групи кнопок розташовано на рядку меню вікна програми MS PowerPoint? (Відповідь: Буфер обміну, Слайди, Шрифт, Абзац, Малювання, Редагування.)
  5. Як додати до слайда  а) картинку з файла; б) текст? (Відповідь: а) кнопка Додати картинку спеціальної рамки або меню Вставка → Додати картинку; б) меню Вставка → Напис або відповідна кнопка панелі інструментів Малювання.)

III. Мотивація навчальної діяльності

Фізкультхвилинка

  1. Учитель звертається до учнів:

«Встаньте.

Підніміть руки вгору, розведіть у боки, тепер — уперед, униз.

Поверніть голову ліворуч, праворуч, угору, вниз».

  1. Учитель звертається до учнів, що стоять біля першої парти: «Опустіть голову на груди, відведіть назад».
  2. Учитель звертається до всіх учнів французькою: «un virage 180 degres» (можна записати на дошці). Учні, звичайно, нічого не розуміють.
  3. Учитель пропонує повертати голову за стрілочками, які малюватиме на дошці: → , ←, ↑, ↓.
  4. Учитель пропонує учням сісти і продовжує урок у вигляді бесіди.

Бесіда

Запитання для бесіди

  1. Що зараз відбулося? (Очікувана відповідь: ми виконували фізичні вправи.)
  2. Як ви робили вправи? (Очікувана відповідь: за інструкціями або командами, які давав учитель.)
  3. Чи всі команди були зрозумілі? (Очікувана відповідь: ні.)
  4. Кому призначалися ці команди, тобто хто був їх виконавцем? (Очікувана відповідь: учні.)
  5. Чи всім учням призначалися ці команди? (Очікувана відповідь: ні, деякі були тільки для учнів з перших парт.)
  6. У якому вигляді подавались команди? (Очікувана відповідь: словами та за допомогою вказівників.)
  7. Якими реченнями подавались команди? (Відповідь: спонукальними.)

Повідомлення теми та мети уроку

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Лекція

Команда — це речення або повідомлення, яке спонукає до виконання певної дії.

Одну й ту саму команду можна подати різними формами. Пригадаймо нашу фізкультхвилинку — команди «вгору», «униз», «ліворуч», «праворуч» учитель замінив стрілочками, а міг би ще показати жестами.

Але не кожне спонукальне речення можна вважати командою. Наприклад, наказ «угору» не можна вважати командою, бо незрозуміло, хто і як повинен його виконувати.

Одну й ту саму команду можна виконати по-різному. Команду «залити кольором» учень з олівцем сприймає як інструкцію замалювати весь аркуш будь-яким кольором, а в середовищі програми Paint буде обрано фігуру, яку потрібно пофарбувати вибраним кольором.

Той, хто розуміє і вміє виконувати певну команду, називається виконавцем команди.

Виконавцем команд може бути людина, тварина, електричний пристрій.

Команди, які може виконати конкретний виконавець, утворюють систему команд виконавця. Будь-який виконавець має обмежену систему команд. Навіть серед людей навряд чи знайдеться виконавець, який вміє робити все. Якщо в ролі виконавців розглядати школярів, то шестикласник здатний виконувати значно більше інструкцій, ніж учень першого класу.

Для тренованого собаки систему команд складатимуть тільки ті, які він вміє виконувати; для пральної машини з програмним управлінням систему команд складатиме набір функцій, що запрограмовані в цьому приладі.

V. Закріплення знань

Опитування

Запитання для опитування

  1. Чи буде інструкція «розглянути на уроці правила поведінки в комп’ютерному класі» командою? (Відповідь: ні, інструкція не спонукає до дії.)
  2. Чи можна назвати вказівку «встаньте» командою? (Відповідь: ні, незрозуміло, хто повинен виконати цю вказівку.)
  3. Наведіть приклади знаків, які можна вважати командою.
  4. У якому вигляді подаватимуться команди для: а) людини; б) тварини; в) електричного приладу? (Відповідь: а) слова, жести, графічні зображення; б) слова, жести; в) електричний сигнал.)
  5. Наведіть приклади команд, які ви зустрічали у своєму житті. (Відповідь: команди собаці — «фас», «сидіти»; команди на атракціонах — «пристебніться», «не розмовляйте».)
  6. Що складає систему команд графічного редактора Paint? (Відповідь: команди Копіювати, Вставити, Заливка, Зменшити тощо.)
  7. Наведіть власний приклад системи команд будь-якого виконавця. (Відповідь: команди мобільного телефону тощо.)
  8. Як іншим словом назвати хід виконання практичної роботи або правила підключення до цифрового телебачення? (Відповідь: план або інструкція.)

VI. Застосування набутих знань

Практична вправа за комп’ютером

Учні виконують практичні вправи за підручником або наступне завдання.

Завдання

  1. Складіть систему команд малювання якогось предмета у графічному редакторі Paint.
  2. Обміняйтеся з сусідом зошитами.
  3. Виконайте у графічному редакторі Paint команди, записані в зошиті однокласника.
  4. Покажіть готовий малюнок сусіду.
  5. Отримайте оцінку (максимум — 10 балів).
  6. Приклад виконання завдання
  7. Намалюйте поруч два однакових кола.
  8. Залийте їх синім кольором.
  9. З’єднайте кола дугою.
  10. Під дугою намалюйте трикутник.
  11. Зафарбуйте його жовтим кольором.
  12. Під трикутником намалюйте овал.
  13. Зафарбуйте овал червоним.
  14. Додайте назву обличчя, яке отримали (рис. 1.1, 1.2). Збережіть малюнок на Робочому столі під назвою Обличчя_клас.

 

 

VII.     Підбиття підсумків уроку

Виставлення оцінок

Учитель виставляє оцінки, які учні отримали за практичну вправу, враховуючи участь у командному змаганні.

VIII. Домашнє завдання

За підручниками

Додаткове завдання

[4]

[6]

Проаналізувати матеріал на с. 10–13; відповісти на запитання 1–5 на с. 17; виконати завдання 2, 4 на с. 17.

Проаналізувати матеріал на с. 6–8; відповісти на запитання 4, 5, 7 на с. 10; виконати завдання 3, 4 на с. 11.

Складіть систему команд для незнайомця, який потрапив у нашу школу і хоче знайти кабінет інформатики.

 

Категорія: Інформатика 6 клас | Додав: uthitel (28.10.2016)
Переглядів: 30 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: