Урок № 17 Підсумковий урок з теми «Мультимедіа» - Інформатика 6 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 6 клас

Урок № 17 Підсумковий урок з теми «Мультимедіа»

Урок № 17  

Тема. Підсумковий урок з теми «Мультимедіа»

 

Мета: узагальнити, систематизувати та перевірити знання, вміння й навички учнів з теми «Мультимедіа».

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Обладнання: ПК, підручники, картки із завданнями, мультимедійна презентація «Мультимедіа».

Учні повинні знати: поняття мультимедіа; об’єкти мультимедіа; галузі використання мультимедіа; призначення мультимедійних програвачів і засобів перегляду графічних зображень; пристрої введення-виведення зображень, відео- та аудіооб’єктів мультимедіа.

Учні повинні вміти: копіювати об’єкти мультимедіа з фотокамер, мобільних пристроїв на комп’ютер; переглядати та прослуховувати об’єкти мультимедіа на комп’ютері за допомогою програмних середовищ; переглядати, змінювати значення властивостей графічних зображень (розмір, колір) та виконувати основні операції (обтинання, обертання).

Структура уроку

I. Організація початку уроку.

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Актуалізація опорних знань.

IV. Узагальнення та систематизація отриманих знань, умінь і навичок.

V. Підбиття підсумків уроку.

VI. Домашнє завдання.

Хід уроку

I. Організація початку уроку

Учитель вітає учнів, організує увагу, перевіряє наявність робочих зошитів, підручників тощо.

II. Перевірка домашнього завдання

Учні презентують виконані вдома практичні завдання. Учитель перевіряє їх та відповіді на запитання за підручником.

III. Актуалізація опорних знань

Лекція (за допомогою мультимедійної презентації)

Учитель пропонує учням переглянути презентацію «Засоби мультимедіа» та занотувати головну інформацію для свого проекту.

Слайд 1

Мультимедіа

Слайди 2–3

Мультимедіа (від лат. multum + medium) — це поєднання в одному файлі мультимедійних об’єктів: тексту, звуку, графіки, відео, анімації та ін.

Слайди 4–9

Галузі використання мультимедіа:

• навчання: електронні посібники, відеоуроки, енциклопедії,

  віртуальні музеї тощо;

• кіно і телебачення;

• комп’ютерні ігри;

• дизайн;

• мистецтво;

• медицина.

Слайд 10

Технології мультимедіа:

• 3D-графіка — тривимірне графічне зображення;

• звукові ефекти;

• MIDI — стандарт, що дозволяє підключати до комп’ютера цифрові музичні інструменти, записувати і відтворювати їх звучання;

• віртуальна реальність — комп’ютерне моделювання, що імітує реальний світ з високим рівнем достовірності.

Слайд 11

Апаратні засоби мультимедіа:

• відеоадаптер;

• звукова карта;

• акустичні колонки;

• мікрофон;

• сканер;

• MIDI-клавіатура;

• електрогітара;

• монітор.

Супровід: Апаратні засоби використовуються для виведення файлів мультимедіа на монітор, аудіоколонки тощо.

Слайд 12

Пристрої збереження об’єктів мультимедіа:

• жорсткий магнітний диск;

• флеш-накопичувач;

• флеш-карта;

• оптичний диск.

Слайд 13

Пристрої для створення об’єктів мультимедіа

• диктофон;

• фотоапарат;

• відеокамера;

• сканер.

Слайди 14–15

Медіаплеєри

Для відтворення аудіо- та відеофайлів використовують медіаплеєри. Серед найпопулярніших із них — Windows Media Player, Media Player Classic, Winamp.

Слайди 16–17

Засоби перегляду графічних зображень

В операційній системі Windows передбачено різні засоби перегляду графічних зображень: за допомогою програми Провідник або Програми перегляду зображень і факсів.

Слайд 18

Висновок

Мультимедіа — це поєднання в одному файлі мультимедійних об’єктів: тексту, звуку, графіки, відео, анімації тощо.

Також мультимедіа називають сукупність апаратних і програмних засобів для роботи з мультимедійними об’єктами.

 

IV. Застосування та систематизація отриманих знань, умінь і навичок

Діагностична контрольна робота

Теоретична частина

Письмово дайте відповіді на запитання. Кожна правильна відповідь — 1 бал.

Запитання

  1. Що таке мультимедіа? Назвіть об’єкти мультимедіа. (Відповідь: поєднання в одному файлі мультимедійних об’єктів (тексту, звуку, графіки, відео, анімації та інших) на одному носії; об’єкти мультимедіа — текст, звук, графіка, відео, анімація тощо.)
  2. Назвіть галузі застосування мультимедіа. (Відповідь: кіно і телебачення, освіта, реклама, медицина, розваги тощо.)
  3. Наведіть приклади мультимедійних програвачів та назвіть їх призначення. (Відповідь: призначення програвачів — відтворення аудіо- та відеофайлів. Приклади: Windows Media Player, Media Player Classic, Winamp тощо.)
  4. Наведіть приклади засобів перегляду графічних зображень та назвіть їх призначення. (Відповідь: призначення — відтворення графічних зображень. Приклади: Програма перегляду зображень і факсів, Microsoft Office Picture Manager.)

Практична частина

Виконайте завдання на комп’ютері. Кожне правильно виконане завдання — 4 бали.

Завдання

  1. Завантажте мультимедійний програвач Windows Media. Відкрийте вкладку Бібліотека та знайдіть Гімн України. Клацніть двічі на обраному файлі. Установіть зорові ефекти. Зупиніть відтворення файла.
  2. На диску D відкрийте папку Контрольна робота. Із запропонованого списку виберіть файл з ім’ям Україна та відкрийте його в програмі Microsoft Picture Manager. Відредагуйте яскравість і контрастність малюнка:

•   стисніть зображення. Установіть параметри: для повідомлень електронною поштою;

•   порівняйте розмір початкового та кінцевого файлів (після стискання);

•   здійсніть обрізку зображення. Виріжте з нього один об’єкт. Збережіть отримане зображення під ім’ям Україна-1.

 

V. Підбиття підсумків уроку

Учні по черзі демонструють учителю практичні завдання. Для оцінювання контрольної роботи вчитель заповнює таблицю.

 

Прізвище учня

 

Теоретична частина

 

Практична

частина

Загальна кількість балів

 

Запитання 1

(1 бал)

Запитання 2

(1 бал)

Запитання 3

(1 бал)

Запитання 4

(1 бал)

Завдання 1

(4 бали)

Завдання 2

(4 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Домашнє завдання

За підручниками

Додаткове завдання

[4]

[6]

Проаналізувати матеріал на с. 83–106; виконати завдання 6 на с. 108.

Проаналізувати матеріал на с. 94–108; виконати завдання «Повторюємо» на с. 113.

Скласти таблицю з назвами засобів мультимедіа та описом їх призначення.

 

 

Категорія: Інформатика 6 клас | Додав: uthitel (28.10.2016)
Переглядів: 167 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: