Урок № 4 Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними - Інформатика 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 5 клас

Урок № 4 Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними

Урок № 4    Дані. Пристрої, що використовуються для роботи з даними

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «дані», розглянути пристрої, що використовуються для роботи з даними.

Очікувані результати: учні повинні знати взаємозв’язок між поняттями «інформація», «повідомлення», «дані», пристрої, що використовуються для роботи з даними; учні повинні вміти наводити приклади пристроїв, що використовуються для роботи з даними.

Обладнання: ПК, підручники, дидактичні картки, лінійка для вимірювання зросту, калькулятори.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування умінь та навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка домашнього завдання

2.1. Взаємоперевірка.

Учні перевіряють у сусіда по парті усні та письмові завдання за підручником.

2.2. Презентація створених вдома малюнків. Оцінювання кращих робіт.

3. Актуалізація опорних знань

Вправа «Продовж речення».

Учитель зачитує речення, учні усно продовжують його.

Процеси, які пов’язані із пошуком, отриманням, збереженням, передаванням та опрацюванням повідомлень називають ... (інформаційними процесами).

Повідомлення отримують за допомогою ... (органів чуття та спеціальних пристроїв).

Повідомлення зберігають в ... (енциклопедії, бібліотеці, малюнках, піснях, приказках, байках тощо).

Повідомлення передають за допомогою ... (телефону, сигналу, малюнка, чисел, телевізора тощо).

Повідомлення обробляють за допомогою ... (комп’ютера, калькулятора, чисел, схем тощо).

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Проблемне завдання (для його проведення в класі повинна бути лінійка для вимірювання зросту) (файл Pz_4.doc).

4.2. Повідомлення теми та мети уроку.

5. Вивчення нового матеріалу

Лекція вчителя (файл L_4.doc).

План лекції

  1. Поняття даних.
  2. Поняття кодування.
  3. Приклади кодування повідомлень:
    • кодування за допомогою чисел;
    • кодування за допомогою ребусів;
    • кодування за допомогою зображень;
    • код Цезаря;
    • кодування за допомогою сигналів;
    • кодування за допомогою жестів;
    • двійкове кодування;
    • кодування звуків за допомогою нот;
    • кодування зображень.
  1. Пристрої для роботи з даними.

6. Закріплення знань

Робота з калькулятором (файл U_4.doc).

Завдання: обчислити значення числового виразу: 1894 + 23 · 55.

  1. Визначте порядок дій.
  2. Уведіть число 1894.
  3. Занесіть число у пам’ять калькулятора. Для цього натисніть клавішу MS. На табло калькулятора з’явиться літера М.
  4. Уведіть число 23. Помножте його на 55. Натисніть клавішу «=».
  5. Додайте до отриманого добутку чисел число, що знаходиться в пам’яті, натиснувши клавішу М+.
  6. Викличте з пам’яті отриманий результат: натисніть клавішу МR.
  7. Перевірте отриманий результат із результатом сусіда по парті.
  8. Учитель аналізує арифметичний вираз, який учні обчислювали за допомогою калькулятора:

23 · 55 + 1894 = 3159.

7. Застосування набутих знань

Вправа «Шифрувальники».

Робота в групах.

Завдання для груп (файл Z_4.doc).

8. Підбиття підсумків уроку

8.1. Вправа «Мікрофон».

Учні по черзі беруть мікрофон і продовжують речення: «Сьогодні на уроці я дізнався, що...». Учитель фіксує відповіді на дошці.

8.2. Оцінювання діяльності учнів та виставлення оцінок.

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання. Вигадайте свій спосіб кодування повідом­лень і зашифруйте три прислів’я.

Категорія: Інформатика 5 клас | Додав: uthitel (03.09.2014)
Переглядів: 1761 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: