Урок № 3 Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень - Інформатика 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 5 клас

Урок № 3 Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук повідомлень

Урок № 3      Інформаційні процеси: зберігання, опрацювання,  передавання та пошук повідомлень

Мета уроку: ознайомити учнів з інформаційними процесами: зберігання, опрацювання, пере­давання та пошук, навчити наводити приклади інформаційних процесів у природі, навчальній діяльності, суспільстві і техніці.

Очікувані результати: учні повинні знати основні інформаційні процеси: зберігання, опрацювання, передавання та пошук; сутність основних інформаційних процесів; учні повинні вміти наводити приклади інформаційних процесів у природі, навчальній діяльності, суспільстві і техніці.

Обладнання: підручники, дидактичні картки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування умінь та навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя і учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка домашнього завдання

2.1. Демонстрація створених вдома прикладів подання повідомлень різними способами.

2.2. Оцінювання домашньої роботи учнів, виставлення оцінок.

3. Актуалізація опорних знань

Інформатичний диктант (файл Id_3.doc).

Учитель зачитує повідомлення, учні записують їх у відповідний стовпчик у залежності від виду.

Види повідомлень

Текстові

Графічні

Числові

Звукові

Символьні

 

 

 

 

 

 

 

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Розповідь учителя (файл R_3.doc).

4.2. Повідомлення теми та мети уроку.

5. Вивчення нового матеріалу

Вправа «Ажурна пилка».

Вправу виконують у кілька етапів, що потребує чітких інструкцій. Учитель об’єднує учнів у 5 домашніх груп. Кожна група отримує позначки різного кольору (жовті, зелені, червоні тощо).

І етап — робота в домашніх групах

Завдання домашнім групам. Опрацюйте інформацію на картках, на окремих аркушах складіть асоціативний кущ.

(Завдання для груп — у файлі Z_3.doc)

ІІ етап — робота в експертних групах

Учні об’єднуються в експертні групи (по одному з кожної домашньої групи), де по черзі обмінюються своїми схемами.

ІІІ етап — робота в домашніх групах

Учні повертаються в домашні групи і діляться інформацією, отриманою в експертних групах, обговорюють її і занотовують у робочих зошитах приклади інформаційних процесів.

6. Закріплення знань

Робота в парах.

Учитель зачитує фрагмент казки (файл Rg_3.doc). Учні повин­ні знайти в казці інформаційні процеси та записати їх у зошиті. Наприкінці вправи учні в парах звіряють свої записи.

7. Узагальнення і систематизація отриманих знань, умінь та навичок

7.1. Вправа «Лови помилку» (файл U_3.doc).

Альтернативні завдання: [5] завдання 8 на с.16; [4] вправа 3 на с. 26.

7.2. Хвилинка кмітливчиків.

Учитель пропонує учням завдання на розвиток логічного мислення.

Задача. Онук запитав дідуся: «Скільки тобі років?». Дідусь відповів: «Якщо проживу ще половину того, що прожив, та ще один рік, мені буде 100 років». Скільки років дідусеві? (Відповідь: 66 років.)

8. Підбиття підсумків уроку

8.1. Вправа «Мікрофон».

Учні діляться враженнями.

  1. На цьому уроці я дізнався...
  2. На цьому уроці я навчився...
  3. Тепер я знаю, як ..., а раніше...
  4. Мені було цікаво...
  5. Мені було важко...
  6. Ще я хочу дізнатися...

8.2. Заповнення словничка з інформатики.

8.3. Оцінювання діяльності учнів та виставлення оцінок.

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання. Представте графічно інформаційні про­цеси.

Категорія: Інформатика 5 клас | Додав: uthitel (03.09.2014)
Переглядів: 1115 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: