Урок № 22 Поняття буфера обміну - Інформатика 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 5 клас

Урок № 22 Поняття буфера обміну

Урок № 22      Поняття буфера обміну

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям буфера обміну; навчити використовувати буфер обміну для копіювання фрагментів зображень.

Очікувані результати:учні повинні знати призначення буфера обміну; алгоритм виділення на зображеннях засобами графічного редактора частин різних типів; учні повинні вміти виділяти частини зображень за допомогою інструментів різних типів; переміщувати, копіювати, обертати, зафарбовувати й вилучати виділені частини зображення; використовувати буфер обміну.

Обладнання: ПК, підручники, картки із завданням практичної вправи, малюнок «Сніговик» із внесеними змінами.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь та навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка домашнього завдання

Перевірка практичних вправ.

Учні демонструють виконані практичні вправи, відповідають на запитання підручника.

3. Актуалізація опорних знань

Бесіда.

Учні разом з учителем пригадують основні операції графічного редактора, учитель записує їх на дошці у два стовпчики.

Масштабування                        Видалення фрагмента

Інверсія кольору                         Копіювання

Обертання                                 Перенесення

Зміна кольору

Запитання до класу: «Як ви вважаєте, чому учитель записав ­операції у два стовпчики?».

Учні повинні відповісти, що операції першого стовпчика вони вже виконували, а операції другого стовпчика — ні.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Інтерактивна вправа «Поміркуй».

Учитель демонструє на екрані малюнок, який було створено на попередньому уроці (файл R_22.bmp) і пропонує учням знайти на ньому нові елементи. Учні обов’язково знайдуть капелюх на голові сніговика і багато сніжинок. Учитель звертається до класу з пропозицією поміркувати, як можна зробити так багато сніжинок. І взагалі, як створити багато однакових ­фрагментів?

4.2. Повідомлення теми та мети уроку.

5. Вивчення нового матеріалу

•    Лекція вчителя

План лекції

1.      Технології ОС Windows для вилучення, переміщення та копіювання об’єктів.

2.      Поняття буфера обміну.

3.      Способи використання буфера обміну.

Виділений фрагмент можна вилучити, перемістити, скопіювати. Для таких операцій використовують буфер обміну Windows або технологію Drag and Drop (перетягування). Усі ці операції дуже схожі на операції, що виконуються з об’єктами файлової системи. Через буфер обміну редактор Word може обмінюватись інформацією з іншими програмами, які працюють у середовищі Windows.

Буфер обміну — це частина оперативної пам’яті комп’ютера, яка спеціально призначена для зберігання тимчасової інформації. У ньому можуть зберігатися файли, папки, зображення, уривки тексту. Можна виділити текст або графіку і за допомогою команд Вирізати або Копіювати перемістити виділення до буфера обміну, де воно зберігатиметься, доки туди не буде скопійовано новий фрагмент. Вставити фрагмент з буфера обміну в інше місці можна за допомогою команди Вставити. Використання буфера обміну можливе в більшості програм Windows. Вставити об’єкт із буфера обміну можна скільки завгодно раз.

Як правило під час копіювання інформації в буфер його попередній уміст пропадає. Але, наприклад, буфер в Microsoft Office може зберігати одночасно до 24 об’єктів, текстових чи графічних. Деякі робочі середовища містять програму для ведення протоколу останніх значень буфера й взяття вже перезаписаних.

Щоб скористатись буфером обміну, існують такі способи:

—    команда Копіювати або Вирізати в буфер обміну за допомогою кнопки Копіювати групи клавіш Буфер обміну вкладки Початок;

—    команда Копіювати або Вирізати в буфер обміну за допомогою кнопки Копіювати контекстного меню виділеного об’єкта;

—    комбінація клавіш на клавіатурі Ctrl + C або Ctrl + Ins (Копіювати) \ Ctrl + X або Shift + Del (Вирізати).

Існує ще один спосіб копіювання та переміщення об’єктів — метод Drag and Drop (перетягування):

—          переміщення — лівою клавішею миші перетягнути виділений фрагмент;

—          копіювання — лівою клавішею миші перетягнути виділений фрагмент, утримуючи клавішу Ctrl.

Хоча зазначені комбінації клавіш є найпоширенішими, можна використовувати й інші комбінації клавіш. Наприклад, в X Window System для копіювання в її інтегрований буфер обміну досить лише виділити потрібну частину тексту, а для вставки достатньо нажати середню кнопку миші або ж одночасно ліву й праву кнопки (імітація середньої кнопки).

 

 

6. Закріплення знань

      Запитання для опитування

1.      Що треба зробити перед роботою з фрагментом зображення? (Відповідь: виділити.)

2.      Назвіть види виділення? (Відповідь: прозоре і непрозоре виділення.)

3.      Які існують технології копіювання? (Відповідь: за допомогою буфера обміну та технологія перетягування.)

4.      Яку клавішу треба утримувати для перетягування фрагмента? (Відповідь: Ctrl.)

7. Застосування набутих знань у стандартних умовах

Практична вправа.

Завдання для практичної вправи (файл Pr_22.doc)

1.      Відкрийте файл Сніговик.bmp, створений на попередньому уроці.

2.      За допомогою інструмента Лінія намалюйте сніжинку.

3.      Виділіть її прозорим виділенням.

4.      Скопіюйте сніжинку до буфера обміну за допомогою кнопки Копіювати вкладки Початок.

5.      Вставте її у вільне місце малюнка за допомогою кнопки Вставити вкладки Початок.

6.      Виділіть сніжинку прозорим виділенням.

7.      Скопіюйте її до буфера обміну за допомогою кнопки Копіювати контекстного меню.

8.      Вставте у вільне місце малюнка за допомогою кнопки Вставити контекстного меню.

9.      Виділіть сніжинку прозорим виділенням.

10.  Скопіюйте сніжинку до буфера обміну за допомогою сполучення клавіш Ctrl+C.

11.  Вставте її у вільне місце малюнка за допомогою сполучення клавіш Ctrl+V.

12.  Виділіть сніжинку прозорим виділенням.

13.  Перетягніть її у вільне місце малюнка покажчиком миші, утримуючи клавішу Ctrl.

14.  Збережіть файл зі змінами.

Альтернативне завдання: [5] вправа 3 блоку «Працюємо за ком­п’ютером» на с. 119; [4] вправа 2 блоку «Діємо» на с. 172.

8. Підбиття підсумків уроку

Учитель виставляє оцінки за виконання практичної вправи, враховуючи усні відповіді учнів на уроці.

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання _________________________________________________________ 

Категорія: Інформатика 5 клас | Додав: uthitel (05.02.2014)
Переглядів: 3333 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: