Урок № 20 Збереження зображень. Розробка плану побудови зображення - Інформатика 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 5 клас

Урок № 20 Збереження зображень. Розробка плану побудови зображення

Урок № 20    Збереження зображень. Розробка плану побудови зображення

Мета уроку: продовжувати знайомити учнів з можливостями графічного редактора Paint; навчити розробляти план побудови зображення.

Очікувані результати: учні повинні знати призначення й спосіб використання основних інструментів для створення графічних об’єктів в середовищі графічного редактора; учні повинні вміти створювати, відкривати і зберігати документи в середовищі графічного редактора Paint; складати план побудови зображень.

Обладнання: ПК, підручники, картки із завданням самостійної роботи, з планом побудови зображення.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка домашнього завдання

Учитель перевіряє домашні практичні завдання. Кращі роботи оцінюються.

Учні обговорюють запитання щодо типів вікон та їх викори­стання.

3. Актуалізація опорних знань

Самостійна робота (файл Sr_20.doc).

Завдання для самостійної роботи

1.      Що називають графічним об’єктом? (Відповідь: будь-який готовий примітив, який можна створити за допомогою інструментів графічного редактора.)

2.      Назвіть п’ять готових фігур, які пропонує графічний редактор Paint. (Відповідь: прямокутник, крива, лінія, трикутник, ромб тощо.)

3.      Що називають фрагментом растрового зображення. (Відповідь: довільно виділену частину малюнка.)

4.      Назвіть способи виділення фрагмента. (Відповідь: виділення прямокутної ділянки, виділення довільної ділянки, виділити все.)

5.      Що відноситься до основних операцій з фрагментами? (Відповідь: масштабування, інверсія кольору, обертання, видалення фрагмента, зміна кольору, копіювання, перенесення.)

6.      Назвіть можливості використання палітри. (Відповідь: змінювати вибраний колір переднього плану, змінювати вибраний колір тла, малювати вибраним кольором переднього плану, малювати вибраним кольором тла, встановлювати поточний колір переднього плану, встановлювати колір тла, заповнювати кольором усе зображення або замкнуту фігуру, змінювати палітру для вибору нового кольору.)

Учні отримують завдання на картках і письмово виконують їх. Наприкінці вправи вони подають роботи вчителю на перевірку. Кожна відповідь оцінюється у 2 бали.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Розповідь учителя (файл R_20.doc).

4.2. Повідомлення теми та мети уроку.

4.3. Бесіда.

Запитання для бесіди

1.      Назвіть своє найулюбленіше свято.

2.      Як люди вітають одне одного зі святом?

3.      Що подарувати другові, якщо він знаходиться десь далеко?

Зазвичай учні називають Новий рік. Вони з легкістю відповідають, що люди вітають одне одного подарунками, а серед подарунків обов’язково назвуть вітальну листівку.

Учитель пропонує створити власну вітальну листівку до новорічних свят.

5. Вивчення нового матеріалу

•     Лекція-бесіда

План лекції

1.      Сюжет.

2.      Композиція.

3.      Композиційний центр.

4.      Поетапність.

Сюжет малюнка будується в межах вибраного формату та повинен відповідати поставленій задачі і, головне, авторському задуму.

Композиція — засіб розкриття ідейно-художнього змісту твору мистецтва, розміщення основних його елементів і частин у визначеній системі та послідовності, способи поєднання образів у єдине ціле.

Головним у композиційній будові є визначення композиційного центру малюнка. На ньому повинна розміщуватися основна форма, а доповнюючі об’єми та деталі малюнка створюють рівновагу і допомагають виділити головне в зображенні.

Перш за все художник шукає найбільш вигідне розташування елементів композиції, розміщуючи предмет по горизонталі або по вертикалі. Композиційний центр малюнка необхідно розміщувати не в геометричному центрі паперу, а трохи відходячи від перехрестя вертикальних та горизонтальних осей. Його розміщення врівноважується завдяки другорядним елементам.

Поетапність — необхідний спосіб створення малюнка, оскільки правильне композиційне поєднання є основою успішного виконання кожної зі стадій роботи. При цьому необхідно слідкувати, щоб зображувані предмети досягали гармонії рівноваги форм та виразності пророблення деталей.

 

Таблиця 1. План побудови зображення

Мета створення малюнка

Вітальна листівка «З Новим роком»

Сюжет

Зима, сніговик, ялинка

Композиція

Праворуч від вертикальної осі розміщена ялинка, поряд з ялинкою — сніговик

Поетапність

Елемент малюнка

Дії

Інструменти

Ялинка

1.       Малюємо чотири правильних трикутники та розміщуємо один під одним.

2.       Зафарбовуємо трикутники зеленим кольором.

 

3.       За допомогою прямокутника малюємо стовбур ялинки.

4.       Зафарбовуємо стовбур коричневим кольором.

 

 

5.       Малюємо іграшки на ялинці.

Вкладка Початок; група Фігури; фігура Трикутник, малюємо покажчиком миші, утримуючи клавішу Shift.

Вкладка Початок; група Інструменти, інструмент Заливка, на палітрі Колір1 — зелений, заливаємо трикутники кольором.

Вкладка Початок; група Фігури; фігура Прямокутник, малюємо покажчиком миші.

Вкладка Початок; група Інструменти, інструмент Заливка, на палітрі Колір1 — коричневий, заливаємо прямокутник кольором.

Вкладка Початок; група Фігури; фігури за вибором, малюємо покажчиком миші на ялинці

Сніговик

1.       Малюємо три кола та розміщуємо одне під одним.

 

2.       Зафарбовуємо кола голубим кольором.

 

3.       Домальовуємо сніговику обличчя, руки та одяг.

Вкладка Початок; група Фігури; фігура Овал, малюємо покажчиком миші, утримуючи клавішу Shift.

Вкладка Початок; група Інструменти, інструмент Заливка, на палітрі Колір1 — блакитний, заливаємо кола кольором

6. Закріплення набутих знань

Заповнення таблиці (файл T_20.doc).

Учні разом з учителем заповнюють третій стовпчик таблиці, пригадуючи, за допомогою яких інструментів можна створити той чи інший фрагмент малюнка.

7. Підбиття підсумків уроку

Учитель оцінює роботу учнів на уроці, виставляє оцінки.

8. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання.

Намалюйте кольоровими олівцями на папері малюнок, до якого було створено план на уроці.

Вигадайте власний малюнок та розробіть план його ство­рення.

Категорія: Інформатика 5 клас | Додав: uthitel (05.02.2014)
Переглядів: 1611 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: