Урок № 18 Графічні об’єкти та їх властивості. Інструменти для створення графічних об’єктів. Палітра кольорів - Інформатика 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 5 клас

Урок № 18 Графічні об’єкти та їх властивості. Інструменти для створення графічних об’єктів. Палітра кольорів

Урок № 18    Графічні об’єкти та їх властивості. Інструменти для створення графічних об’єктів. Палітра кольорів

Мета уроку: продовжувати знайомити учнів з можливостями графічного редактора Paint, навчити використовувати інструменти для створення та редагування графічних об’єктів у сере­довищі графічного редактора Paint.

Очікувані результати:учні повинні знати складові середовища растрового графічного редактора; призначення й спосіб використання основних інструментів для створення графічних об’єктів в середовищі графічного редактора; учні повинні вміти створювати, відкривати і зберігати документи в середовищі графічного редактора Paint; змінювати значення властивостей графічних об’єктів у середовищі графічного редактора; обирати колір малювання та колір тла на палітрі кольорів; виділяти частини зображень за допомогою інструментів різних типів; переміщувати, копіювати, обертати, зафарбовувати й вилучати виділені частини зображення.

Обладнання: ПК, підручники, картки для роботи в групах.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь та навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка домашнього завдання

Учні демонструють практичні завдання й усно відповідають на запитання підручника          .

3. Актуалізація опорних знань

Робота в групах (файл Rg_18.doc).

Учні об’єднуються в 4 групи, кожній групі роздаються запитання та картки з текстом або назвами груп клавіш. Учні повинні з усіх карток відібрати ті, що стосуються їх запитання. Учні групи, яка першою правильно виконала завдання, отримують по 2 бали.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1 Вправа «Відгадай загадки» (файл U_18.doc).

4.2 Вправа «Продовж речення».

Учні за бажанням продовжують речення: «Від цього уроку я очікую…»

5. Вивчення нового матеріалу

•     Лекція вчителя з демонстрацією дій на комп’ютері

План лекції

1.      Поняття графічного об’єкта.

2.      Фрагмент растрового зображення та способи його видалення.

3.      Основні операції з фрагментами.

4.      Палітра та можливості її використання.

 

Під графічним об’єктом будемо розуміти будь-який готовий примітив, який можна створити за допомогою інструментів графічного редактора.

Назвемо деякі з них на прикладі програми Paint: еліпс, прямокутник, вектор, крива, багатогранник, округлений прямокутник, трикутник рівнобедрений, трикутник прямокутний, ромб, п’яти- і шестикутник, стрілки вправо, вліво, вверх, вниз, зірки  (чотири-, п’яти- і шестикутна, прямокутна, округла і «думаюча»), бульбашки для коміксів, серце, блискавка та довільна лінія, яку можна намалювати за допомогою олівця, обравши для нього вид пензлика.

Наприклад, щоб намалювати відрізок прямої, треба обрати на панелі інструментів інструмент Лінія та, утримуючи ліву кнопку миші, провести пряму в потрібному місці робочої області. Доки ви не клацните лівою кнопкою миші на довільному місці робочої області або не оберете новий примітив, об’єкт залишається активним. Його можна пересувати, змінювати товщину ліній, колір, видаляти, розтягувати, при цьому курсор має вигляд чотиринапрямленої стрілочки.

(Учитель демонструє створення об’єкта на комп’ютері та його редагування за допомогою інструментів Контур, Товщина.)

Коли графічний об’єкт перестає існувати як самостійний елемент після закінчення його створення і стає лише групою пікселів на малюнку, з ним можна працювати як із фрагментом зображення.

Фрагмент растрового зображення — це довільно виділена частина малюнка.

Щоб мати можливість працювати з фрагментом, його потрібно виділити!

Для виділення об’єктів у растровому графічному редакторі є три інструменти (виділення прямокутної ділянки, виділення довільної ділянки, виділити все) та два види виділення (прозоре те непрозоре). Сама процедура виділення здійснюється аналогічно процедурі малювання.

(Учитель демонструє виділення об’єктів та їх пересування і видалення.)

Часто зайві лінії видаляють за допомогою інструмента Ластик, попередньо змінивши масштаб на більший, обравши інструмент Масштаб або кнопку Збільшити на вкладці Переглянути.

Основні операції з фрагментами:

1) масштабування (кнопка на стрічці вкладки Початок → Змінити розмір або контекстне меню → Змінити розмір);

2) інверсія кольору (контекстне меню → Обернути кольори);

3) обертання (контекстне меню → Повернути);

4) видалення фрагмента (як звичайний об’єкт ОС або інструмент Ластик);

5) зміна кольору (обрати колір на палітрі);

6) копіювання (як звичайний об’єкт ОС, у тому числі перетягування);

7) перенесення (як звичайний об’єкт ОС).

Щоб придати малюнку яскравості, треба додати кольори.

Палітра

Палітра вказує поточний Колір 1 (колір переднього плану) та поточний Колір 2 (колір тла). Їх використання залежить від виконуваних у програмі дій.

Використовуючи палітру, можна виконати певні дії (табл. 1).

Таблиця 1. Можливості використання палітри

Можливості використання палітри

Дії

Змінювати вибраний колір переднього плану

На вкладці Початок у групі Кольори натиснути копку Колір 1, а потім обрати колір

Змінювати вибраний колір фону

На вкладці Початок у групі Кольори натиснути Колір 2, а потім обрати колір

Малювати вибраним кольором переднього плану

Переміщувати покажчик обраною фігурою, утримуючи ліву клавішу миші

Малювати вибраним кольором фону

Натиснути праву клавішу миші і утримувати її під час переміщення покажчика

Встановлювати поточний колір переднього плану

На вкладці Початок у групі Інструменти натиснути кнопку Вибір кольору і вибрати на зображенні колір, який буде задано як колір переднього плану

Встановлювати колір фону

На вкладці Початок у групі Інструменти натиснути кнопку Вибір кольору і правою клавішею миші клацнути колір на зображенні, який буде задано як колір фону

Заповнювати кольором усе зображення або замкнену фігуру

На вкладці Початок у групі Інструменти клацнути кнопку Заливка; у групі Кольори натиснути Колір 1, вибрати колір, а потім клацнути усередині області, щоб залити її вибраним кольором

Змінювати палітру для вибору нового кольору

На вкладці Початок у групі Зображення клацнути кнопку Зміна палітри; у діалоговому вікні Зміна палітри клацнути колір у палітрі, а потім натиснути кнопку ОК. Колір з’явиться в одній із комірок палітри, після чого з ним можна буде працювати в Paint

6. Закріплення знань

Робота в малих групах.

Учні об’єднуються в групи по 3–4 чоловіки і розповідають один одному особливості створення зображень у графічному редакторі Paint за планом:

1.      Завантаження програми.

2.      Створення графічного об’єкта.

3.      Виділення графічного об’єкта.

4.      Видалення графічного об’єкта.

5.      Вибір кольору малюнка.

6.      Вибір кольору тла.

7.      Збереження зображення на диску.

7. Застосування узагальнених знань, умінь і навичок у стандартних та змінених умовах

Практична вправа.

Завдання. Повторіть малюнок, запропонований учителем (файл R1_18.png), або вигадайте та намалюйте неіснуючу істоту (файл R2_18.png), використовуючи тільки готові фігури графічного редактора. Роботи треба зберегти під ім’ям Зразок.bmp або Істота.bmp у папці Рисунки_№ класу.

Поради для роботи:

— для малювання правильних фігур (коло, квадрат) треба утримувати клавішу Shift;

— утримуючи клавішу Shift, можна намалювати горизонтальну, вертикальну пряму або нахилену під кутом 45°.

Альтернативні завдання: [5] вправа 1–2 блоку «Працюємо за ком­п’ютером» на с. 101–102; [4] вправа 1 блоку «Діємо» на с. 163.

8. Підбиття підсумків уроку

8.1. Рефлексивна вправа.

Учні по черзі продовжують речення: «Сьогодні на уроці я навчився...». Учитель записує відповіді на дошці. У кінці вправи вчитель з’ясовує, чи виправдались очікування учнів на уроці, що найбільше здивувало або зацікавило їх.

8.2. Виставлення оцінок.

Учитель оцінює найкращі практичні роботи (максимум — 10 балів), учні групи-переможця третього етапу уроку отримують ­додатково по 2 бали.

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання. Намалюйте неіснуючу істоту, якщо на уроці малювали за зразком, або створіть пейзаж з геометричних фігур, якщо на уроці малювали неіснуючу фігуру.

Категорія: Інформатика 5 клас | Додав: uthitel (05.02.2014)
Переглядів: 2661 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: