Урок № 14 Підсумковий урок з теми«Інформація, інформаційні процеси, системи, технології» - Інформатика 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 5 клас

Урок № 14 Підсумковий урок з теми«Інформація, інформаційні процеси, системи, технології»

Урок № 14 Підсумковий урок з теми«Інформація, інформаційні процеси, системи, технології»

Мета уроку:        узагальнити і систематизувати знання з предмета «Інформатика», створити умови для підвищення пізнавального інтересу до предмета.

Очікувані результати: учні повинні знати поняття «інформація», «повідомлення», «дані», «об’єкти», «програма», «файл», «папка»; способи подання повідомлень — текстовий, графічний, звуковий, відео, умовні жести та сигнали, комбінований; призначення різних пристроїв, що використовуються для роботи з даними; основні інформаційні процеси та пристрої для їх реалізації; учні повинні вміти застосовувати отримані знання на практиці.

Обладнання: ПК, підручники, картки з запитаннями для роботи в групах та картки з практичним завданням.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань (урок у формі гри).

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка домашнього завдання

Учитель перевіряє завдання за підручником та додаткове завдання.

3. Актуалізація отриманих знань

Вправа «Напиши, передай наступному» (файл U_14.doc).

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми та мети уроку.

4.2. Розповідь учителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок — урок-квест. Зі словом «квест» ви могли зустрічатися, коли грали в комп’ютерні ігри. Отже квест — це змагання, основою якого є послідовне виконання підготовлених завдань командами або окремими гравцями.

Будь-який веб-квест повинен містити деякі структурні компоненти.

Вступ, де чітко описані головні ролі учасників або сценарій квесту, попередній план роботи, огляд усього квесту.

Завдання, яке повинно бути зрозумілим, цікавими і таким, що можна виконати. Треба чітко визначити підсумковий результат самостійної роботи (наприклад, задана серія запитань, на які потрібно знайти відповіді, прописана проблема, яку необхідно вирішити, визначена позиція, яка повинна бути захищена, і зазначена інша діяльність, яка спрямована на переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації).

Вказівки до дій (як організувати і представити зібрану інформацію), які можуть бути представлені у вигляді малюнків, кластерів, таблиць, схем.

Висновок, де підсумовується досвід, який буде отриманий учасниками під час самостійної роботи над квестом. Іноді корисно включити на закінчення риторичні запитання, що стимулюють активність учнів продовжити досліди в подальшому.

Етапи роботи над веб-квестом:

Початковий етап (командний). На цьому етапі учні знайомляться з основними поняттями з обраної теми. Розподіляються ролі в команді (наприклад, історик, експерт, художник, дизайнер, оратор, учитель тощо).

Рольовий етап. Цей етап являє собою індивідуальну роботу в команді на загальний результат. Учасники одночасно, відповідно до обраних ролей, виконують завдання, які були заши­фровані. Спочатку команді потрібно розшифрувати завдання та виконати його.

Заключний етап. Команда працює спільно. Учні презентують виконані завдання.

5. Застосування набутих знань

Квест (файл Kv_14.doc).

6. Підбиття підсумків уроку

6.1. Заповнення анкети оцінювання.

Назви конкурсів,
максимальна кількість балів

Бали команд

Команда 1

Команда 2

Команда 3

Команда 4

«Знайомство» (2 бали)

 

 

 

 

«Шифрувальники» (5 балів)

 

 

 

 

Наявність кластеру (5 балів)

 

 

 

 

Презентація кластеру
(по 2 бали за кожен виступ)

 

 

 

 

Всього балів

 

 

 

 

6.2. Оголошення переможців гри. Нагородження переможців. Виставлення оцінок.

7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання. Складіть словничок нових термінів з теми.

Категорія: Інформатика 5 клас | Додав: uthitel (27.11.2014)
Переглядів: 811 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: