Тема 2 Поняття інформації - Інформатика 5 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 5 клас

Тема 2 Поняття інформації

Поняття інформації

Мета уроку: ознайомити учнів з предметом «Інформатика» і можливостями комп’ютера, з поняттями «інформація», «комп’ютер»; виховувати в учнів інтерес до предмета.

Очікувані результати: учні повинні знати поняття «інформатика», «інформація», властивості інформації: повнота, своєчасність, достовірність, корисність, зрозумілість; учні повинні вміти називати способи отримання інформації, визначати властивості інформації.

Обладнання: ПК, підручники, картки зі смайликами, дидактичні картки.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування умінь та навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

1.3. Розминка.

На парті в кожного учня лежать картки із зображенням смайликів (приклади смайликів — у файлі Sm_1.doc). Учитель пропонує учням підняти ту картку, яка краще характеризує їхній настрій. Учні піднімають відповідну картку. Учитель визначає, яких карток більше, та пропонує зберегти гарний настрій до кінця уроку.

2. Мотивація навчальної діяльності

2.1. Розповідь учителя (файл R_1.doc).

2.2. Повідомлення теми та мети уроку.

3. Вивчення нового матеріалу

3.1. Інтерактивна лекція-бесіда (файл L_1.doc).

План

  1. Поняття «інформатика».
  2. Поняття «інформація».
  3. Користувач.
  4. Органи чуття (файл Т_1.doc).

3.2. Опитування.

Запитання для опитування

Що, на вашу думку, уміє робити комп’ютер? (Відповідь: малювати, рахувати, друкувати.)

Пригадайте, де ви зустрічали комп’ютер? (Відповідь: наприклад, у магазині, касі для продажу залізничних або авіаквитків, бібліотеці, лікарні тощо.)

Які прилади комп’ютер може замінити? (Відповідь: калькулятор, телефон тощо.)

3.3. Асоціативна схема.

Учні разом з учителем аналізують схему, що зображена на дошці, доповнюють її, наводять приклади (приклад схеми — файл S_1.tif).

Основні поняття лекції.

Інформатика — це наука, що вивчає процеси зберігання, перетворення і передавання інформації за допомогою комп’ютера.

Слово «інформатика» походить від слова «інформація» (від латинського information), що означає роз’яснення, ознайомлення, тлумачення, виклад, представлення. В англійській мові слово information уперше з’явилося в 1387 році.

Комп’ютер — електронний пристрій, призначений для опрацювання даних різного типу.

Людину, яка виконує роботу за допомогою комп’ютера, називають користувач. Іноді використовується сленгове слово юзер (від англ. user — користувач).

Інформація передається за допомогою повідомлень.

Повідомлення — спосіб передавання інформації.

4. Закріплення знань

4.1. Вправа з дидактичними картками (файл U_1.doc).

4.2. Хвилинка кмітливчиків.

Учитель пропонує учням завдання на розвиток логічного мис­лення.

Задача. Група дітей вишикувалася в колону парами. Один хлопчик озирнувся і побачив 2 пари, потім подивився вперед і побачив 3 пари. Скільки дітей ішло в колоні? (Відповідь: 12 дітей.­)

5. Застосування набутих знань

Робота в парах (файл Rp_1.doc).

Альтернативні завдання: [5] завдання 3 на с. 9, [4] вправа 8 на с. 11, вправа 5 на с. 10.

6.  Підбиття підсумків уроку

6.1. Заповнення словничків з інформатики.

Учитель пропонує учням записати до своїх словничків визначення нових понять, з якими вони познайомилися на уроці: «інформатика», «інформація», «користувач», «комп’ютер», «повідомлення».

6.2. Оцінювання діяльності учнів та виставлення оцінок.

7.  Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання. Намалюйте кумедну істоту, у якої 3 органи зору, 4 — слуху, 2 — смаку, 5 — дотику, 6 — нюху. Назвіть та опишіть створену істоту.

 

Категорія: Інформатика 5 клас | Додав: uthitel (03.09.2014)
Переглядів: 350 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: