Урок № 6 Створення нумерованих і маркірованих списків - Інформатика 10 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Інформатика 10 клас

Урок № 6 Створення нумерованих і маркірованих списків

Урок № 6    Створення нумерованих і маркірованих списків

Мета уроку: сформувати в учнів уміння та навички роботи з нумерованими і маркірованими списками; навчити створювати, форматувати та редагувати списки різних типів.

Очікувані результати: учні повинні знати типи списків; способи створення списків, їх форматування; учні повинні вміти створювати нумеровані, маркіровані та багаторівневі списки; перетворювати текст на список; змінювати вигляд маркера чи номера списку; змінювати рівень вкладеності елементів списку.

Обладнання: ПК, підручники, плакат № 6 «Опрацювання текстових документів» [16].

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

1.   Організаційний момент

1.1.            Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2.            Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2.   Перевірка домашнього завдання

Учні демонструють відформатований текст «Лист другові».

Оцінювання домашнього завдання за критеріями (грамотність — 2 бали; спільність формату шрифтів — 2 бали; спільність формату абзаців — 2 бали; заголовок по центру — 1 бал; наявність малюнка — 3 бали; стандарт параметрів сторінки — 2 бали).

3.   Мотивація навчальної діяльності

Бесіда

Запитання для бесіди

•     Чи всі можливості форматування об’єктів ви знаєте?

•     Які ще можливості приховує текстовий процесор?

Учитель разом з учнями формулює мету та завдання уроку.

4.   Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

Запитання для опитування (відповіді — у файлі F_6.doc)

1.   Назвіть основні можливості текстового редактора.

2.   Дайте порівняльний аналіз понять «редагування» та «форматування».

3.   Назвіть текстові об’єкти тексту.

4.   Як виділити слово, абзац?

5.   Назвіть параметри форматування абзацу.

6.   Яка панель інструментів дублює кнопки Головного меню для форматування тексту?

5.   Вивчення нового матеріалу

 

Лекція вчителя (з демонстрацією дій на комп’ютері)

 

План лекції

  1. Абзац — об’єкт тексту.
  2. Список як вид форматування абзаців.
  3. Види списків (маркіровані, нумеровані, багаторівневі).
  4. Особливості створення списків.
  5. Приклад створення списків.

Абзац — об’єкт тексту, для виділення якого необхідно тричі клацнути лівою клавішею миші, а для його форматування за допомогою команди меню Формат Абзац достатньо залишити курсор у будь-якому місці абзацу.

Ще один вид форматування абзаців — їх оформлення у вигляді списків.

У вигляді списків подають впорядковану інформацію. Наприклад, інструкції (опис порядку дій), перелік речей або об’єктів тощо.

MS Word 2003 підтримує три види списків — маркіровані, в яких кожен пункт позначається однаковим маркером; нумеровані, де пункти послідовно нумеруються; багаторівневі списки, в яких елементи нумеруються із відображенням їх рівня.

 

Особливості створення списків

1. Для перетворення існуючого тексту на нумерований або маркірований список необхідно виділити цей текст і клацнути кнопку Нумерований список за замовчуванням або Маркірований список за замовчуванням на панелі інструментів. Процесор MS Word 2003 автоматично перетворить виділені абзаци на список. Усі наступні абзаци також розглядаються як елементи розпочатого списку.

2. Якщо абзац починається з числа, за яким стоїть крапка, або із символу «—», то при переході на наступний абзац той автоматично перетвориться на елемент нумерованого або маркірованого списку. Створення списку закінчують дворазовим натисканням клавіші Enter у кінці абзацу.

3. Щоб змінити або налаштувати формат списку, необхідно виконати команду Формат Список або обрати в контекстному меню пункт Список. При цьому відкриється діалогове вікно Список.

Вкладки цього вікна Маркірований і Нумерований дозволяють обрати вигляд маркера або номера. Якщо стандартне оформлення списку не задовольняє користувача, можна клацнути кнопку Змінити і задати потрібний вигляд списку (формат номера, знак маркера, розташування номера або маркера, розташування тексту тощо).

4. Вкладка Багаторівневий дозволяє задати спеціальний список, що містить до дев’яти рівнів пунктів, які нумеруються або маркіруються окремо. Для переходу на нижчий (вищий) рівень застосовується кнопка Збільшити (Зменшити) відступ панелі інструментів Форматування.

 

5.2.            Індивідуальна робота учнів.

Учні порівнюють параметри маркірованого та нумерованого списків, знаходять в них спільне та відмінне (файл D_6.doc).

6.   Закріплення нового матеріалу

Робота в парах

Учні в парах складають алгоритм створення списків у текстовому процесорі та записують його у зошити або аналізують готовий алгоритм, розміщений на екрані (файл Р_6.ppt).

7.   Оволодіння навичками у стандартних умовах

Тренувальна вправа

Учні виконують тренувальну вправу (файл Z_6.doc) або практичний тренінг № 2 [7] під керівництвом учителя. Потім вони здійснюють взаємоперевірку виконаних завдань.

8.   Узагальнення та систематизація набутих знань

Фронтальне опитування

Запитання для опитування

1.   Списки яких видів використовують у MS Word? (Відповідь: маркіровані, нумеровані та багаторівневі.)

2.   До яких об’єктів застосовуються списки? (Відповідь: до абзаців.)

3.   Як перетворити текст на список? (Відповідь: виділити текст і клацнути кнопку Нумерований (або Маркірований) список за замовчуванням на панелі інструментів Форматування.)

4.   Скільки існує способів створення списків? (Відповідь: два — перетворення існуючого тексту на список або створення списку під час введення тексту.)

5.   Як змінити вид маркера чи номера у списку? (Відповідь: виконати команду Формат → Список або вибрати в контекстному меню пункт Список → Вкладка Маркірований (або Нумерований).

6.   Як можна видалити нумерацію в тексті? (Відповідь: виділити список та клацнути кнопку Нумерований (Маркірований) список за замовчуванням на панелі інструментів Форматування.)

9.   Підбиття підсумків уроку

Виставлення оцінок

Учитель виставляє оцінки з урахуванням виконання практичної вправи (тренінгу) та усних відповідей.

10. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник __________________________________________________________________

Робочий зошит _______________________________________________________________

Додаткове завдання. Наведіть приклад застосування в документі всіх видів списків.

 

Категорія: Інформатика 10 клас | Додав: uthitel (21.09.2014)
Переглядів: 1693 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1  
Дякую за класний план уроку. Не треба нічого придумувати самій

Ім`я *:
Email *:
Код *: