Урок 49 Підсумковий урок за темами «Геоекологічна ситуація в Україні», «Використання й охорона природних умов і природних ресурсів» - Географія 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Географія 8 клас

Урок 49 Підсумковий урок за темами «Геоекологічна ситуація в Україні», «Використання й охорона природних умов і природних ресурсів»

Урок 49

Підсумковий урок за темами «Геоекологічна ситуація в Україні», «Використання й охорона природних умов і природних ресурсів»

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень учнів за темами «Геоекологічна ситуація в Україні», «Використання й охорона природних умов і природних ресурсів».

Обладнання: атлас України, контурні карти, аркуші з тестовими завданнями.

Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу та оцінювання рівня навчальних досягнень учнів.

I.   Організаційний момент

Коротко назвати основні вимоги щодо роботи на уроці, види робіт, які будуть запропоновані учням, та обладнання, необхідне для результативного виконання завдань.

II. Узагальнення та систематизація знань

Тестові завдання

Варіант І

І рівень

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 балу за кожне завдання)

1.   Назвіть область України, на території якої відзначено найгірші умови для проживання населення.

А   Хмельницька

Б   Дніпропетровська

В   Сумська

Г   Закарпатська

2.   Назвіть галузь господарства, яка є найбільшим забруднювачем атмосфери в Україні.

А   рільництво

Б   металургія

В   авіаційний транспорт

Г   електроенергетика

3.   Виберіть показник, який характеризує частку забруднених територій України.

А   2 %

Б   14 %

В   25 %

Г   39 %

4.   Яка природоохоронна територія України розташована в межах зони мішаних лісів?

А   Лебедині острови

Б   Шацький парк

В   Кам’яні могили

Г   Святі гори

ІІ рівень

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю (1 бал за кожне завдання)

5.   Дайте визначення поняття «меліорація».

6.   Дайте визначення поняття «природокористування».

7.   Назвіть підприємства, які є найбільш екологічно небезпечними.

ІІІ рівень

Завдання для роботи з контурною картою (2 бали за кожне завдання)

8.   Підпишіть на контурній карті 6 національних природних парків (на вибір).

9.   Нанесіть на контурну карту природні заповідники Горгани, Розточчя. Укажіть області України, у яких вони розташовані.

IV рівень

Творче завдання відкритого типу (3 бали)

10.   Схарактеризуйте вплив навколишнього середовища на здоров’я людей.

Варіант ІІ

І рівень

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 балу за кожне завдання)

1.   Укажіть тип аварій, які трапляються на промислових підприємствах або інших господарських об’єктах.

А   господарські

Б   технічні

В   техногенні

Г   антропогенні

2.   Назвіть структуру, яка не входить до складу Національної екологічної мережі.

А   природний регіон

Б   буферна зона

В   екологічний район

Г   природний регіон

3.   Назвіть область України, на території якої відзначено найгірші умови для проживання населення.

А   Волинська

Б   Запорізька

В   Сумська

Г   Львівська

4.   Яка природоохоронна територія України розташована в межах зони степів?

А   Нижньодністровський заказник

Б   Подільські Товтри

В   Рівненський заповідник

Г   Михайлівська цілина

ІІ рівень

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю (1 бал за кожне завдання)

5.   Дайте визначення поняття «рекультивація».

6.   Дайте визначення поняття «геоекологічна ситуація».

7.   Назвіть види об’єктів, які входять до складу природно-заповідного фонду України.

ІІІ рівень

Завдання для роботи з контурною картою (2 бали за кожне завдання)

8.   Підпишіть на контурній карті 6 національних природних парків (на вибір).

9.   Нанесіть на контурну карту Рівненський і Поліський природні заповідники. Укажіть області України, у яких вони розташовані.

IV рівень

Творче завдання відкритого типу (3 бали)

10.   Схарактеризуйте екологічні проблеми Азовського моря.

Варіант ІІІ

І рівень

Тестові завдання з однією правильною відповіддю (0,5 балу за кожне завдання)

1.   Укажіть найчисленніший вид об’єктів природно-заповідного фонду України.

А   біосферні заповідники

Б   заказники

В   природні заповідники

Г   пам’ятки природи

2.   Назвіть область України, на території якої відзначено найгірші умови для проживання населення.

А   Львівська

Б   Донецька

В   Закарпатська

Г   Івано-Франківська

3.   Назвіть найбільший за площею заповідник України.

А   Асканія-Нова

Б   Чорноморський

В   Дунайський

Г   Карпатський

4.   Яка природоохоронна територія України розташована в межах зони лісостепів?

А   Дніпровсько-Орільський заповідник

Б   Кам’яні могили

В   Шацький парк

Г   Рівненський заповідник

ІІ рівень

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю (1 бал за кожне завдання)

5.   Дайте визначення поняття «заліснення».

6.   Дайте визначення поняття «радіаційне забруднення».

7.   Укажіть причини, за яких створюють природоохоронні об’єкти.

ІІІ рівень

Завдання для роботи з контурною картою (2 бали за кожне завдання)

8.   Підпишіть на контурній карті 6 національних природних парків (на вибір).

9.   Нанесіть на контурну карту Канівський природний заповідник і Єланецький степ. Укажіть області України, у яких вони розташовані.

IV рівень

Творче завдання відкритого типу (3 бали)

10.   Схарактеризуйте несприятливі фізико-географічні процеси, які характерні для території Українських Карпат.

 

Категорія: Географія 8 клас | Додав: uthitel (17.05.2014)
Переглядів: 1046 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: