Урок № 9 Урок-узагальнення з теми «Вступ. Організм людини як біологічна система» - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 9 Урок-узагальнення з теми «Вступ. Організм людини як біологічна система»

Урок № 9

Урок-узагальнення з теми «Вступ.
Організм людини як біологічна система»

Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Вступ. Організм людини як біологічна система»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати потребу у здоровому способі життя.

Очікувані результати: учні дають визначення біологічним наукам, що вивчають людину; учні характеризують раси людей, клітинну будову організму людини, типи тканин; учні пояснюють роль біологічних і соціальних факторів в еволюції людини, принципи регуляції функцій організму.

Обладнання: _____ ________________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями формулювання мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з вивчення теми.

Завдання уроку:

— систематизувати знання з теми;

— проконтролювати знання з теми;

— коригувати знання з теми.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Найважчий крок у житті — оцінити себе.

Народна мудрість

Слово вчителя

Сьогодні на уроці ви продемонструєте свій рівень знань з теми «Вступ. Організм людини як біологічна система», і не тільки продемонструєте, а й самостійно виставлятимете собі бали за кожне завдання. Усього пропонується 5 завдань (останнє завдання — за бажанням учня). Бали за виконані завдання ви будете виставляти в результаті взаємоперевірки, паралельної перевірки всім класом, оцінювання однокласниками чи вчителем у залежності від змісту завдання.

Картка самооцінювання

Назва завдання

Максимальний бал
за правильну відповідь

Мій бал

1. «Термінологічне лото»

1 бал

 

2. «Так — ні»

2 бали

 

3. Тестові завдання

2 бали

 

4. «Німий малюнок»

3 бали

 

5. «Творча лабораторія»

4 бали

 

Загальна сума балів:

12 балів

 

 

 

  • 4. Узагальнення і систематизація знань

4.1. Вправа «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Учні виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення терміну.

Приклади термінів: анатомія, фізіологія, медицина, валеологія, орган, тканина, нейрон, аксон, дендрит, клітина, фізіологічна система органів, функціональна система органів, раса, антропогенез, здоров’я, хвороба тощо.

4.2. Вправа «Так — ні».

Учитель зачитує твердження, а учні погоджуються або не погоджуються з ними.

•  Гістологія вивчає будову і функції клітин. (Ні.)

•  В основі поділу людей на раси лежить така ознака, як об’єм головного мозку. (Ні.)

•  У комплексі Гольджі формуються лізосоми. (Так.)

•  Крім органел у цитоплазмі клітин є включення. (Так.)

•  В організмі людини є клітини, здатні до руху. (Так.)

•  Міжклітинна речовина хрящової тканини міцна і тверда. (Ні.)

•  Сульфур належить до органогенних елементів. (Ні.)

•  Нуклеїнові кислоти належать до органічних речовин. (Так.)

•  До травної системи належать слинні залози. (Так.)

•  Функціональна система складається з однієї фізіологічної системи. (Ні.)

4.3. Тестові завдання.

1.   Будова епітеліальної тканини характеризується:

А   чітким виділенням міжклітинної речовини

Б    розташуванням клітин щільно одна до одної

В   видовженістю клітин

Г    наявністю у клітин тіла і відростків

2.   В основі поділу людей на раси лежить ознака:

А   культура                                         

Б    колір шкіри                                    

В   територія проживання

Г    спільна мова

3.   Укажіть органелу клітини, у якій відбувається синтез білка:

А   мітохондрія         

Б    ядро          

В   рибосоми

Г    лізосоми

4.   Укажіть структуру, яку не містить клітина людини:

А   клітинний центр                           

Б    комплекс Гольджі                         

В   пластиди

Г    ядро

5.   Кров — це:

А   епітеліальна тканина

Б    сполучна тканина

В   до тканини не належить

Г    нервова тканина

6.   Людина належить до класу:

А   Ссавці       

Б    Хордові    

В   Примати

Г    Гомініди

4.4. Вправа «Німий малюнок».

4.5.           «Творча лабораторія».

(Учні відповідають на запитання підвищеного рівня складності.)

1.   Поясніть твердження: «Рука є не лише предметом праці, а й продуктом праці».

2.   Поясніть твердження: «Людиноподібні мавпи — не наші предки, а, скоріше, рідні або двоюрідні брати, які зберегли багато рис спільного предка».

3.   У чому полягає багатофункціональність органів і фізіологічних систем? Наведіть приклади.

4.   Чому людина може жити в усіх географічних зонах, навіть у космосі?

5.   У чому полягає біосоціальна природа людини?

6.   Як ви думаєте, які клітинні органели повинні бути в усіх клітинах, а які — тільки в деяких? Відповідь поясніть.

7.   Яка роль мови в становленні виду Людина розумна?

8.   Чи відрізняється будова клітин людини від будови клітин тварини? Чи мають специфічні ознаки клітини людини? Відповідь обґрунтуйте.

 

 

  • 5. Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку, підраховують та вносять до картки кількість балів, які вони отримали протягом уроку

 

  • 6. Домашнє завдання

6.1. Завдання для всього класу.

Підручник ____________________________________________.

Зошит ________________________________________________.

6.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати цікаві факти про опорно-рухову систему людини.

 

 

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (03.10.2014)
Переглядів: 2350 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: