Урок № 50 Урок-узагальнення з теми «Терморегуляція. Виділення» - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 50 Урок-узагальнення з теми «Терморегуляція. Виділення»

Урок № 50

Урок-узагальнення з теми «Терморегуляція. Виділення»

Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Терморегуляція. Виділення»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати потребу в здоровому способі життя.

Очікувані результати: учні називають органи сечовидільної системи, функції шкіри; характеризують процеси теплообміну, механізм терморегуляції, будову і функції нирок, сечових шляхів, нефрон; пояснюють утворення первинної та вторинної сечі; роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну, підтриманні гомеостазу; застосовують знання для профілактики захворювань шкіри та сечовидільної системи.

Обладнання: _______ ______________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення теми уроку. Формулювання мети і завдань уроку.

Завдання уроку:

— узагальнити знання з теми;

— систематизувати знання з теми;

— проконтролювати знання з теми;

— коригувати знання з теми.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Зверніть увагу на дошку. Яка тема сьогоднішнього уроку? Ми не вперше проводимо такі уроки.

— Як ви вважаєте, для чого потрібно узагальнювати і систематизувати знання? (Щоб скласти цілісне уявлення про предмет, установити причинно-наслідкові зв’язки тощо.)

— А чому цей матеріал потрібно вивчати? (Необхідно знати свій організм і застосовувати ці знання для збереження власного здоров’я.)

— Що ви очікуєте від уроку? (Відповідь учнів.)

Нехай епіграфом нашого уроку буде такий крилатий вираз:

«Хто мовчить, той погоджується.
Хто пише, той двічі читає.
Хто шукає, той знаходить».

  • 4. Узагальнення і систематизація знань

4.1. «Термінологічне лото».

(На дошці прикріплені різнокольорові аркуші, на яких із зворотного боку написані терміни. Учні підходять до дошки, знімають аркуші і дають визначення термінам.)

Приклади термінів: шкіра, епідерміс, дерма, піт, теплоутворення, тепловіддача, терморегуляція, нефрон, нирка, сечовий міхур, фільтрація, реабсорбція тощо.

4.2. Тестові завдання на установлення правильної послідовності.

4.3. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах).

— У школі щороку проводиться профілактичний огляд і в разі потреби лікування зубів. Чи варто уникати огляду? Чому?

— Уявіть собі, що сталася аварія теплохода і пасажири опинились у крижаній воді. Одні з них були одягнені, але й були такі, що залишились без верхнього одягу. Хто з них протримаєтся у воді довше і чому?

— Чому деякі народи в південних районах земної кулі навіть улітку носять теплий одяг (бурнуси), шапки з хутра, п’ють гарячий зелений чай?

— Чому при прийманні контрастних ванн ми відчуваємо ніби легкі дотики безлічі голок?

— Коли людині холодно, у неї з’являється «гусяча шкіра» і м’язове тремтіння. Поясніть причини і значення цих явищ.

— Від сильного болю людина знепритомніла, у неї значно знизився артеріальний тиск. Що станеться з клубочковою фільтрацією?

4.4. Вправа «Консультує лікар».

Завдання учням: уявіть себе на місці лікаря та встановіть діагноз.

1. У хворого спостерігаються такі симптоми: різкі болі при сечовипусканні, під час якого відбувається печія, свербіння; часті позиви до сечовипускання (іноді через кожні 5–10 хв), сеча набуває мутного забарвлення. (Цистит.)

2. У хворого спостерігається поява розлогих, білявих ділянок депігментації на шкірі. (Вітиліго.)

3. У хворого спостерігається потовщення рогового шару епідермісу, жирний блиск шкіри, лущення шкіри, шкірний свербіж, випадання волосся. (Себорея.)

4. Хворий скаржиться на часте та болісне сечовипускання, підвищення температури тіла, біль у поперековій ділянці, загальне нездужання. (Пієлонефрит.)

  • 5. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Мікрофон»

  • Як би ти оцінив свою роботу на уроці?

 

 

 

  • 6. Домашнє завдання

6.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________.

Зошит _________________________________________________.

6.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати цікаві повідомлення про гормони.

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (16.12.2014)
Переглядів: 1892 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: