Урок № 46 Роль шкіри в терморегуляції. Профілактика захворювань шкіри. Практична робота № 7. Вимірювання температури тіла в різних його діл - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 46 Роль шкіри в терморегуляції. Профілактика захворювань шкіри. Практична робота № 7. Вимірювання температури тіла в різних його діл

Урок № 46

Роль шкіри в терморегуляції. Профілактика захворювань шкіри. Практична робота № 7. Вимірювання температури тіла в різних
його ділянках (пахвова ямка, ротовий отвір)

Мета уроку: розширити знання учнів про роль шкіри в терморегуляції організму; розглянути найпоширеніші захворювання шкіри та заходи їхньої профілактики; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки; удосконалювати вміння творчо розв’язувати поставлені завдання; здійснювати гігієнічне виховання.

Очікувані результати: учні обґрунтовують значення шкіри в пристосуванні організму до умов навколишнього середовища; учні застосовують знання для профілактики захворювань шкіри.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок формування умінь та навичок.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. «Термінологічна дуель».

2.2. «Творча лабораторія».

— Чому горнові робочі заходять у гарячу піч, де температура повітря близько + 80 ºС, на декілька секунд і це безпечно для них, а от занурення у воду такої ж температури призведе до неминучої загибелі?

(Підказка: необхідно взяти до уваги густину повітря і води; їхній тиск на організм людини.)

— Чому в гумовому одязі важко переносити спеку? Відповідь обґрунтуйте.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Шкіра — надзвичайно складний за будовою багатофункціональний орган, її зовнішній вигляд і стан — малюнок, колір, пружність, еластичність — непостійні і перебувають у прямій залежності від загального стану організму, віку, статі, раси, кліматичних умов, спадкових особливостей і від того, наскільки ретельним є догляд за шкірою.

Шкіра обличчя і тіла для жінки — предмет особливої уваги. Це другий «паспорт», запис про вік, який вони марно намагаються виправити за допомогою макіяжу, забуваючи про те, що шкіра — ще й «паспорт» здоров’я.

Помічено, що хороший стан шкіри дуже довго зберігають балерини, робота яких пов’язана з обмеженнями в їжі і постійними чималими фізичними навантаженнями. Але на шкіру впливають різноманітні чинники зовнішнього середовища, які викликають значну кількість захворювань.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  • 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

Роль шкіри в терморегуляції. Профілактика захворювань шкіри. (Розповідь учителя, робота в малих групах, бесіда, повідомлення учнів.)

 

 

  • 5. Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях

5.1. Виконання практичної частини роботи (проводиться учнями вдома за попереднім інструктажем учителя).

Практична робота № 7. Вимірювання температури тіла в різних його ділянках (пахвова ямка, ротовий отвір).

1) Інструктаж із правил безпеки учнів, інструкція № _______.

2) Виконання практичної роботи (згідно з інструкційною карткою).

5.2. Звіт про виконання роботи.

  • 6. Узагальнення і закріплення знань

Вправа «Коло ідей»

Експериментально доведено, що на чистій шкірі людини за 10 хв гине 85 % хвороботворних бактерій, а на брудній — тільки 5 %.

Поясніть:

а) у чому причина загибелі бактерій? (Бактерицидні властивості шкіри залежать від інтенсивності обміну речовин, вмісту в шкірному салі і поті молочної та вільних жирних кислот, вмісту лізоциму і т. ін. Чим чистіша шкіра, тим більше утворюється в ній лізоциму, що знищує деякі мікроорганізми. Тому чиста шкіра має значно більшу бактерицидність, ніж забруднена.);

б) який гігієнічний висновок випливає із цього факту? (Треба слідкувати за чистотою тіла, щоб бути здоровішим.)

Відомо, що шкіра є дзеркалом здоров’я організму. Обґрунтуйте це твердження.

 

 

 

  • 7. Підбиття підсумків уроку

Складання Т-схеми до уроку

Я знав

Я дізнався

 

 

 

 

  • 8. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

Скласти правила особистої гігієни для власної шкіри.

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (16.12.2014)
Переглядів: 1243 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: