Урок № 44 Будова і функції шкіри. - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 44 Будова і функції шкіри.

Урок № 44

Будова і функції шкіри.

Лабораторна робота № 5. Будова шкіри, нігтя, волосини

Мета уроку: сформувати знання учнів про будову і функції шкіри; установити взаємозв’язок між будовою шкіри та її функціями; розкрити роль шкіри як зовнішнього бар’єра в обміні речовин організму з навколишнім середовищем; удосконалювати вміння користуватися мікроскопом, лупою, мікропрепаратами; навчити проводити спостереження за власною шкірою з метою виявлення її властивостей; здійснювати гігієнічне виховання.

Очікувані результати: учні називають функції шкіри; учні характеризують будову шкіри; учні пояснюють взаємозв’язок між будовою і функціями шкіри; учні розпізнають складові шкіри на малюнках; учні спостерігають та описують будову шкіри та її похідних.

Обладнання: _____ ________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

Оголошення результатів контрольної роботи та проведення стислого аналізу найпоширеніших помилок.

  • 2. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Коли ми говоримо про тіло людини, зазвичай називаємо серце, печінку або мозок «органами». Так, дійсно, у цих органів є певні функції, і вони їх виконують. А чи знаєте ви, що і шкіра є органом тіла? Тоді як інші органи займають порівняно мало місця, шкіра розстилається по всьому тілу якнайтоншою оболонкою площею 1,5–2 м2. Число складних структур, що є на кожному сантиметрі шкіри, починаючи з потових залоз і закінчуючи нервами, справді фантастичне.

Здавалось, що ми чимало знаємо про шкіру людини, але чи все?

Як можна прокоментувати слова австрійського вченого Вінтерніца «Шкіра — це орган, по якому можна взнати здоров’я і навіть життєву історію людини»? І для того, щоб зробити це, нам необхідно досконально вивчити будову та функції шкіри.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  • 3. Актуалізація опорних знань учнів

3.1. Бесіда.

Давайте повернемося до курсу зоології і пригадаємо особливості будови шкіри в різних тварин.

— Які особливості будови шкіри у плазунів? (Тіло вкрите роговими лусками; шкіра під ними завжди суха.)

— Чим характеризується шкіра птахів? (Шкіра суха, покрита пір’ям; розвинута одна залоза — куприкова.)

— Які особливості будови шкіри у ссавців? (Шкіра добре розвинена, має багато потових залоз і вкрита волосяним покривом; кількість і розподіл потових залоз залежить від потреби в терморегуляції.)

— Які похідні шкіри були характерні для ссавців? (Кігті, роги, копита.)

3.2. «Асоціативний кущ».

Узагальнення результатів.

  • 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Особливості будови шкіри. Похідні шкіри: нігті та волосся. (Розповідь учителя, робота в групах, бесіда, складання опорних схем.)

2. Функції шкіри. (Бесіда, пояснення вчителя, пошукова робота з підручником, складання опорного конспекту.)

  • 5. Узагальнення і закріплення знань

Лабораторна робота № 5. Будова шкіри, нігтя, волосини (макроскопічна і мікроскопічна).

1) Інструктаж із правил безпеки учнів, інструкція № _______.

2) Виконання лабораторної роботи (згідно з інструкційною карткою).

  • 6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

Загальна площа шкіри в дорослої людини становить ... (1,5–2 м2).

Товщина шкіри ... (2–5 мм).

Зовнішній шар шкіри називається ... (епідерміс).

Захищає шкіру від надмірного ультрафіолетового випромінювання ... (меланін).

Під епідермісом розташована ... (дерма).

У дермі містяться... (рецептори, сальні й потові залози, волосяні сумки, кровоносні й лімфатичні судини).

За добу в дорослої людини за відносного спокою виділяється поту ... (500 мл).

Під дермою міститься ... (підшкірна жирова клітковина).

До похідних шкіри належать ... (нігті та волосся).

Кожна волосина складається з ... (кореня та стрижня).

Росте волосся за рахунок ... (поділу клітин росткових сосочків волосяної цибулини).

  • 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання.

1. Скласти сенкан на тему «Шкіра».

2. Підготувати повідомлення про наслідки порушення терморегуляції в організмі людини.

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (16.11.2014)
Переглядів: 2374 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: