Урок № 40 Харчування і здоров’я - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 40 Харчування і здоров’я

Урок № 40

Харчування і здоров’я

Мета уроку: формувати в учнів поняття про раціональне харчування; пояснити вплив збалансованого (раціонального) харчування на здоров’я людини; з’ясувати роль вітамінів як біологічно активних речовин, функції в організмі; розвивати вміння використовувати знання з інших предметів; удосконалити навички аналізу, вміння працювати в групах, оцінювати інформацію з різних джерел; сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров’я.

Очікувані результати: учні пояснюють вплив збалансованого харчування на здоров’я людини, наслідки недостатнього або надмірного харчування; учні застосовують знання для обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота за картками.

2.2. Вправа «Поміркуй».

— Поясніть, чому лікарі називають печінку «хімічною лабораторією, продовольчим складом та диспетчером організму».

— Від чого залежить час перебування їжі у шлунку і товстому кишечнику?

— До чого може призвести застій калових мас?

2.3. Кросворд (заповнюючи кросворд, визначити виділене слово та вказати, які асоціації воно викликає).

2.4. Гра «Хрестики — нулики».

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Здорове харчування — один із фундаментальних факторів, що підтримують здоров’я і настрій людини протягом усього життя. За даними вітчизняних фізіологів, здоров’я на 40–45 % залежить від харчування. Правильне, здорове харчування сприяє росту і розвитку організму, забезпечує нормальний фізичний і психічний розвиток дітей, підвищує імунітет і захищає від сучасної несприятливої екологічної ситуації.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  • 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Раціональне харчування та його значення для здоров’я людини. (Розповідь учителя, бесіда, тестування, складання опорних конспектів, повідомлення учнів.)

2. Вітаміни, їх значення в організмі. (Пояснення вчителя, повідомлення учнів, робота в групах «Ажурна пилка», заповнення таблиці.)

  • 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Вправа «Якщо — то».

Учні ланцюжковим методом мають побудувати речення за темою уроку на зразок: «Якщо людина буде вживати недостатню кількість білкової їжі, то це призведе до зменшення її м’язової маси, затримки росту та розвитку».

5.2. Вправа «Установи відповідність».

Установіть відповідність між вітамінами та захворюваннями, які виникають при авітамінозі (гіповітамінозі):

1  Вітамін А

2  Вітамін D

3  Вітамін С

4  Вітамін Е

А Цинга

Б  Дерматити

В Затримка росту і розвитку організму

Г  Рахіт

Д Безпліддя

 

 

Відповідь: 1 — В, 2 — Г, 3 — А, 4 — Д.

5.3. «Мозковий штурм».

5.4. Вправа «Консультує лікар».

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Заключне слово вчителя

Притча про крамницю бажань

Одній жінці приснився дивний сон. На вулиці незнайомого міста — крамниця з вивіскою: «Тут здійснюються ваші мрії». Заходить жінка до крамниці, а за прилавком — сам Господь Бог. Жінка запитала:

— Чи справді я тут можу одержати все, чого забажаю?

— Звичайно!

— Тоді я хочу здоров’я собі і своїм близьким, успішну кар’єру, хороших друзів, достаток...

Бог простягнув жінці малесеньку торбинку.

— Як, я хочу так багато, а торбинка така маленька? Невже все це там помістилось?

— Хіба ти не знаєш? Ми продаємо лише насіння, а що з нього виросте — залежить лише від тебе.

— Який висновок із цієї притчі ми можемо зробити відповідно до теми сьогоднішнього уроку?

  • 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________.

Зошит ________________________________________________.

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Скласти власний орієнтовний розпорядок дня.

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (16.11.2014)
Переглядів: 1517 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: