Урок № 34 Урок-узагальнення з теми «Дихання» - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 34 Урок-узагальнення з теми «Дихання»

Урок № 34

Урок-узагальнення з теми «Дихання»

Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Дихання»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати потребу в здоровому способі життя.

Очікувані результати: учні називають функції органів дихання; учні характеризують процеси дихання; регуляцію дихальних рухів; будову і функції органів дихання; учні пояснюють механізми легеневого дихання; учні застосовують знання для профілактики захворювання органів дихання.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Сократ любив повторювати: «Я знаю тільки те, що нічого не знаю». Це гасло людей мудрих, скромних, які не зупиняються на досягнутому. Ми вивчили тему «Дихання». Це лише невеличка частинка знань, яку ви продемонструєте сьогодні на уроці.

  • 4. Узагальнення і систематизація знань

4.1. «Термінологічне лото».

Терміни: дихання, кашель, чхання, альвеоли, гортань, голосові зв’язки, голосова щілина, бронхіоли, дихальний об’єм повітря, резервний об’єм, життєва ємність легень, внутрішнє дихання, зовнішнє дихання.

4.2. Тестові завдання на установлення однієї правильної відповіді.

1. Очищує вдихуване повітря від пилу, мікробів та зігріває його:

А  трахея

Б  гортань

В  носова порожнина

Г  легені

2. При розмові голосові зв’язки:

А  розходяться             

Б   набрякають                  

В  звужуються

Г   щільно прилягають одна до одної

3. Газообмін між легенями і кров’ю відбувається у:

А  бронхах                   

Б  альвеолах                

В  бронхіолах

Г  трахеї

4. Найдовша частина повітроносного шляху:

А  трахея                     

Б  бронхи                     

В  гортань

Г  носова порожнина

5. Грудна клітка розширюється і об’єм грудної порожнини збільшується при вдиху завдяки:

А  скороченню міжреберних дихальних м’язів

Б  скороченню міжреберних дихальних м’язів і діафрагми

В  розслабленню дихальних м’язів і скороченню діафрагми

Г  розслабленню дихальних м’язів і діафрагми

6. Діаметр альвеол дорівнює:

А  0,1–0,4 мм               

Б  1–2 мм                     

В  0,2–0, 3 мм

Г  0,2–0,5 мм

4.3. Вправа «Установи відповідність».

4.4. «Установи послідовність».

Установіть послідовність процесів акту видиху:

А опускання грудної клітки

Б  видих повітря з носової порожнини

В збільшення тиску в грудній порожнині

Г  насичення крові вуглекислим газом, збудження центру видиху

Відповідь: Г, В, А, Б.

4.5. Вправа «П’ять “чому”».

4.6. «Цікаві питання».

У пригодницьких романах Ф. Купера індіанці, ховаючись від ворога у водоймах, дихали за допомогою пустотілих стеблин очерету. Однак дихати в такий спосіб, перебуваючи під водою, можна лише на глибині до 1,5 м. Поясніть, із чим пов’язане це обмеження.

(Під час занурення на більшу глибину тиск води збільшується і дихальні м’язи людини не здатні його подолати — вдих і видих неможливі.)

•  Якби весь пил, сміття, шкідливі речовини, що є в повітрі, потрапляли без перешкод у легені, то за 70 років життя в них нагромадилось би понад 5 кг шлаків. За таких умов легені не могли б нормально функціонувати. Тому в дихальних шляхах наявна система захисних бар’єрів. Яких?

•  Ковтаючи великі шматки, можна подавитися і перекрити трахею. Чим це шкідливо?

•  Чому в Африці люди дуже рідко хворіють на застуду?

  • 5. Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбивають підсумки уроку.

Вправа «Мікрофон»

— Як би ти оцінив свою роботу на уроці?

Оцінювання учнів.

  • 6. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання

У медичному кабінеті школи виміряти зріст та масу тіла.

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (07.11.2014)
Переглядів: 2894 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: