Урок № 23 Урок-узагальнення з теми «Кров і лімфа» - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 23 Урок-узагальнення з теми «Кров і лімфа»

Урок № 23

Урок-узагальнення з теми «Кров і лімфа»

Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Кров і лімфа»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати потребу в здоровому способі життя.

Очікувані результати: учні називають склад і функції крові, види імунітету, учні характеризують будову і функції формених елементів крові, імунітет та його значення, групи крові; учні пояснюють роль імунної системи в регуляції фізіологічних функцій, розвитку людини.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Повідомлення теми уроку.

Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Кров і лімфа».

Завдання уроку:

•  узагальнити знання з теми;

•  систематизувати знання з теми;

•  проконтролювати знання з теми;

•  коригувати знання з теми.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення уривка вірша «Кров»

У венах плине рідина,
Що нам життя дає сповна.
Високим тиском рве серця,
Із соромом йде до лиця.
Вона найперша сповістить
Закоханості світлу мить...
...Пульсує в нас живильний струм,
В нім джерело для творчих дум.
Ця життєдайна рідина
В утробі матір’ю дана.
Кожну хвилину знов і знов
Курсує тілом наша кров.

  • 4.  Узагальнення і систематизація знань

4.1. «Швидкі запитання».

— Чим небезпечна гемофілія?

— Чому тромб має червоний колір?

— Яку кров можна перелити людям, які мають ІІІ групу крові?

— Як називається процес склеювання еритроцитів?

— Де руйнуються клітини крові?

— Який процентний вміст мінеральних солей у фізіологічному розчині?

— Яким клітинам крові властивий амебоїдний рух?

— Як називається стійка сполука гемоглобіну із чадним газом?

— Яку групу крові мають люди — універсальні реципієнти?

— Що таке фізіологічний розчин?

— За допомогою яких процесів відбувається обмін речовин між кров’ю і тканинною рідиною?

— Що таке гомеостаз?

— Який вміст води в плазмі крові?

— Які шляхи передачі ВІЛ-інфекції?

— Яку функцію виконують тромбоцити?

— Що таке алергія?

— Які прояви має алергія?

— Які можуть бути причини недокрів’я?

— Чому після перенесення деяких хвороб люди більше ними не хворіють?

— Що вводять в організм коня для вироблення лікувальної сироватки?

— Чи можуть спричинити алергію парфумерно-косметичні засоби?

— Які заходи профілактики проти СНІДу ви можете запропонувати?

4.2. Вправа «Установи відповідність».

Установіть відповідність між речовинами, які беруть участь у зсіданні крові, та їхніми характеристиками.

1  Тромбопластин

2  Протромбін

3  Тромбін

4  Фібриноген

5  Фібрин

А Білок, розчинений у плазмі крові, утворюється в печінці

Б  Білок — фермент, що утворюється під час руйнування тромбоцитів

В Неактивний білок — фермент плазми крові, утворюється в печінці

Г  Вітамін, який каталізує реакції зсідання

Д Активний білок — фермент

Е Волокна білка, не розчинного у плазмі крові

 

 

Відповідь: 1 — Б, 2 — В, 3 — Д, 4 — А, 5 — Е.

4.3. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах).

1. Ви — лікар. На прийомі пацієнт, що має такі аналізи крові: кількість лейкоцитів в 1 мм3 — 15 тис., кількість еритроцитів — 4,5 млн. Чи насторожать вас ці результати? Чому?

2. В організмі людини 54 % крові активно транспортується судинами, 20 % міститься в печінці, 16 % — у селезінці і 10 % — у судинах шкіри. Поясніть такий розподіл крові.

3. Чому щеплення проти кору не забезпечують імунітет проти правця?

4. У людини нарив на великому пальці руки. Через деякий час у неї опухають лімфатичні вузли в паху. Дайте пояснення цьому явищу.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбивають підсумки уроку.

Вправа «Мікрофон»

— Як би ти оцінив свою роботу на уроці?

Оцінювання учнів.

 

 

  • 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________.

Зошит ________________________________________________.

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Завдання групам

Підготувати додатковий матеріал на тему:

1 група — «Вплив на серцеву діяльність недосипання і дефіциту руху»

2 група — «Вплив на серцеву діяльність куріння»

3 група — «Вплив на серцеву діяльність відсутності контролю за вагою і кров’яним тиском»

4 група — «Вплив на серцеву діяльність надлишку жирів у раціоні»

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (03.10.2014)
Переглядів: 3031 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: