Урок № 19 Склад і функції крові. Еритроцити. Групи крові - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 19 Склад і функції крові. Еритроцити. Групи крові

Урок № 19

Склад і функції крові. Еритроцити. Групи крові

Мета уроку: вивчити будову еритроцитів і довести, що їхня будова відповідає функціям; сформувати уявлення про групи крові, резус-фактор; розвивати вміння аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати вміння працювати в групах; удосконалювати вміння творчо розв’язувати поставлені завдання; здійснювати валеологічне виховання.

Очікувані результати: учні характеризують будову і функції еритроцитів, групи крові: система АВ0, резус-фактор; учні пояснюють терміни «аглютиніни», «аглютиногени», «аглютинація».

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Вправа «Знайди суму».

Завдання: запишіть лише номери правильних відповідей, знайдіть суму чисел.

1. Із крові в тканинну рідину поступає кисень, вода, поживні речовини.

2. Транспортуючи гормони, кров виконує видільну функцію.

3. Кров належить до сполучної тканини.

4. Кров складається з плазми і формених елементів.

5. 0,9 %-й розчин солей називають фізіологічним.

6. У плазмі крові переважає суха речовина.

7. Кров бере участь у захисті організму від вірусів і мікроорганізмів.

8. Еритроцити, лейкоцити та тромбоцити входять до складу плазми.

9. До кровотворних органів належать серце та легені.

10. Плазма крові містить 90 % води.

Відповідь:

1 + 3 + 4 + 5 + 7 + 10 = 30.

2.2. Закінчення схеми.

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Перенесемося у ХVІІ століття. Травень 1692 року. Річкою Іш, недалеко від міста Дельфта, пливе яхта з прапором російського царя Петра І на кормі. Правитель держави російської пливе у Дельфт на зустріч із голландським дослідником Антонієм ван Левенгуком.

Зустріч відбулася. Левенгук продемонстрував мікроскоп власної конструкції і пояснив принцип його дії. А потім розповів про свої спостереження: «Одного разу під час своїх дослідів я випадково порізав палець склом. Тоді я вирішив розглянути кров під мікроскопом. Замість однорідної червоної рідини я побачив велику кількість якихось рожевих утворень, які нагадували кульки. У центрі вони були світлішими, ніж по краях. Виявляється, що кров людини складається ось із таких рожевих кульок. А із чого тоді складається кров тварин? І кров тварин також містила рожеві тільця».

Левенгук вколов свій палець і продемонстрував Петру І кров під мікроскопом.

— Який компонент крові побачив під мікроскопом А. Левенгук? (Еритроцити.)

Сьогодні на уроці ми почнемо вивчати формені елементи крові і перші, які розглянемо,— це еритроцити.

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  • 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Будова і функції еритроцитів. (Бесіда, розповідь учителя, заповнення таблиці, робота в групах, вирішення проблемних питань.)

2. Переливання крові. Групи крові. (Розповідь учителя, складання опорної схеми.)

3. Резус-фактор і резус-конфлікт. (Пошукова робота з підручником, бесіда, повідомлення учня.)

  • 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Тестові завдання на встановлення однієї правильної відповіді.

5.2. «Ти — мені, я — тобі».

Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити їх будь-кому зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.

5.3. «Закінчи речення».

  • 6. Підбиття підсумків уроку
  • 7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________.

Зошит _________________________________________________.

 

 

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1. Підготувати повідомлення на тему «Гемофілія».

2. Скласти «шпаргалку з помилками» за темою уроку (скласти невеличкий опорний конспект, у якому допущено декілька помилок).

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (03.10.2014)
Переглядів: 1314 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: