Урок № 16 Урок-узагальнення з теми «Опора і рух» - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 16 Урок-узагальнення з теми «Опора і рух»

Урок № 16

Урок-узагальнення з теми «Опора і рух»

Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Опора і рух»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати потребу в здоровому способі життя.

Очікувані результати: учні характеризують будову і ріст кісток, типи суглобів, основні відділи скелета; кісткову, хрящову та м’язову тканини; учні розпізнають на малюнках, власному організмі складові частини опорно-рухової системи; учні застосовують знання для надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Ми завершуємо вивчення теми «Опора і рух». Сьогодні на уроці ми з’ясуємо, як ви знаєте будову скелета і м’язів, як ці знання сприяють формуванню та зміцненню здоров’я. Також ви зможете виявити практичні вміння надавати першу допомогу в разі ушкодження опорно-рухової системи.

  • 4. Узагальнення і систематизація знань

4.1. Тестові завдання.

1. До грудної клітки належить:

А  ключиця                  

Б  ребро                        

В  вилична кістка

Г  плечова кістка

2. Органічні речовини надають кістці:

А  твердості                 

Б  міцності                   

В  гнучкості

Г  крихкості

3. Сила м’язів — це:

А  стан їх постійного незначного напруження

Б  їхня здатність тривалий час підтримувати заданий ритм роботи

В  час, за який м’яз скорочується і розслаблюється

Г  величина максимального напруження, що може розвинути м’яз під час свого збудження

4. Швидкість скорочення м’язів — це:

А  стан їх постійного незначного напруження

Б  їхня здатність тривалий час підтримувати заданий ритм роботи

В  час, за який м’яз скорочується і розслаблюється

Г  величина максимального напруження, що може розвинути м’яз під час свого збудження

5. Бокове викривлення хребта називається:

А  сколіозом                 

Б  поперековим лордозом                                          

В  грудним кіфозом

Г  плоскостопістю

6. Рухомою в скелеті людини є кістка:

А  верхня щелепа        

Б  нижня щелепа         

В  вилична

Г  скронева

7. Сплющення склепіння стопи — це:

А  сколіоз

Б  поперековий лордоз

В  грудний кіфоз

Г  плоскостопість

8. Хрящі живляться за рахунок:

А  окістя                       

Б  охрястя                   

В  остеоцитів

Г  хондроцитів

4.2. Вправа «Установи відповідність».

4.3. Вправа «Ситуація».

— Уявіть себе свідком у дорожньо-транспортній пригоді. Яку першу допомогу ви надасте постраждалим?

На столах лежать картки «Дорожньо-транспортна пригода», на яких записані різні види травм, учні вибирають аркуш та дають відповіді.

Приклади травм: удар плеча; травма черепа; вивих у ліктьовому суглобі; перелом ребра; закритий перелом кісток гомілки; відкритий перелом стегна; перелом хребта; розтяг зв’язок гомілкового суглоба.

4.4. «Творча лабораторія».

  • 5. Підбиття підсумків уроку

Учитель разом з учнями підбивають підсумки уроку.

Вправа «Мікрофон»

— Як би ти оцінив свою роботу на уроці?

Оцінювання учнів

  • 6. Домашнє завдання

6.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________.

Зошит _________________________________________________.

6.2. Індивідуальні та творчі завдання.

 

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (03.10.2014)
Переглядів: 2234 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: