Урок № 12 Будова скелета людини - Біологія 9 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 9 клас

Урок № 12 Будова скелета людини

Урок № 12

Будова скелета людини

Мета уроку: дати характеристику основним відділам скелета людини; встановити особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням і трудовою діяльністю; порівнюючи будову скелетів людини і тварин, установити між ними ознаки подібності та відмінності; розвивати навички роботи з підручником та додатковою літературою; удосконалювати вміння працювати в групах; формувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.

Очікувані результати: учні характеризують основні відділи скелета; учні пояснюють особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням, роль рухової активності для збереження здоров’я; учні розпізнають на малюнках, муляжах, власному організмі відділи скелета.

Обладнання: _____ ________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

  • 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

  • 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Індивідуальна робота за картками.

2.2. Фронтальна бесіда.

2.3. «Загадковий диктант».

Вибрати правильні твердження, які стосуються особливостей росту та сполучення кісток. У разі правильного виконання завдання ви зможете визначити основне поняття сьогоднішнього уроку.

Л Завдяки клітинам окістя кістка росте в довжину

С Кістки ростуть до 20—24 років

А Колінний суглоб належить до трьохосьового

Г  Хрящова тканина не входить до складу суглоба

К Кістки ростуть завдяки гормону росту, який виділяється гіпофізом

Е Кульшовий суглоб належить до трьохосьового

О Порожнина суглобової сумки заповнена кров’ю

Л Ззовні суглоби укріплені зв’язками

М            Кістки суглоба з’єднані нерухомо

Е Ліктьовий суглоб належить до одноосьового

А З’єднання між хребцями хребта рухоме

Т  Завдяки клітинам окістя кістка росте у товщину

Б  Стінки суглобової сумки утворені м’язовою тканиною

Відповідь:

С

К

Е

Л

Е

Т

 

 

  • 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Вивчення скелета людини має свою історію. Довгий час церква забороняла анатомічні дослідження. Незважаючи на це, вчені не припиняли роботи. Щоб вивчити будову людського організму, Демокріт, давньогрецький учений-філософ, творець учення про атоми, збирав кістки на цвинтарі. А відомий римський лікар Клавдій Гален примушував своїх учнів приносити кістки мерців. Він здійснив подорож до Александрії, щоб вивчити єдиний, який був на той час, скелет людини. На початку ХVІІІ століття Петро І закупив за кордоном дорогі колекції з анатомії і помістив їх у музеї, який назвав Кунсткамерою, що в перекладі означає «кабінет рідкісних речей».

Повідомлення теми уроку. Спільне з учнями визначення мети і завдань уроку.

  • 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Будова скелета людини. (Розповідь учителя, бесіда, пошукова робота з підручником, робота в групах «Ажурна пилка», повідомлення учня, заповнення таблиці.)

2. «Ажурна пилка».

Використовуючи текст підручника, малюнки, додаткову літературу, дослідіть особливості будови у зв’язку з виконуваними функціями:

1 група — скелета голови;

2 група — скелета тулуба (хребет);

3 група — скелета тулуба (грудна клітка);

4 група — скелета верхньої кінцівки;

5 група — скелета нижньої кінцівки.

  • 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Вправа «Третій зайвий».

Визначте «зайвий» термін з переліку та вкажіть, за якими ознаками був зроблений вибір.

Плечова кістка, велика гомілкова, ліктьова.

Потилична кістка, скронева кістка, крижова кістка.

Атлант, грудина, епістрофей.

5.2. Гра «Вдягни скелет».

Кожна група учнів отримує набір карток (липкі стікери) з назвами кісток. Необхідно «упізнати» кістки за назвами, вийти до дошки і наклеїти стікери на таблицю зі скелетом. (Учні з різних груп виходять по черзі.)

5.3. Заповнення таблиці.

  • 6. Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

  • 7. Домашнє завдання

Індивідуальні та творчі завдання.

1. Підготувати повідомлення на тему «Мімічні м’язи».

2. Скласти кросворд «Скелет людини».

 

Категорія: Біологія 9 клас | Додав: uthitel (03.10.2014)
Переглядів: 2285 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: