Урок № 6 Основні процеси життєдіяльності тварин - Біологія 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 8 клас

Урок № 6 Основні процеси життєдіяльності тварин

Урок № 6

Основні процеси життєдіяльності тварин

Мета уроку: сформувати в учнів знання про основні процеси життєдіяльності тваринного організму (рух, живлення, дихання, виділення, розмноження тощо); продовжувати
розвивати вміння узагальнювати, формулювати поетапні висновки; виховувати комунікативні навички, уміння спілкуватися.

Очікувані результати: учні називають функції тварин (подразливість, рух, живлення,
дихання, виділення, розмноження, ріст і розвиток; порівнюють типи живлення:
автотрофний і гетеротрофний, прояви життєдіяльності тварин.

Обладнання: ____________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1. Вибірковий диктант.

На дошці записані поняття (або спроектовані на екран), знання змісту яких необхідно перевірити. Поряд з поняттями — літери (можуть бути ліворуч для першої групи учнів, праворуч — для другої групи). Учитель читає твердження, учні поряд з номером запитання записують відповідну літеру.

I варіант                                                                                         II варіант

А Опорно-рухова система                          Е

Б Травна система                                                                Д

В Дихальна система                                                Г

Г Кровоносна система                                                       В

Д Видільна система                                                Б

Е Нервова система                                                             А

I варіант — непарні, II варіант — парні запитання.

1 Нирки.

2 Серце.

3 Трахея.

4 Легеневі мішки.

5 Шлунок.

6 Скелет.

7 Ротовий отвір.

8 Легеня.

9 Артерія.

10 М’язи

11 ЦНС.

12 Мальпігієві судини.

13 Бронхи.

14 Рецептори.

15 Буває замкненою.

16 Має вузли.

17 Буває наскрізною.

18 Зябра.

19 Видільні трубочки.

20 Шкірно-м’язовий мішок.

21 Вени.

22 Глотка.

23 Закінчується анальним отвором.

24 Транспортує речовини по тілу.

25 Забезпечує швидку реакцію на вплив середовища.

26 Видаляє з організму вуглекислий газ.

27 Постачає в організм кисень.

28 Структурною одиницею тканини цієї системи є нейрон.

29 Функції: захист, рух, опора.

30 Відфільтровує з крові кінцеві продукти обміну.

Відповіді:

I варіант: 1 — Д, 3 — В, 5 — Б, 7 — Б, 9 — Г, 11 — Е, 13 — В, 15 — Г, 17 — Б, 19 — Д, 21 — Е, 23 — Д, 25 — Е, 27 — В, 29 — А.

II варіант: 2 — В, 4 — Г, 6 — Е, 8 — Г, 10 — Е, 12 — Б, 14 — А, 16 — А, 18 — Г, 20 — Е, 22 — Д, 24 — В, 26 — Г, 28 — А, 30 — Б.

 

2.2. «Творча лабораторія» (робота у творчих групах).

— Чи є переваги наскрізної травної системи порівняно з ненаскрізною? Відповідь аргументуйте.

 

 

3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Обговорення вислову.

У світі, який куди старіший і досконаліший за наш, мешкають вони, досконалі й витончені, наділені такими розвинутими органами чуттів, які ми або безповоротно втратили, або не мали зовсім. Вони — не брати нам і тим більше не «брати наші менші», вони — це інші цивілізації, полонені разом з нами сітями часу й буття, наші «сусіди» по камері в земній круговерті, сповненій красою і земним стражданням.

Г. Бестон «Будинок на краю землі»

— Про кого говорить американський письменник-натураліст?

— Чому він так описує тварин?

— Пригадайте, які ознаки життєдіяльності притаманні тваринам як живим організмам.

3.2. Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети та завдань уроку.

4. Засвоєння нового матеріалу

Основні процеси життєдіяльності тварин. (Розповідь учителя, бесіда, складання опорних схем, повідомлення учнів, словникова робота, формулювання висновків.)

5. Узагальнення і закріплення знань

5.1. Виконання тестових завдань.

Вибрати одну правильну відповідь.

1. Найбільш характерний тип живлення тварин:

А гетеротрофний                                        В міксотрофний

Б автотрофний                                             Г хемотрофний

2. При внутрішньому заплідненні гамети зливаються:

А у зовнішньому середовищі                      В на поверхні тіла самки

Б у спеціальних статевих органах             Г на поверхні тіла самця

3. Тварини, у яких чоловічі й жіночі гамети утворюються в одному організмі, називаються:

А одностатевими                                          В гермафродитами

Б різностатевими                                         Г однодомними

4. Тварини, у яких чоловічі гамети утворюються в організмах одних особин (самців), а жіночі — в організмах інших (самок), називаються:

А одностатевими                                          В гермафродитами

Б різностатевими                                        Г однодомними

5. Непрямий розвиток характерний для:

А земноводних                                               В плазунів

Б ссавців                                                        Г птахів

5.2. «Мозковий штурм».

— Визначте найменший набір органів, з яким може існувати багатоклітинний тваринний організм. Доведіть це, описавши можливий обмін речовин.

6. Підбиття підсумків уроку

«Незакінчені речення»

Учні працюють з відкритими реченнями, наприклад:

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

— Урок важливий, тому що…

— Мені сподобалося…

— Мені не сподобалося…

— Від наступного уроку я чекаю…

7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про особливості поведінки тварин.

Категорія: Біологія 8 клас | Додав: uthitel (04.12.2013)
Переглядів: 2436 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: