Урок № 63 Контрольна робота з теми «Ссавці» - Біологія 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 8 клас

Урок № 63 Контрольна робота з теми «Ссавці»

Урок № 63

Контрольна робота з теми «Ссавці»

Мета уроку: виявити рівень навчальних досягнень учнів; здійснити контроль і корекцію їх знань; перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, застосовувати знання в стандартних і змінених умовах; розвивати навички письмово висловлювати думку; удосконалювати вміння творчо вирішувати поставлені завдання, відповідати на різнорівневі запитання; виховувати самостійність, почуття відповідальності, охайність.

Очікувані результати: учні знають загальні ознаки класу Ссавці, види ссавців фауни України; учні пояснюють ускладнення будови і процесів життєдіяльності ссавців порівняно з плазунами; учні розпізнають ссавців найважливіших рядів; учні порівнюють особливості пристосування ссавців деяких рядів до середовища існування.

Обладнання: ____________________________________________________________________

Тип уроку: урок контролю знань.

n  1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n  2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Повідомлення змісту уроку. Визначення основної мети й завдань уроку.

n  3. Контроль знань

1. Роздача індивідуальних карток із завданнями.

2. Інструктаж щодо виконання завдань, пояснення шкали оцінювання завдань різних рівнів складності.

ІІ варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1. Укажіть ознаку, яка не властива ссавцям:

А волосяний покрив

Б кінцівки розміщені з боків тулуба

В вушні раковини

Г щелепи із зубами, які мають корені

2. Укажіть ознаку, яка властива ссавцям:

А зовнішнє запліднення

Б диференціація зубів

В великі яйцеклітини

Г відсутність шкірних залоз

3. Укажіть кістку, що входить до скелета задньої кінцівки ссавців:

А стегнова

Б вороняча

В ліктьова

Г променева

4.У гризунів відсутні:

А усі зуби

Б різці

В ікла

Г кутні зуби

5. До ряду Рукокрилі належить:

А бурозубка

Б ондатра

В ласка

Г підковоніс

6. Чорноморська афаліна — це представник ряду:

А Ластоногі

Б Китоподібні

В Хижі

Г Гризуни

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.

Характерними особливостями яйцекладних ссавців є:

А Розвиток зародка відбувається в матці

Б Відкладають яйця, у яких розвивається зародок

В Яйцеклітина багата на поживні речовини

Г Яйцеклітина не містить поживних речовин

Д Сосків немає, протоки молочних залоз відкриваються на особливих ділянках шкіри

Е Молочні залози мають соски

Є Температура тіла непостійна

Ж Холоднокровні тварини

З Травна система закінчується клоакою

И Травна система закінчується анальним отвором

8. Установіть послідовність руху повітря в дихальній системі ссавців:

А Гортань

Б Носова порожнина

В Легені

Г Трахея

Д Бронхи

Відповідь: А — 2, Б — 1, В — 5, Г — 3, Д — 4

9. Установіть відповідність між зображеними ссавцями та рядами, до яких вони належать:

А

Б

В

Г

 

1 Ряд Хижі

2 Ряд Примати

3 Ряд Парнокопитні

4 Ряд Непарнокопитні

5 Ряд Гризуни

Відповідь: А — 1, Б — 4, В — 5, Г — 3.

 

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Поясніть, чому взимку землерийка та кріт перебувають в активному стані, а не впадають у сплячку.

11. Шия у ссавців має різну довжину: у собаки вона коротка, а в жирафа — довга. Чим визначається така особливість?

IV рівень (3 бали)

12. Чим відрізняється обмін речовин ссавців і плазунів? Зробіть висновки.

 

 

n  4. Підбиття підсумків уроку

4.1. Підбиття підсумків роботи.

4.2. Учитель відповідає на запитання, які виникли в учнів під час написання контрольної роботи.

n  5. Домашнє завдання

5.1. Завдання для всього класу (не є обов’язковим).

Підручник ____________________________________________

Зошит ________________________________________________

5.2. Індивідуальні та творчі завдання.

Намалювати малюнок на тему «Дбаймо про тварин, друзів своїх менших, з добром у душі».

Контрольна робота № 2

І варіант

І рівень (по 0,5 бала за кожне завдання)

Позначте одну правильну відповідь.

1. Укажіть ознаку, яка не властива еритроцитам ссавців:

А мають ядра           В дрібні

Б численні                 Г без’ядерні

2. Укажіть ознаку, яка характерна тільки для дихання ссавців:

А здійснюється легеневими мішками

Б легені мають складчасту будову

В крім рухів ребер, диханню допомагає діафрагма

Г наявні трахея і бронхи

3. Укажіть кістку, що входить до пояса передньої кінцівки ссавців:

А лопатка                 В вороняча

Б плечова                   Г стегнова

4. У хижих ссавців слабо розвинені:

А усі зуби                   В ікла

Б різці                        Г кутні зуби

5. До ряду Парнокопитні належить:

А коза                                     В зебра

Б кінь                         Г носоріг

6. Степовий тхір — це представник ряду:

А Хижі                       В Рукокрилі

Б Комахоїдні                         Г Гризуни

 

ІІ рівень (по 1 балу за кожне завдання)

7. Із запропонованих відповідей виберіть дві або більше правильних.

Характерними особливостями сумчастих є:

А зародок розвивається в організмі матері, новонароджене маля — у шкірній згортці на її тілі

Б мають розвинену плаценту

В мозок примітивний

Г мозок гарно розвинений

Д сосків немає, протоки молочних залоз відкриваються на особливих ділянках шкіри

Е соски мають м’язи, завдяки скороченню яких виділяється молоко

Є холоднокровні тварини

Ж температура тіла постійна

З живляться тільки тваринною їжею

И травна система закінчується анальним отвором

8. Установіть послідовність розташування відділів хребта ссавців:

А Поперековий

Б Хвостовий

В Шийний

Г Крижовий

Д Грудний

Відповідь: А — 3, Б — 5, В — 1, Г — 4, Д — 2.

9. Установіть відповідність між зображеними ссавцями та рядами, до яких вони належать:

А

Б

В

Г

 

 

1 Ряд Комахоїдні

2 Ряд Гризуни

3 Ряд Рукокрилі

4 Ряд Ластоногі

5 Ряд Китоподібні

Відповідь: А — 2, Б — 5, В — 4, Г — 1.

ІІІ рівень (по 1,5 бала за кожне завдання)

10. Дитинчата деяких копитних строкаті. Поросята кабана, наприклад, смугасті, новонароджені оленята — плямисті. Яке значення має таке забарвлення тіла?

11. Шкіра китоподібних не має волосяного покриву. Поясніть, як ці тварини підтримують температуру свого тіла незмінною.

IV рівень (3 бали)

12. На прикладі ссавців доведіть відносність понять «корисна тварина», «шкідлива тварина».

Категорія: Біологія 8 клас | Додав: uthitel (19.05.2014)
Переглядів: 7392 | Рейтинг: 3.2/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: