Урок № 55 Урок-узагальнення з теми «Плазуни. Птахи» - Біологія 8 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 8 клас

Урок № 55 Урок-узагальнення з теми «Плазуни. Птахи»

 

Урок № 55

Урок-узагальнення з теми «Плазуни. Птахи»

Мета уроку: узагальнити, систематизувати, проконтролювати та відкоригувати набуті учнями знання з теми «Плазуни. Птахи»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співпраці та співдружності, виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Очікувані результати: учні знають загальні ознаки представників класу Плазуни та Птахи; учні розпізнають найпоширеніші види плазунів та птахів; учні характеризують спосіб життя плазунів та птахів, їх розмноження та розвиток; учні пояснюють взаємозв’язок будови організму й середовища життя птахів та плазунів; учні пояснюють роль плазунів та птахів у природі та в житті людини.

Обладнання: ____________________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення знань (урок-гра).

n  1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n  2. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Повідомлення теми уроку. Формулювання разом з учнями мети та завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Плазуни. Птахи».

Завдання уроку:

— узагальнити знання з теми;

— систематизувати знання з теми;

— проконтролювати знання з теми;

— коригувати знання з теми.

 

n  3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

«Людина не повинна соромитися цікавості, яку пробуджує в ній природа», — писав відомий нідерландський натураліст Ніколас Тінберген. Звичайно, не повинна, тим більше, що задовольнити цікавість, про яку він говорить, досить легко. Адже для цього не треба летіти в якісь екзотичні заморські краї. Незвичайне — поряд. Воно навколо нас. Треба тільки захотіти зустрітися з ним. І тоді відбудеться диво. Диво відкриття. Свого, власного, самостійного.

Сьогодні на уроці на вас чекають власні відкриття.

n  4. Організаційна робота. Правила гри

Гра між командами відбувається протягом усього уроку і складається з п’яти конкурсів. Перед початком кожного конкурсу вчитель оголошує максимальну кількість балів, яку може отримати команда за виконане завдання (бажано перед початком уроку записати на дошці перелік конкурсів та позначити бали).

n  5. Узагальнення і закріплення знань

Представлення команд, виступ капітанів (капітани оголошують назви команд та їх склад, а також пояснюють вибір назви).

5.1. Конкурс «Розминка».

Кожна команда вибирає конверт із «швидкими» запитаннями. Учитель зачитує запитання, а учні відповідають швидко, не роздумуючи.

За кожну правильну відповідь — 1 бал.

Конверт № 1

1. Які плазуни свою здобич ковтають цілою? (Змії.)

2. Як відрізнити безногу ящірку від змії? (У ящірки добре розвинені повіки, тупий хвіст та здатність до регенерації.)

3. Який птах має назву фрукта? (Ківі.)

4. Який птах схожий на ластівку? (Стриж.)

5. Який птах висиджує своє єдине яйце стоячи? (Пінгвін.)

Конверт № 2

1. Яка змія створює найбільше шуму? (Гримуча.)

2. Який співочий птах може пірнати у водойму і бігати по дну? (Рінник.)

3. Якого птаха називають пернатим вісником весни? (Грака.)

4. Які плазуни здатні до автотомії? (Ящірки.)

5. Який вид черепах живе в Україні? (Болотяна.)

5.2. Конкурс «Упізнай тварину».

Учитель проектує на екран (демонструє зображення) тварин (птахів і плазунів), яких учні повинні впізнати й назвати (команди записують відповіді на аркуші, а потім обмінюються ними для взаємоперевірки).

Кожна правильна відповідь — 1 бал.

 

5.3. Конкурс капітанів.

Команди пропонують капітанам суперників творче завдання, яке підготували вдома. На обдумування відводиться 1 хв. Якщо капітан не може відповісти сам, то звертається за допомогою до команди, але кількість балів за завдання отримує меншу.

Правильна відповідь капітана — 5 балів, за допомогою команди — 2 бали.

5.4. Конкурс «Угадай мелодію».

Учитель послідовно вмикає запис голосів птахів, які учні повинні впізнати і назвати (команди записують відповіді на аркушах, а потім обмінюються ними для взаємоперевірки).

Кожна правильна відповідь — 1 бал.

5.5. Конкурс «Чорна скринька».

У скриньці лежить предмет, пов’язаний з птахами або плазунами. Учні повинні відгадати його за описом.

1. Серед птахів є справжні майстри з будівництва житла. Один з них — спритний будівельник, прилітає з повним дзьобом пуху. Кожен жмутик втикає в основу. Величезна кількість таких жмутиків разом із сіткою основи утворює повсть, завтовшки 2,5 см. Цей кошик, який звисає з тоненької гілочки над водою має 1–2 бічні отвори. Назвіть цей неповторний виріб, який лежить у скриньці. Хто його власник? (Гніздо синички-ремеза.)

2. Вона є складовою тіла птаха та плазуна, у воді тоне, коли горить — зберігає форму, побуде в розчині хлоридної кислоти — зав’яжеш у вузол. (Кістка.)

3. Цей предмет допомагає птахам у травленні. (Камінець.)

4. Він належить тварині, яка є символом повільності, але це стосується тільки сухопутних видів. Прісноводні представники рухаються швидко як у воді, так і на суходолі. Морські тварини на суходолі виглядають кумедно, але на глибині їхні рухи за красою, легкістю та маневреністю можна порівняти з польотом птахів. (Панцир черепахи.)

Кожна правильна відповідь — 1 бал.

n  6. Підбиття підсумків уроку

Підводиться підсумок роботи команд, визначається особиста першість; проводиться самооцінка учнів.

n  7. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2. Індивідуальні та творчі завдання.

1. Підібрати цікаву інформацію (факти) про ссавців.

2. Підготувати повідомлення про скунса смугастого.

Категорія: Біологія 8 клас | Додав: uthitel (05.04.2014)
Переглядів: 1655 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: