Урок № 70 Екскурсія «Природа рідного краю» - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 70 Екскурсія «Природа рідного краю»

Урок № 70
Екскурсія «Природа рідного краю»

Мета уроку: розширити та поглибити знання учнів про рослинний світ, ознайомити учнів з видовим складом рослин, що ростуть у найближчому оточенні; удосконалювати вміння учнів проводити спостереження в природі, працювати в групах, навчати учнів застосовувати здобуті знання в життєвих ситуаціях; розвивати творче й логічне мислення, інтерес до вивчення біології; виховувати любов та бережливе ставлення учнів до природи, розвивати в них екологічну свідомість для формування екологічного мислення.

Очікувані результати: учні мають розпізнавати й називати рідкісні рослини свого регіону; наводити приклади пристосувань рослин до середовища існування; учні мають робити висновки про необхідність охорони рослин та рослинних угруповань.

Обладнання: _______________________________________________________________________

n 1. Організаційний етап

Підготовка до екскурсії.

1.1.  Підготовка вчителя до екскурсії.

Заздалегідь визначити:

— місце проведення екскурсії;

— маршрут та об’єкти спостережень.

1.2.  Ознайомлення учнів із завданнями екскурсії.

n 2. Загальний інструктаж, усвідомлення учнями алго- ритму дій

2.1.  Ознайомлення учнів з темою, метою та завданнями екскурсії, прогнозування того, що вони зможуть вивчити та спостерігати.

2.2.  Інструктаж із техніки безпеки, а також бесіда за вказаними запитаннями.

— Чому не можна шуміти в лісі? Чому не можна трясти дерева, ламати гілки?

— Чому не можна користуватися сірниками?

— Чому необхідно пильно дивитися під ноги?

— Чому не потрібно рвати квіти, мохи, гриби?

— Чому людина приходить до лісу?

2.3.  Поділ класу на групи й отримання відповідного завдання, яке виконується безпосередньо під час спостереження.

2.4.  Бесіда або розповідь (по прибутті на об’єкт спостереження) про найважливіші ознаки об’єкта, на які слід звернути особливу увагу.

n 3. Самостійне виконання учнями завдань під контролем вчителя

3.1.  Робота в групах.

Інструкційна картка (видається кожній групі)

1. До якої групи належить ліс, у якому ви знаходитеся?

2. Скільки ярусів можна виділити в лісі?

3. Складіть схему, що демонструє ярусність і видовий склад лісу.

4. Які біоіндикатори чистоти лісу ви спостерігали?

3.2.  «Лісова вікторина».

1. Якими рослинами в лісі можна «помити» руки? (При розтиранні коріння мильнянки лікарської з водою утворюється мильна піна. Також замість мила використовують коріння папороті орляка.)

2. Що в лісі може замінити присипку? (Спори плауна.)

3. Що в лісі може замінити зубний порошок? (Розтертий калган.)

4. Чим у лісі можна почистити взуття? (Мохоподібними, наприклад плітрихом звичайним.)

n 4. Звіт про виконання роботи. Узагальнення й систематизація результатів роботи

Заслуховуються звіти кожної групи, після чого учасники інших груп можуть ставити запитання, якщо вони щось не зрозуміли або із чимось не погоджуються у заслуханому звіті.

n 5. Підбиття підсумків екскурсії

Учитель аналізує звіт кожної групи, визначає позитивні сторони та недоліки.

Заключне слово вчителя

Пам’ятаймо! Ми прийшли на цю Землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен з нас і всі ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки-природи. Без неї ми ніщо, бо ніхто з нас не може обійтися без води, без повітря, Сонця, без щедрих дарів природи. І не можемо ми протистояти її могутності, особливо коли вирують природні стихії. Можливо, саме тоді людина й відчуває свою слабкість перед нестримною силою природи.

Проте світ навколо нас такий чарівний, такий квітучий і радісний, що, здавалося б, людині треба тільки захоплюватися ним та берегти цю чудову і неповторну красу. Однак не все так добре, як хотілося б. Людина своєю діяльністю знищує природні ресурси, бездумно завдає шкоди нашій планеті. Не виключено, що настане такий час, коли природа повстане проти людей, щоб змусити їх замислитися. Наша Земля жива, і вона вимагає до себе кращого ставлення. Отже, людству сьогодні треба звернути увагу на свої дії, спрямовані проти природи, навчитися жити в гармонії з нею, не тільки споглядати її красу і користуватись її благами, але й дбати про її цілісність і непорушність.

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (17.05.2014)
Переглядів: 3333 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: