Урок № 6 Органи рослини - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 6 Органи рослини

Урок № 6
Органи рослини

Мета уроку:поглибити знання учнів про вегетативні та генеративні органи вищих рослин, їх функції; сформувати поняття про регенерацію та її значення для вегетативного розмноження рослин; розвивати вміння працювати з підручником, додатковою літературою; розвивати вміння порівнювати та робити узагальнюючі висновки; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи та естетичні смаки учнів.

Очікувані результати:учні мають називати вегетативні (корінь, пагін: брунька, стебло, листок) та генеративні органи рослини (квітка, плід, насінина); учні мають характеризувати функції вегетативних та генеративних органів; учні мають пояснювати значення регенерації в процесі вегетативного розмноження рослин.

Обладнання:_____________________________________________________

Тип уроку:комбінований.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація
опор­них знань учнів

2.1.  Фронтальне опитування.

1. Що таке тканина?

2. З яких тканин складається організм рослини?

3. Які тканини забезпечують опору рослині?

4. Які тканини захищають рослину від несприятливих зовнішніх впливів: механічних, температурних коливань, надмірного сонячного освітлення?

5. Що зумовлює ріст рослини упродовж усього її життя?

6. Які тканини забезпечують транспортування речовин в організмі рослини?

2.2.  Конкурс ребусів та загадок на тему «Тканини» (індивідуальне домашнє завдання).

2.3.      «Упізнай тканину».

Учитель роздає учням на кожну парту зображення (фотографії) тканин рослини або проектує їх на екран, а учні повинні назвати ці тканини.

2.4.      Тестові завдання з одним правильним варіантом відповіді.

1)         Видовження кореня відбувається за рахунок поділу клітин тканини:

А твірної                   В покривної

Б провідної   Г механічної

2)         Судинно-волокнисті пучки утворюються внаслідок об’єднання тканин:

А твірної та провідної                     В механічної та провідної

Б провідної та основної      Г механічної та основної

3)         Фотосинтез відбувається в клітинах тканини:

А провідної   В механічної

Б основної     Г покривної

4)         Тканина, що надає рослині пружності та міцності:

А твірна                     В провідна

Б покривна   Г механічна

5)         Рух органічних речовин переважно здійснюється по:

А міжклітинниках                            В судинах

Б ситоподібних трубках    Г шкірці

6)         Шкірка — це різновид тканини:

А твірної                                В покривної

Б механічної             Г основної

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Розгадайте анаграми:

нікорь — корінь;                толбес — стебло;

солтиск — листок;            ткіква — квітка.

Яким терміном ми можемо об’єднати ці слова? (Органи.)

Повідомлення теми, мети уроку. Учні самостійно формулюють завдання уроку і записують їх у зошит.

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Вегетативні органи рослин, їх функції. (Розповідь учителя, бесіда, демонстрування гербарних матеріалів, повідомлення учнів, складання опорної схеми.)


2. Генеративні органи рослин, їх функції. (Розповідь учителя, демонстрування таблиць, гербарних матеріалів, фотографій.)

n 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1.  Тестові завдання з одним правильним варіантом відповіді.

1) Укажіть частину організму, яка має певну будову та виконує певні функції:

А клітина     Б  орган            В тканина         Г органела

2) Установіть, який орган рослини є генеративним:

А стебло      Б  листок          В насінина        Г корінь

3) Установіть, який орган рослини є вегетативним:

А листок     Б  плід              В квітка            Г насінина

4) Укажіть орган рослини, який забезпечує мінеральне живлення рослин:

А стебло      Б  листок          В плід               Г корінь

5) Укажіть орган рослини, який забезпечує зв’язок між усіма частинами рослини:

А стебло     Б  листок          В квітка            Г брунька

6) Укажіть орган рослини, який є зачатком нового пагона:

А стебло      Б  листок          В квітка            Г брунька

7) Процес відновлення втрачених або ушкоджених частин тіла називається:

А пристосуванням               В регенерацією

Б подразненням                   Г розвитком

5.2.  Скласти узагальнюючу схему за темою уроку (в залежності від рівня підготовки класу вчитель може запропонувати учням скласти схему самостійно або надати їм шаблон).

n 6. Підбиття підсумків уроку

Фронтальна бесіда

1. Які вегетативні органи характерні для рослин?

2. Назвіть функції вегетативних органів.

3. Що таке генеративні органи рослин?

4. Які функції виконують генеративні органи?

5. Що таке регенерація?

6. Для яких органів рослини характерний процес регенерації?

7. Наведіть приклади регенерації у рослин.

Учні повертаються до мети уроку і завдань, які вони визначили для досягнення цієї мети, та обговорюють їх (визначають рівень досягнення мети та виконання завдань).

n 7. Домашнє завдання

7.1.  Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2.  Індивідуальні та творчі завдання.

1. Скласти до вивченої теми два запитання репродуктивного характеру та одне творче завдання.

2. Скласти сенкан на тему «Орган».

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (24.11.2013)
Переглядів: 2194 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: