Урок № 66 Екскурсія «Пристосування рослин до життя в екосистемі» - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 66 Екскурсія «Пристосування рослин до життя в екосистемі»

Урок № 66
Екскурсія «Пристосування рослин до життя в екосистемі»

Мета уроку: вивчити пристосування рослин до життя в екосистемі (на прикладі будь-якої екосистеми своєї місцевості); закріпити основні поняття: рослинність, рослинні угруповання, ярусність; показати на прикладі одного з угруповань його структуру; формувати і розвивати поняття про взаємозв’язки різних організмів між собою; розвивати в учнів дослідницькі навички, уміння спостерігати в природі; виховувати бережливе і свідоме ставлення до природи.

Очікувані результати: учні мають спостерігати та описувати життя природних екосистем; називати зв’язки між організмами в екосистемах; учні мають складати порівняльну характеристику рослин у природі; учні мають знати правила поведінки у природі та дотримуватися їх.

Обладнання: блокноти, олівці, фотоапарат тощо.

Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь і навичок.

n 1. Організаційний етап

Підготовка до екскурсії.

1.1.  Підготовка вчителя до екскурсії.

Заздалегідь визначити:

— місце проведення екскурсії;

— маршрут та об’єкти спостережень.

1.2.  Ознайомлення учнів із завданнями екскурсії.

n 2. Загальний інструктаж, усвідомлення учнями алгоритму дій

2.1.  Ознайомлення учнів з темою, метою та завданнями екскурсії, прогнозування того, що вони зможуть вивчити та спостерігати.

2.2.  Інструктаж із техніки безпеки.

2.3.  Поділ класу на групи й отримання відповідного завдання, яке виконується безпосередньо під час спостереження за природною екосистемою.

2.4.  Бесіда або розповідь (по прибутті на об’єкт спостереження) про найважливіші ознаки об’єкта, на які слід звернути особливу увагу.

n 3. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя

Робота в групах

Кожній групі вчителем виділяється ділянка лісу (лугу тощо), на якій учні працюють і виконують завдання.

1. Визначити рослини на певній ділянці, їх кількісне співвідношення (вказати рослини, які переважають).

2. Описати склад ярусів і виявити екологічно рівноцінні рослини як у кожному ярусі, так і в різних ярусах.

3. Ознайомитися з пристосувальними особливостями рослин одного ярусу і різних ярусів.

4. Охарактеризувати ґрунти, вологість повітря на певній ділянці, її освітленість.

5. Установити, представники яких царств проживають на цій ділянці.

6. Знайти серед трав’янистих рослин ті, які ви вивчали. Установити до якого відділу, класу вони належать, як вони пристосувалися до співжиття в екосистемі.

7. Скласти список дерев і кущів, які ви побачили. Замалювати або сфотографувати форми кущів і дерев.

8. Указати, яких тварин ви зустріли на цій ділянці. Який зв’язок існує між ними і рослинами цієї ділянки?

n 4. Звіт про виконання роботи. Узагальнення й систематизація результатів роботи

Узагальнююча бесіда

— Які рослини ви спостерігали на екскурсії?

— На які групи ви б їх поділили, за якою ознакою? (За життєвою формою або за значенням.)

— Які системи ви спостерігали на екскурсії?

— Яке значення мають рослини в цих системах?

Узагальнення результатів спостереження, формулювання висновку про взаємозв’язки рослин, тварин і грибів у даній екосистемі.

n 5. Підбиття підсумків екскурсії

Самооцінювання учнями своїх знань та практичних умінь. Учитель звертає увагу на те, що здобуті на екскурсії знання учні використають упродовж наступних занять.

5.1.  Підбиття підсумків роботи в групах (самооцінка).

Вибране підкреслити.

1) Чи кожен учасник групи брав участь у роботі?

Так. Ні.

2) Чи виконували всі завдання до кінця?

Так. Не зовсім. Ні.

3) Чи задоволені ви своєю роботою?

Так. Не зовсім. Ні.

5.2.  Підбиття підсумків роботи вчителем.

1) Яка група швидко і правильно виконала завдання?

2) Як працював увесь клас?

3) Як працювали окремі учні?

4) Відзначення найактивніших і найуважніших учнів.

n 6. Домашнє завдання

6.1.  Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

6.2.  Індивідуальні та творчі завдання.

1. Скласти письмовий звіт про екскурсію, підкріпити його фотографіями, малюнками, порівняльними таблицями.

2. Підготувати повідомлення про рослини вашої місцевості, які занесені до Червоної книги України.

3. Підготувати повідомлення про природоохоронні території вашого району.

 

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (17.05.2014)
Переглядів: 2038 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: