Урок № 61 Середовище існування та його чинники - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 61 Середовище існування та його чинники

Урок № 61
Середовище існування та його чинники

Мета уроку: сформувати знання учнів про середовища існування організмів; ознайомити з наукою, яка вивчає взаємозв’язки організмів з довкіллям, з основними екологічними чинниками довкілля; розвивати уміння порівнювати умови життя організмів; уміння спостерігати, аналізувати, робити висновки; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та сприяти екологічному вихованню.

Очікувані результати: учні мають називати середовища існування рослин, учні мають наводити приклади пристосування рослин, грибів та бактерій до середовища існування.

Обладнання: _______________________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Життя рослини, як і будь-якого живого організму, являє собою складну сукупність взаємозалежних процесів; найбільш істотний з них, як відомо,— обмін речовин з навколишнім середовищем. Середовище є тим джерелом, звідки рослина поглинає необхідні речовини, потім переробляє їх у своєму тілі, створюючи такі самі речовини, як ті, з яких складається тіло рослини,— відбувається засвоєння почерпнутих із середовища речовин. Одночасно із цим процесом в організмі відбувається руйнування складових частин тіла, розкладання їх на більш прості, виділення в середовище непотрібних, відпрацьованих речовин. Отже, обмінні явища тісно зв’язують організм рослини із середовищем. Рослина виявляється залежною від середо­вища.

Отже, сьогодні на уроці ми детально розглянемо, якими чинниками характеризується кожне середовище існування.

n 3. Актуалізація опорних знань учнів

Бесіда

Пригадайте з курсу «Природознавство» та з попередніх уроків:

— Які є середовища існування організмів?

— Наведіть приклади організмів, які населяють кожне середо­вище.

— Чи може один вид існувати в кількох середовищах?

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Середовища існування, їх характеристика. (Бесіда, робота в групах, обговорення, заповнення таблиці.)

Завдання для груп:

І група — наземно-повітряне середовище існування;

ІІ група — ґрунтове середовище існування;

ІІІ група — водне середовище існування;

IV група — організмові середовища існування.

2. Чинники середовища існування. (Розповідь учителя, обговорення, складання опорної схеми.)

n 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1.  Тест на встановлення відповідності.

З’єднати лініями організм, царство, до якого він належить, і відповідне середовище існування.

5.2.  Охарактеризувати антропогенний вплив на природу вашої місцевості.

n 6. Підбиття підсумків уроку

Фронтальна бесіда

1. Які вам відомі середовища існування живих організмів?

2. У якому середовищі спостерігається найбільший видовий склад організмів?

3. Як ви вважаєте, чим це пояснюється?

4. На які групи поділяють чинники середовища?

5. Що таке екологічне мислення?

7. Домашнє завдання

7.1.  Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2.  Індивідуальні та творчі завдання.

Розпочати роботу з підготовки проекту на природоохоронну тему, наприклад, «Національні парки нашої області (нашого району)».

Алгоритм виконання проекту

1. Інструктаж.

Учитель повідомляє учням мету, правила, послідовність дій і кількість часу на виконання завдання.

2. Об’єднання учнів у групи.

3. Виконання завдань.

Учитель надає учасникам проекту максимум можливостей для самостійної роботи і навчання у співпраці.

4. Представлення групами, окремими учнями результатів виконання завдання.

5. Загальне обговорення результатів.

6. Підготовка до захисту (створення презентацій, виставок ілюстративного матеріалу тощо).

Захист проекту (окремий урок).

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (17.05.2014)
Переглядів: 783 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: