Урок № 60 Урок-узагальнення з теми «Гриби. Лишайники. Бактерії» - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 60 Урок-узагальнення з теми «Гриби. Лишайники. Бактерії»

Урок № 60
Урок-узагальнення з теми «Гриби. Лишайники. Бактерії»

Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про будову, спосіб життя, різноманітність грибів, лишайників та бактерій; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; формувати науковий світогляд учнів, навчити застосовувати свої знання і навички в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати: учні мають знати основні місця, де ростуть гриби та лишайники, середовища життя бактерій; наводити приклади грибів, лишайників, що зростають у найближчому оточенні; значення грибів, лишайників та бактерій у природі та в житті людини; учні мають характеризувати будову грибів, лишайників, бактерій та процеси їх життєдіяльності; учні мають застосовувати знання для профілактики отруєння грибами та профілактики захворювань, що спричиняються хвороботворними бактеріями.

Обладнання: ______________________________________________________________________

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1.  Повідомлення теми уроку.

2.2.  Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Гриби. Лишайники. Бактерії»

Завдання уроку:

— узагальнити знання з теми;

— систематизувати знання з теми;

— проконтролювати знання з теми;

— коригувати знання з теми.

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення вислову

«Хочеш бути розумним, навчися розумно ставити запитання, уважно слухати, спокійно відповідати і переставати говорити, коли нічого більше сказати».

Лафатер І.

Сьогодні на уроці ви продемонструєте свої знання, а також уміння ставити запитання, уміння уважно слухати та спокійно відповідати.

n 4. Узагальнення і закріплення знань

4.1.  Тест на встановлення відповідності.

Твердження

Поняття

А  Спосіб розмноження бактерій

Б  Завдяки цьому утвору гриб отримує від рослини органічні речовини

В  Рослинний компонент лишайнику

Г  Організми, клітини яких мають ядро

1   еукаріоти

2   статевий

3   прокаріоти

4   мукор

5   пеніцил

Д  Організми, які використовують у промисловості для отримання лакмусу

Е  Паразитичний гриб, спори якого, потрапляючи до організму людини, викликають гангрену

Є  Бактерії, гриби, які живуть за рахунок інших живих організмів

Ж Організм — індикатор чистоти повітря

З   Гриби, які утворюють плодові тіла

И  Одноклітинний цвілевий гриб

І   Організми, клітини яких не мають ядра

К  Бактерія — «мешканка» кишечнику людини

6   шапкові гриби

7   ріжки

8   сажки

9   лишайник

10  кишкова паличка

11  холерний вібріон

12  поділ навпіл

13  мікориза

14  паразити

15  сапротрофи

16  водорість

 

 

Відповіді:

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

Ж

З

И

І

К

12

13

16

1

9

7

14

9

6

4

3

10

 

 

4.2.  Упізнати організм за трьома ознаками.

4.3.  Знайти зайве слово в переліку і пояснити свій вибір:

а) білий гриб, пеніцил, стафілокок, маслюк (серед переліку грибів — бактерія стафілокок);

б) ріжки, сажки, трутовик, лисичка (лисичка не належить до грибів-паразитів);

в) ягель, уснея, ксанторія, цетрарія (ксанторія — листуватий лишайник, а інші — кущисті).

4.4.  «Творча лабораторія».

Учні по черзі пропонують однокласникам по два запитання творчого характеру, які вони підготували вдома.

4.5.  Бесіда.

1. Яке значення бактерій у природі та в житті людини?

2. Яке значення грибів у природі та в житті людини?

3. Яке значення лишайників у природі та в житті людини?

n 5. Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку та характеризують завдання, які виконувалися на уроці:

— найцікавіше завдання…

— найлегше завдання…

— найважче завдання…

— запитання однокласника, яке мені сподобалося найбільше…

n 7. Домашнє завдання

7.1.  Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2.  Індивідуальні та творчі завдання.

Підготувати повідомлення про цікаві випадки пристосування рослин, грибів до середовища існування.

 

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (03.04.2014)
Переглядів: 3315 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: