Урок № 5 Тканини рослин - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 5 Тканини рослин

Урок № 5
Тканини рослин

Мета уроку:розглянути особливості будови і функції тканин, їх розміщення в організмі рослини; встановити взаємозв’язки між будовою та функціями тканин; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; формувати ціннісні орієнтації на збереження природи.

Очікувані результати:учні мають називати та характеризувати тканини рослинного організму; учні мають знати місцерозташування тканин в організмі рослини; учні мають робити вис­новки про особливості будови тканин у залежності від їх функцій.

Обладнання:__________________________________________________________

Тип уроку:урок засвоєння нових знань.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація
опорних знань учнів

2.1.  Перевірка сенканів на теми «Клітина», «Пластиди» (домашнє завдання).

2.2.  Тест на встановлення відповідності.

2.3.  Вибрати неправильні твердження про цитоплазму:

А зовні оточена клітинною стінкою, з якою безпосередньо контактує;

Б містить 80 % води;

В об’єднує всі структури клітини;

Г забезпечує взаємодію всіх органел;

Д наявна в усіх живих клітинах;

Е інша її назва — клітинний сік.

2.4.  З’ясувати послідовність проходження світлових променів через світловий мікроскоп до ока дослідника:

А об’єктив;                           Г дзеркало;

Б окуляр;                             Д предметне скло.

В конденсор;

2.5.  Конкурс найкращої казки «У царстві Клітини».

2.6.      «Вірю — не вірю».

Учням необхідно позначити пропоновані твердження позначками «+» — вірю або «–» — не вірю.

1)         Мікроскоп збільшує зображення завдяки лінзам.

2)         Обов’язковою органелою клітини є ядро.

3)         Клітина рослини відрізняється від клітини тварини наявністю клітинної оболонки, вакуолей і пластид.

4)         Щоб визначити збільшення мікроскопа, слід помножити значення збільшення, написане на окулярі, на значення на об’єктиві.

5)         Пластиди бувають трьох видів: зелені — хлоропласти, червоні або оранжеві — лейкопласти та безбарвні — хромопласти.

6)         У світловий мікроскоп добре видно органели рослинної клітини — оболонку, цитоплазму, ядро.

7)         У клітині може бути тільки одна вакуоля.

8)         Термін «клітина» запровадив у 1665 р. англійський учений Роберт Гук.

9)         Включення — це структури, які постійно є в клітині.

10)       Цитоплазма має високий вміст води.

11)       Ядро зазвичай має округлу або овальну форму, його добре видно в клітині.

12)       Вміст вакуолі називається цитоплазмою.

(У кінці роботи вчитель пропонує учням зробити взаємоперевірку, після чого відповіді обговорюються в класі.)

 

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

+

+

+

+

+

+

+

+

 

2.7.      Чим відрізняється жива клітина від мертвої? Що між ними спільного?

(За бажанням учителя можна запропонувати учням скласти діаграму Вена.)

У лівому колі учні записують ознаки, притаманні живій клітині, а в правому — мертвій. У середній частині, яка утворена перекриванням двох кіл, учні записують спільні ознаки живої і мертвої клітин.

2.8.      «Мозковий штурм».

— М’якоть плоду кавуна рожева, а м’якоть плоду сливи — жовта або синя. Поясніть, із чим це пов’язано. (Клітинний сік плодів містить антоціани — пігменти синього, червоного і фіолетового кольорів. Колір пігменту залежить від реакції розчину клітинного соку. Якщо розчин має кислу реакцію, значить антоціан забарвлюється в рожевий або червоний колір, а коли вміст клітинного соку лужний — антоціан має синє забарвлення.)

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

З попереднього уроку вам відомо, що всі живі організми на Землі (окрім вірусів) мають клітинну будову. Виникає запитання: а чому ж тоді частини організму так відрізняються між собою за будовою та функціями? Давайте подумаємо над цим.

Очевидно, у процесі еволюції кожна група клітин багатоклітинного організму пристосовувалась до виконання певної функції, у результаті чого змінювалися форма, поєднання клітин між собою, виникали тканини й органи. Отже, сьогодні на уроці ми детально розглянемо, які тканини утворились у рослин, яка їхня будова та які функції вони виконують.

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Поняття про тканини. (Бесіда, робота із зошитом.)

2. Типи тканин рослинного організму. (Робота в групах, пошуковий метод, складання схем, заповнення таблиці.)

Кожній групі пропонується розглянути один тип тканини рослини за планом:

1) Будова тканини.

2) Функції.

3) Розташування в організмі.

Крім того, учні повинні скласти опорну схему та зобразити її на аркуші ватману. По закінченні відведеного часу кожній групі необхідно у зрозумілій формі донести інформацію про відповідну тканину однокласникам, використовуючи опорну схему, та відповісти на запитання, які в них виникли.

І група — твірна тканина;

ІІ група — механічна тканина;

ІІІ група — покривна тканина;

IV група — основна тканина;

V група — провідна тканина.

n 5. Узагальнення і закріплення знань

5.1.  Заповнення таблиці.

5.2.  «Коло ідей».

Завдання для груп:

— Поміркуйте, чи могли б існувати рослини без якоїсь тканини. Відповідь обґрунтуйте. Втрата якої тканини є найменш важливою для рослини? Чому?

6. Підбиття підсумків уроку

«Закінчи речення»

— Тканини — це…

— У рослин їх налічується… типів

— Потовщення стебла забезпечує… тканина.

— Фотосинтез відбувається у клітинах… тканини.

— Судинно-волокнисті пучки утворені… тканинами.

— Міцності рослинам надають… тканини.

Учитель виставляє оцінки, учні обмінюються враженнями від уроку.

7. Домашнє завдання

7.1.  Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2.  Індивідуальні та творчі завдання (на вибір учня).

1. Скласти ребуси або загадки до теми «Тканини».

2. Підготувати повідомлення про комахоїдні рослини.

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (24.11.2013)
Переглядів: 2513 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: