Урок № 54 Різноманітність грибів - Біологія 7 клас - Середня школа - Каталог статей - Учительська світлиця
Головна » Статті » Середня школа » Біологія 7 клас

Урок № 54 Різноманітність грибів

Урок № 54
Різноманітність грибів

Мета уроку: дати загальну характеристику шапкових грибів; ознайомити учнів з особливостями будови шапкових грибів, указати на їх різноманітність, екологічне й практичне значення; навчити учнів відрізняти за характерними ознаками їстівні гриби від отруйних; формувати навички надання першої допомоги потерпілому при отруєнні грибами; удосконалювати вміння спостерігати, аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; формувати повагу до життя як найвищої цінності.

Очікувані результати: учні мають знати: будову шапкових грибів, способи їх розмноження; явище мікоризи; отруйні та їстівні гриби; ознаки отруєння грибами; учні мають уміти: розрізняти в природі отруйні та їстівні гриби; надавати першу допомогу в разі отруєння.

Обладнання: ______________________________________________________________________

Тип уроку: комбінований.

n 1. Організаційний етап

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

n 2. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опор­них знань учнів

2.1.  Індивідуальна робота учнів за картками.

2.2.  «Домашня шпаргалка».

Учні обмінюються із сусідами по парті «шпаргалками» з помилками, які підготували вдома, і виправляють помилки.

n 3. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Найбільше легенд і вірувань існує навколо так званих «відьминих кіл» — груп грибів, що зростають у формі кілець. У давнину вірили, що це відьми (феї) вночі водили хороводи і витоптували колами землю, а на ранок на тому місці виростали гриби. У Німеччині та Франції вірили, що в цих колах відьми й чорти влаштовували свої шабаші.

Були й інші цікаві думки: нібито ці кільця вказують на місця захоронення скарбів, які закопали гноми і тролі. Але щоб знайти і викопати скарб, треба було натерти очі розрив-травою, щоб побачити золото. Справа ускладнювалася тим, що розрив-траву потрібно було знайти під час цвітіння. А цвіла вона, як і папороть, тільки на Івана Купала опівночі. Цвітіння тривало дуже короткий час, і ніхто не встигав прочитати потрібні для цього випадку три молитви. Тому й зачарованого скарбу у «відьминих колах» ще ніхто не знаходив.

У Голландії вважали, що в цих колах відьми та інша нечисть уночі збивають масло, а тому селяни намагалися не випасати корів усередині кільця, щоб не зіпсувати молока.

Більшість людей усіляко уникали цих місць і не збирали там грибів. Деякі шукали більш правдоподібні пояснення і робили припущення, що ці кільця утворилися від удару блискавки. І навіть побутувала думка, ніби «відьмині кола» — це місця висадки інопланетян.

Постановка проблемного питання

— А як же все відбувається насправді?

На це запитання ви дасте відповідь у кінці уроку.

Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети та завдань уроку.

n 4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1. Середовище існування шапкових грибів. (Бесіда, демонстрування ілюстративного матеріалу, колекцій муляжів.)

2. Особливості будови та процесів життєдіяльності шапкових грибів. (Розповідь учителя, робота в парах, обговорення.)

5.         Узагальнення і закріплення знань

Лабораторна робота № 17

Тема. Будова вищих грибів.

Мета: вивчити будову вищих шапкових грибів; з`ясувати особливості будови плодового тіла шапкових грибів; навчитися розрізняти трубчасті й пластинчасті гриби.

Обладнання та матеріали: муляжі плодових тіл шапкових грибів, малюнки, фотокартки, листівки.

Хід роботи

1.         Розгляньте плодове тіло шапкового гриба. Знайдіть його основні частини — шапку й ніжку. Замалюйте гриб та підпишіть його частини.

2.         Розгляньте нижній бік шапки трубчастого й пластинчастого грибів. Переконайтеся в наявності великої кількості трубочок у трубчастого гриба. Розгляньте пластинки у пластинчастого гриба.

3.         Розподіліть запропоновані гриби (малюнки, фотокартки або зображення, спроектовані на екран) на пластинчасті й трубчасті. Назви запишіть у зошит у два стовпчики.

4.         Зробіть висновки.

n 6. Підбиття підсумків уроку

6.1.  Обговорення проблемного питання, яке було поставлене на початку уроку.

— Чому утворюються «відьмині кола»?

Очікувана відповідь учнів: Коли умови однаково сприятливі, то грибний міцелій починає рости від центру з однаковою швидкістю, утворюючи коло і відмираючи всередині. Грибниця використовує велику кількість органічних і мінеральних речовин, тому всередині грибних кіл не росте трава.

6.2. «Закінчи речення».

— Сьогодні на уроці я зрозумів…

— Сьогодні на уроці я навчився…

— На цьому уроці найцікавішим було…

n 7. Домашнє завдання

7.1.  Завдання для всього класу.

Підручник _____________________________________________

Зошит _________________________________________________

7.2.  Індивідуальні та творчі завдання.

Завдання для творчих груп.

Підготувати повідомлення на вказані теми.

І група — цілющі властивості грибів;

ІІ група — використання грибів у харчовій промисловості;

ІІІ група — значення грибів у природі;

IV група — негативна роль грибів.

 

 

Категорія: Біологія 7 клас | Додав: uthitel (03.04.2014)
Переглядів: 949 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: